Feministinis frontas (FeF) inicijuoja viešą diskusiją „Ar įmanomas tikėjimas be bažnyčios?“
aktyvizmas

apostaze        Birželio 29 d., antradienį, 18 val., Feministinis frontas (FeF) kartu su Laivuoju universitetu (LUNI) rengia viešą diskusiją „Ar įmanomas tikėjimas be bažnyčios“. Diskusijoje dalyvaus kunigaujantis poetas iš Paberžės Skaidrius Kandratavičius, krikščionis anarchistas Kasparas Pocius bei FeF atstovai – Aušra Kaziliūnaitė ir Justinas Pladas. Renginys vyks VU Chemijos fakultete, Naugarduko g. 24, II aukšte, prof. K. Daukšo auditorijoje.

 

Diskusijoje bus siekiama kelti visuomenei aktualius klausimus:

● Kas sieja asmeninį žmogaus tikėjimą su hierarchinės bažnyčios institucijomis?

● Ar Romos katalikams nekyla prieštaravimų tarp bažnyčios patriarchų teigiamų vertybių, kuriems turi pritarti visa bendruomenė, ir kasdienio gyvenimo realybės?

● Ar bažnyčia yra dvasinė vedlė, ar prievartos institucija, manipuliuojanti narių sąrašais?

● Ar apostazė yra tapati tikėjimo išsižadėjimui?

● Kodėl verta arba neverta atlikti šį aktą?
 

Pagal 2001 m. gyventojų surašymo duomenis, net 79 proc. Lietuvos gyventojų save laiko katalikais. Iš tų 79 proc. tik 10 proc. reguliariai lankosi sekmadieninėse mišiose. Vadinasi, tie katalikų sąrašai yra fiktyvūs. Kokia gi krikšto prasmė, jei patys nepraktikuodami katalikiško gyvenimo būdo? Priklausydami bažnyčios institucijai, savaime sutinkame su kiekvienu patriarchų teiginiu, o tokia „sutinkančiųjų“ gausa įgalina bažnyčią prašyti valstybės privilegijų (kunigų pensijos, atleidimo nuo mokesčių) ir prisidėti prie valstybės valdymo (abortų draudimo, kontracepcijos kriminalizavimo, homoseksualumo stigmatizavimo).

 

Ar toks bažnyčios indėlis nėra diskriminacinis kitų tikėjimų žmonių atžvilgiu? Ar patys katalikų bažnyčiai priklausantys asmenys pritaria tokioms kunigijos deklaruojamoms pozicijoms, ar ieško sąmoningo savo santykio su šiomis problemomis? O gal atskirų kunigų misija, tikėjimo, padedančio gyventi, galinčio sustiprinti žmones, skleidimas neturėtų būti tapatinamas su minėtomis problemomis ir su bažnyčios kaip institucijos veikimu? Kiek kunigai, kaip institucijos vietininkai, gali būti kritiški tai institucijai?

 

Į diskusiją kviečiame visus: ir tikinčius, ir netikinčius, ir radikalius ateistus, ir religinius fanatikus. Tikimės turiningos diskusijos, kuri padės pažinti ir vieną, ir kitą poziciją. Atėjusius kviečiame pasisakyti vienoje ar kitoje pusėje, pasidalinti savo požiūriais ir patirtimis ar tiesiog pasiklausyti kitų.

 

Birželio 30 d. Feministinis frontas (FeF) organizuoja kolektyvinę apostazės akciją, prie kurios prisidėję žmonės nutrauks visus ryšius su religine konfesija, vadinama Romos katalikų Bažnyčia. Vilniuje gyvenamąją vietą registravę asmenys kviečiami birželio 30 dieną 10:40 val.susirinkti prie Vilniaus Katedros bokšto. Reikia turėti asmens dokumentą ir prašymą. Apostuotis norinčius asmenis iš kitų vyskupijų kviečiame organizuotis ir nešti prašymus dėl apostazės savo vyskupui. Prašymo ir apostazės liudijimo pavyzdžius rasite FeF portale.

 
Feministinis frontas
2010 06 28

 

 

Komentarai  

 
0 # Kas yra femenistė?Viktoras Butas Y-m-d H:i
Tai moteris kuri nesiskuta kojų
 
 
0 # Зри в корень - Козьма Прудковtikras lietuvis Y-m-d H:i
Taigi esmė - tikėjimas yra iš viso veiksmas be pagrindo, nes jokios dievybės niekas niekada nėra regėjęs.
 
 
0 # nugiRB Y-m-d H:i
Vat kas nepatiko toje diskusijoje, tai, kad kunigėlis primetė savo religinę retoriką. Aš suprantu, kad nelengva (nepatogu) turbūt moderatoriui prigesint jo entuziazmą, bet mane tai užkniso tie jo išvedžiojimai, kai jau nebepagauni ką jis tuo nori pasakyt. Ir kai jis kalbėjo, kad bažnyčia galėtų reformuotis ir pan., nes tipo dievui visi priimtini, o tikėjimas į dievą yra vos ne kaip kvėpavimas, tai nžn, mano nuomone tai tas dievas ir visos tos religijos iš vis nx reikalingos, nes lipdyt gyvenimus ant iliuzijų yra kažkaip nesveika sakyčiau. Gal galėjo daugiau Kasparas kalbėt, nes net mano žmona, kuri šiaip jau save laiko tikinčia, pasigedo racionalesnės, aiškesnės tikinčiųjų pozicijos. Kaziliūnaitė gerai užkabinti bandė ir bent jau aiškiai ir suprantamai kalbėjo, galėjo ir daugiau kalbėt. Šiaip man atrodo verta pagalvot apie kitas diskusijų technologijas, nes, pvz., akivaizdu buvo, kad kunigas įpratęs, kad kai jis prasižioja visi nutyla ir klausosi, toks autoritaras, be jokio bl, katalikų propaguojamo nuolankumo. Bet ne tik tarp kunigų tokių papuola, Kasparui irgi turbūt tik duok kalbėt, tai negyvai užpostringaus savo išvedžiojimais. Nžn, nors kiek juokingai atrodo, bet kada nors (gal kai bus mažiau paskaitos dalyvių) verta pabandyt susitaikymo rato techniką (http://www.anarchija.lt/index.php/teorija/10355-susitaikymo-ratas-anarchistinis-konfliktu-sprendimo-budas.html), kai naudojama ta "kalbos lazdelė", nes, pvz., šitoje diskusijoje vyravo kleboniška retorika, o taip norėjosi, kad daugiau kalbėtų kiti dalyviai (keli ir kalbėjo, ir labai neprastai), aš ir pats būčiau ką aštriau pasakęs, bet neištaikiau. Ai, čia tik pasiūlymai, pasvarstykime apie tai prie progos.
 
 
0 # ghjhgjhgjghjghjghj Y-m-d H:i
jo, geriau papizdelinkit apie kova pries fasizma