|
anarchija.lt
AKTYVIZMAS
CASTOR&POLLUX
ANARCHY RULES!
Anarchistinių zinų apžvalga
Visaip kitaip (Visaip.
2005, Nr. 1.)
Klyksmas iš duobės (Duobė.
Nr. 2.)
Viską išjungdamas, „neišsijunk“
pats (Išjungt viską. 2005, Nr. 5.)
Pochujizmėlio
evangelijukė (Nieka nereikъ. Chronikų chronikos. Nr. 1.)
Ėsk arba dvėsk (Paštec.
2007, Nr. 1.)
Tūkstantis revoliucijų per
sekundę (Nebėk! 2007, Nr. 1.)
Pagaliau pasielgiau kaip tikras vyras. Sukaupiau
visą valią ir tvirtu mostu nurėžiau bambagyslę, jungiančią mane su gimdytojais.
Kaip koks Pavlikas Morozovas išdaviau savo močią ir tėvą – šiemet nedalyvavau nei
„Poezijos pavasario 2007“ laureato inauguracijoje Kaune, Maironio muziejuje, nei
baigiamajame festivalio vakare Vilniuje, Universitete. Seilėtą motinišką lyriką ir
nykią tėvišką didaktiką iškeičiau į vėjavaikiškus ir linksmus bendraamžių
pokštus. Savaitgalį praleidau Radikalaus meno, gyvenimo būdo ir aktyvizmo stovykloje
Leonardavo dvarvietėje netoli Panevėžio.
Susirinko apie 30 bendraminčių – anarchistiškai
nusiteikęs kūrybinis jaunimas iš visos Lietuvos. Interneto svetainių “anarchija.lt“,
“libertaria.lt“, “hardcore.lt“ kūrėjai, „Kitų knygų“ leidėjai,
alternatyvių jaunimo klubų steigėjai... Punk muzikos koncertų organizatoriai,
judėjimo „Food not bombs“ iniciatoriai, nepriklausomų infoshopų ir workshopų
kuratoriai... Pankai ir filosofijos studentai, veganai ir dešrų rijikai, hakeriai ir “Microsoft“
vergai, bedarbiai ir „Sodros“ tarnautojai, mokinukai ir universitetų dėstytojai...
Buvo ir kūrybinio senimo – stovyklos šeimininkas skulptorius Jurgis, akmenyse
ieškantis informacijos apie Dievą, pagyvenęs Panevėžio hipis Liutikas, grojantis
gitara ir dainuojantis apie meilę, ir senas Suvalkijos anarchistas Eugenijus, „Amerikos
lietuvyje“ rašantis pacifistinius straipsnius apie Irako karą. Savo apsilankymu visus
palaimino du kunigai – liuteronas Arvydas ir katalikas Skaidrius.
Dvi naktis ir tris dienas visi bičiuliavosi, šoko,
grojo, gėrė alų, kūreno laužus, skaitė knygas, žiūrėjo filmus, drybsojo
palapinėse ir vėl bičiuliavosi. Kartkartėmis susėsdavo rateliu išlakių medžių
pavėsyje ant lygios minkštos žolytės ir laužė galvas – ką daryti mums, nuo
globalinio atšilimo mutavusiems keistiems ir retiems augalams, kad nebūtume įtraukti į
oficialų herbariumą, sudžiovinti, surūšiuoti ir prismeigti aštriais paauksuotais
hierarchijos smeigtukais? Laužė, laužė ir „išlaužė“ išeitį: nusprendė kurti
alternatyvią, nuo valdžios ir kapitalo nepriklausomą žiniasklaidą – lietuvišką
internetinę indymedią. Ir dar sugalvojo atsaką dabar vyraujančiam gyvenimo
būdui – nusprendė pratęsti šios komunos idėją ir po kelių mėnesių susitikti
vėl.
Iš stovyklos parsivežiau krūvą literatūros. Ne
knygų, o vadinamųjų „zinų“ – apžvalginių savilaidos žurnaliukų. Tad apie
keletą jų ir papasakosiu.
Į viršų
Visaip kitaip
Visaip. 2005, Nr. 1.
Leidinys dedikuojamas tiems, kuriems ne vis vien.
Autorė ar autorius, kurio el. paštas nindze@hardcore.lt,
susirūpinęs (-usi) šiuolaikinės automatinės smegenų plovyklės darbu: „Yra
stengiamasi mus įtikint, kad viskas vyksta natūraliai, pagal kažkokius vos ne gamtos
dėsnius, kad sprendimai visada priimami visų mūsų labui, kad visas progresas tik į
gera, kad egzistuoja universalios moralės normos, pagal kurias turi gyvent visas
pasaulis.“ Geraširdiškas ir kilnus rūpestis! Nindzė siūlo nesiklausyti ideologinių
plepalų ir gyventi kitaip, gyventi savaip ir daryti kasdienes revoliucijas. Valio!
Na, o kaipgi gyventi savaip, kas gi tie kasdieniai
revoliucionieriai? Aišku, pankai! Kaip įrodymas pateikiamas ilgas interviu su drauge
Stephanie iš San Francisko. Ji lankosi koncertuose, groja pati, leidžia „zinus“ ir
tiki, kad linksma punk laikysena griauna neteisingumą, o Lietuvos pankams linki
perskaityti K. Tabbo knygą „Amoralus dramblys: globalizacija ir kova už socialinį
teisingumą XXI amžiuje“.
Pankai – beveik marksistai. Straipsnyje apie prancūzų
sociologą ir švietėją Pierre'ą Bourdieu (g. 1930) aprašomas kultūrinio kapitalizmo
fenomenas. „Kultūrinis kapitalas“ – tai gebėjimas skaityti ir suprasti
kultūrinius kodus. Ir jis nėra vienodai padalytas tarp socialinių klasių. Meno darbai
domina tiktai tuos, kurie turi „kultūrinį kapitalą“. Meno galerijos tarnauja
privilegijuotai klasei ir ši privilegija įteisinama įteigiant skirtumą tarp „gero“
ir „vulgaraus“ skonio, tarp įteisinto ir neteisėto stilių. Tuo tarpu estetiniai
skoniai ir stiliai neseka jokia objektyvia, autonomiška estetine logika – jie greičiau
pakeičia klasių skirtumus skonio skirtumais ir tokiu būdu sustiprina prarają tarp
klasių. Štai kodėl pankai taip retai lankosi paveikslų galerijose!
Pankai gerbia savo pusbrolius situacionistus –
Raoulį Vanegeimą ir Guy Debord'ą. Už šūkį „Reikalauk neįmanomo!“, už
1968-ųjų gegužės revoliuciją, už Situacionistų Internacionalo (SI) telegramą
komunistų partijos komitetui Maskvoje: „Žmonija nebus laiminga, kol paskutinis
biurokratas nebus pakartas kilpa iš paskutinio kapitalisto žarnų! Tegyvuoja Machno ir
Kronštato jūreiviai! Šalin Trockį ir Leniną! Šalin valstybę!“
Pankai skaito Noamą Chomsky. Kaip ir marksistai su
situacionistais, jie mielai įrašytų šį amerikietį žydą senuką į savo gretas ir
sušoktų gaivališką „pogą“.
Pankai skaito ir... „Šiaurės Atėnus“. Šiame
„zine“ persispausdino 2004-08-21 Nr. 713 straipsnį – H. M. Elzensbergerio knygos
„Didžiosios kraustynės“ fragmentą. „Šis straipsnis iš „Šiaurės Atėnų“
pasirodė per geras, kad kažkur pasimestų ir pasimirštų. Norėjosi, kad jis pasiektų
kuo daugiau žmonių. Kaip žinoma, ŠA neturi milijonų skaitytojų, tai galbūt pasieks
kokią naują ausį ir akį.“ „Šatėnų“ redakcijos vardu dėkoju Nindzei ir
visiems pankams už mūsų laikraščio populiarinimą!
Į viršų
Klyksmas iš duobės
Duobė. Nr. 2.
Ne veltui suaugę revoliucionieriai į savo
būrius bando pritraukti paauglius. Subrendęs jų kūnas reikalauja laisvės, o sušikti
suaugėliai neleidžia nė piršto pajudinti. Todėl kumščiai gniaužiasi patys, o iš
burnos sprūsta riebus keiksmažodis. Puritoniškoje buržuazinėje visuomenėje paauglys
jaučiasi kaip gyvas lavonas, užkastas gilioje duobėje.
Apie tokią duobę ir rašo šio „zino“
sudarytoja, kurios el. paštas inlovewithlife@gmail.com.
Ji, kaip suprantu, – paauglė, mergaitė, dukrelė, mokinukė, kurią engia visi, kas
netingi: bendraamžiai berniukai, pagyvenę tėvai ir seni mokytojai. Todėl ji labai
nuoširdžiai širsta ir beviltiškai bando kabarotis iš tos duobės.
Autorė siūlo atsisakyti terminų „vyras“ ir „moteris“
ir visus žmones vadinti kaip pridera – žmonėmis. Ne be pagrindo teigia, kad „dabartinė
švietimo sistema yra šūdas“, kad mokykloje paaugliai mokomi tik paklusnumo. Keikia
religines dogmas ir visuomenės moralės normas, iškeliančias vienintelę vertybę –
šeimą. O labiausiai kliūva visų priežasčių priežasčiai – kapitalistinei
visuomeninei sitemai: „Išsivystęs kapitalizmas nustatė dabartinį šeimos modelį,
pritaikydamas jį taip, kad būtų naudinga. Daug geresnis ir patogesnis būdas išlaikyti
darbo jėgą, kai pasitelki į pagalbą šeimą. Pagal scenarijų šeima pati turi
pasirūpinti maistu, gyvenamąja vieta, sveikata, prižiūrėti vieni kitus. Šeimoje
moteris yra tas asmuo, kuris turi atlikti visas šias funkcijas, ji turi būti namų
šeimininkė, seselė, vaikų auklė ir virėja. Tai yra didžiausia dirbančios moters
problema. Su šio argumento teisumu kapitalizmas niekada nesutiks, todėl jis turi būti
sunaikintas!“
Leidinyje yra ir bendro pobūdžio šviečiamųjų
apžvalginių straipsnių („Ispanų pilietinis karas – veikiantis anarchizmas“, „Produktai
iš gyvūnų ir aplinka“), tačiau vienišos ir niekam nereikalingos mergaitės klyksmas
iš duobės dugno girdimas garsiausiai. Net ausys spengia.
Į viršų
Viską išjungdamas, „neišsijunk“ pats
Išjungt viską. 2005, Nr.
5.
„Sveiki. Aš statistinis mūsų nuostabiosios
„demokratinės“ (ir t. t.) visuomenės vienetas. Aš priskaičiuojamas kaip Vienetas
tarp studentų, gyventojų, piliečių, pirkėjų, kokių nors mokesčių mokėtojų,
prekių ir paslaugų vartotojų, viešo transporto naudotojų ir dar bile žino kiek
įvairiausių statistinių sąmatų, sąrašų ir kitokių biesų.“ Taip su mumis
pasisveikina pankroką mėgstantis studenčiokas, šio leidinio sudarytojas.
Truputis pankroko filosofijos (pankrokas gimsta tada,
kai įlipi į šūdą ir, eidamas nusivalyti bato, žolėje randi 10 litų), truputis
autoritarinės Lietuvos valstybės kritikos (demonstracija Lietuvoje – kažkoks tautinis
paradas, sveikinantis didžiai gerbiamą draugą Bushą), truputis pašaipos dėl Europos
Sąjungos biometrinių planų (ES planuojama įvesti biometrinių pasų sistema – dar
nacionalsocialistų sukurto biometrijos mokslo „hightech“ variantas), truputis taikaus
feminizmo (berniukai dažnai psichologiškai žalojami, kai jiems aiškinama, kad tikri
vyrai neverkia), truputis alternatyvios kultūros naujienų (tarptautinė konferencija „Nėra
kultūros be subkultūros“, vykusi ne kur kitur, o Minske!), truputis alkofrontininkų
patarimų (DIY, t. y. „Do it yourself“ receptas, kaip pigiai ir greitai pasigaminti
mielinio raugalo – „gorgelio“).
Svarbiausias šiame leidinuke – programinis Hakimo
Beyaus straipsnis „Psichinis paleolitizmas ir aukštoji technologija: pozicijų
deklaravimas“ iš knygos „Laikinosios autonominės zonos“. OAA (Ontologinės
anarchijos asociacija) nuolat kalba apie „paleolitizmą“, bet tai nereiškia aklai
nerti atgal į akmens amžių, į paleolito erą. H. Beyui priimtina kultūros koncepcija,
įskaitant ir technologiją. Sunkiau su civilizacija. Televizijos banalizavimas,
kompiuterių jupifikavimas ir kosmoso militarizavimas leidžia manyti, kad technologijos
pačios savaime negarantuoja laisvės. Todėl H. Beyus siūlo grįžti į paleolito erą,
bet tik dvasia. Į tą laiką, kuriame gyveno „žmonės be valdžios“, kuriam
būdingas „elegantiškas medžiotojų ir rinkėjų bendruomenės tingumas, dviejų
valandų darbo diena, žavėjimasis menu, šokiu, poezija, įsimylėjimu, šamanizmo „demokratizacija“,
suvokimo ugdymas, trumpiau tariant – kultūra“. Nenauja, bet taip ir neįgyvendinta H.
Beyaus idėja – tarpusavy suderinti kultūrą ir civilizaciją – aukštosioms
technologijoms priešpriešinti psichinį paleolitizmą!
Panašiai mąsto ir šio „zino“ sudarytojas. „Išjungti
viską“ nereiškia sustabdyti progresą, grįžti į miškus ir vėl apaugti plaukais...
„Tu ryte keliesi ir užkaiti arbatinuką prieš eidamas myžt? O – tai tu toks pat
kaip aš. Tu užrakini namus prieš išeidamas, kiekvieną kartą? Tai mes verdame tame
pačiame katile. Aišku, kažkas morka, o kažkas bulvė. Mes juk už įvairovę. O kai
sugalvoji išjungt viską – ir gyvenimo būdą, tai gali taip viską išjungt, kad
išjungsi patį „išjungt viską“ mąstymo būdą ir taip visai nieko neišjungsi.“
Atsargiai, brolyčiai...
Į viršų
Pochujizmėlio evangelijukė
Nieka nereikъ. Chronikų
chronikos. Nr. 1.
„Sveiki, draugai irgi pažįstami anos
pasaulės! Su nuolankiu žodžiu aš šerkšno dienoj egi šaltoj į jumi šitą trumpą
kalbą kreipiu, ir žinia draugus senus tepasiekia, kaip greitai siekia sniegas žemelę
mūsų pamirštą. Žinia, žiemužei baltai iš užusienės žuvėdu atžengus, atšalt
norėtų bei mintelės mūsų, ugi nepamiršt aš gyvastos su nuleista galva prašau,
šiokios tokios jaukumos į šaltą gryčią inpūst, idant niekingas šaltis bengi mūsų
dūšiose attirptų ir žaluma sielos nepultų žemėn šalčių pakąsta. Ir šitokiam
kreipime aš žmogiško supračiaus tikiuos, vėlgi ne man vienam taip širdį sopa užu
pasaulį. [...] Su pagarba irgi giliu nuolankumu, protėvis jūsų beigi draugas.“
Daugybėje „zinų“ vyrauja verstiniai ar
apžvalginiai straipsniai, o šis ryškiai išsiskiria originalia kūryba. Įžanginis
straipsnis apie J. Mačiūno „Fluxus“. Mini novelė apie tironą vardu gyvenimas.
Etiudas apie vienišą varpos smaukytoją. Siurrealistinis vaizdelis apie nelaimingą
drambliuką, kuris iš tikro buvo panelė vardu Filadelfija. Ranka piešti linksmi
komiksai apie nusiskandint bandantį ežiuką. Brutalus eilėraštukas „Tau, mano mamyte“.
Egzistencinis apsakymėlis apie pabėgusią elektrą ir arbatžolių lavonėlius.
Nihilistinis pasakojimas apie tragišką talentingos žiurkėnės Boženos žūtį.
Absurdiškai juokinga pasakėčia apie tris pelytes anarchistes. Žmogiškai šilta
Pirmojo Didžiosios Šalies nepilotuojamo naikintuvo istorija. Vaikiškai žiauri
šašlykiuko gyvenimo drama. Ir t. t., ir pan.
Žodžiu, naivus infantilumas, sumišęs su brutaliu
cinizmu ir visišku pochujizmu. Tai, ką labiausiai vertinu. Nesusilaikysiu ir
pacituosiu vieną tokios prozos fragmentą. Visą.
„Jo dėka šlubas spermatozoidas stuktelėjo į
nupušusią kiaušialąstę. Tai buvo mano pradžia. Jo dėka po ilgo ir komplikuoto
gimdymo mano motina išvydo mėlyną nekvėpuojantį kūnelį. Jo dėka po penkių
minučių kūnelis pradėjo šilti, ir mama išgirdo žodį – „gyvas“. Jo dėka
mačiau, kaip pro langą iškrenta mano mylimiausia žiurkė ir kaip mano tėvas spardo
mano motiną ir mane. Jo dėka mačiau tūkstančius įvairiausių keistų miesto gatvių,
su savo keistomis legendomis ir be jų. Jo dėka nekenčiau ir mylėjau, sutikdavau ir
išsiskirdavau. Jo dėka dabar esu būtent čia ir rašau apie Jį.
Jis – Dievas? Xuj znajet, tačiau jei kas
klausia, ar aš tikintysis, dabar galiu atsakyti tiksliai – o taip. Tikiu Atsitiktinumu.
Prieš jį lūžta tvirčiausios mūsų teorijos, evoliucija pasuka kita linkme, jo dėka
girtas kareivis paspaudžia ne tą mygtuką, jo dėka chirurgo rankoj sudreba skalpelis
kažkam nutraukdamas gyvybės siūliuką. Neprognozuojamas kaip tobulas psichopatas,
padėjęs skersą ant visų reliatyvumo teorijų, ateities vizijų ir utopinių modelių.
Atimantis visas iliuzijas iš turinčių ir duodantis neturintiems. Žudantis savo žaviu
nenuspėjamumu. Žavus, bliat'. Aš jį myliu.“
Į viršų
Ėsk arba dvėsk
Paštec. 2007, Nr. 1.
Ugnė, Zebras ir Olegas – ne paštininkai, o
truputį žemaičiuojantys kulinarai. Jie pagamino mums šį paštetą, kuriame „nėra
šlamšto, apdėlioto prieskoniais, tik „gryna mėsa“ – žalia, neapdorota, kraujo
skonio, tiesiai iš skerdyklos, dar neapčiupinėta įtakingų personų ir viešosios
nuomonės rankos“. Ką gi, paragaukime.
Pradžiai – sunkiai virškinamas verstinis
straipsnis „Radikaliosios mašinos prieš technoimperiją: nuo utopijos iki tinklo“.
Dabartis – niūri postfordizmo epocha. Religiją, teologiją, filosofiją, ideologiją
ir mokslą pakeitė technika. Fabrikas pasitraukė iš fabriko ir visa visuomenė tapo
fabriku. Šioje matricoje karaliauja mašinos. Kiekvienas iš mūsų – troškimų
mašina. Gamybos priemonės integruotos į mūsų protus ir kūnus. It priedai esame
prijungti prie socialinės, valstybinės ir ekonominės metamašinos, kuri valdo mūsų
troškimų srautus, o intelektą įjungia į bendrojo intelekto tinklą. Funkcionuojame
viduje schemos, socialinės programinės įrangos, sukurtos mūsų energijai ir idėjoms
išnaudoti. Ką gi daryti tokiame nežmogiškame pasaulyje? Autoriaus patarimas –
niūrus, bejausmis, paremtas geležine logika: „Nepuoselėk mašinai neapykantos –
pats tapk mašina. Turime išrasti revoliucines dorybingas radikaliąsias mašinas, kurias
būtų galima išdėstyti esminiuose tinklo mazguose ir priešpastatyti bendrajam
intelektui, administruojančiam imperines mašinas.“
Kitas ilgas rašinėlis nukelia mus į legendinius
1977–1982 metus. Legendiniai Jungtinės Karalystės pankai – grupė „CRASS“ –
prisimena: „Tai buvo šaunūs metai – dar iki tol, kol mūsų kuriamos alternatyvos
nevirto nuobodžių taisyklių teisynu, o reiškinys, kurį vadinome tikru punk,
netapo eiliniu getu.“ Taip, jie stengėsi. Grupę „The Sex Pistols“ laikė muzikine
marionete ir gyveno tikrą pankišką gyvenimą. M. Thatcher pradėjus karą Folklendo
salose, išleido pacifistinį albumą ir užsitraukė torių partijos nemalonę.
Sufalsifikavo R. Reagano ir M. Thatcher telefoninio pokalbio įrašą ir taip išprovokavo
„Tečergeito“ kasetės skandalą. Ir dar daug daug gerų darbelių nuveikė šie DIY
idėjos puoselėtojai, straipsnį užbaigiantys minoriniu tonu: „Mes išeikvojome per
daug savo laiko, energijos ir dvasios, bandydami išsklaidyti blogio šešėlį. Reikia
pažvelgt pro spygliuotą vielą ir policijos būrius, kad pamatytum gyvenimą, kurį
renkamės patys. Mes patyrėme pralaimėjimą, bet vis dėlto laimėjome.“
Apie kitus „Paštec“ ingredientus –
netradicinę mediciną, pamąstymus apie lygiavertį dialogą, karo vaikus ir G8
viršūnių susitikimą – nekalbėsiu, nes tingiu. Persivalgiau. Geriau
užsigardžiuosiu paskutiniu kąsneliu. Nežinomas autorius rašo: „Virtuvė. Vėlus
vakaras. Sėdžiu už valgomojo stalo ir vis rašau, rašau... Tik ne todėl, kad noriu
– taip, matote, REIKIA. Tačiau netikėtai aptinku D. Kajoko tekstą, kuris pastveria
už kiaušų. Kodėl mes, pajutę virpant, tarkim, savo šnervių galiukus, galim
ištarti: aš uodžiu, kvėpuoju; ir kodėl, išvydę upelį, nė vienas rimtai
neištarsim: aš teku? Arba: jeigu sąmonė apie šnervių galiukus, odą ar nagą sako
„aš“, tai kodėl ji negali to paties tvirtinti ir apie upę, žvaigždę, vasarą,
asilaitį ar kitą žmogų? O jei gali? Šyzova, tiesa? Bet SVARBU.“ Taip, ponas Don
Kajokas įnešė svarų indėlį į Lietuvos anarchistų bruzdėjimą savo virtuvėje.
Paskanino jų patiekalus. Valgai – ir griebia už kiaušų! Cha cha cha. Gardaus!
Į viršų
Tūkstantis revoliucijų per sekundę
Nebėk! 2007, Nr. 1.
„Mes esame savo iniciatyva susibūręs
kolektyvas, ieškantis būdų priešintis vyraujančiai vartojimo kultūrai, pagrįstai
hierarchine struktūra, dominavimu, nelygybe ir prievarta. Mes tikime, kad horizontalios
visuomenės organizacijos struktūros yra daug efektingesnės, natūralesnės ir
žmoniškesnės nei hierarchinės piramidinės.“ Taip prisistato “nebek.hardcore.lt“
iniciatoriai, išleidę šį žurnaliuką.
Kada paprasti žmonės daro šūdinus dalykus? Ogi
tada, kai paprasti dalykai tampa šūdini. Kai gyvename visuomenėje, kurioje
paprasčiausiai egzistuojame. Kai priklausome valstybei, priėmusiai vieningą ir niekada
debatų neturėjusią demokratijos idėją. Kai visi vieningai dalyvaujame Centriniame
Pasaulio Diskurse neuždavę nė vieno klausimo. Kai lenktyniaujame su milijardais mirtino
maratono dalyvių, nė nepastebinčių žudikiškos nuotaikos, tvyrančios kapitalizmo
natūroj. Kai reiškiniai vyksta tarytum savaime, automatiškai. Kai spektaklis (skaityk
– kapitalizmas) papildo pats save ir jo tikslas yra tik jis pats.
Šiame nesibaigiančiame spektaklyje tu atlieki
neaiškų statisto vaidmenį, nes scenarijaus autorius ir režisierius seniai mirę.
Šiame varginančiame maratone tu skubi link finišo linijos, kurios iš viso nėra. Tad
sustok. Atsipūsk. Nusimesk kaukę. Pažvelk sau į veidą. Nusišypsok. Ir daugiau
niekada niekur nebėk.
Geriau prisėsk ir neskubėdamas perskaityk šį
leidinį. Ir paskui pasakyk, ką renkiesi: militarinę valstybę ar judėjimą „Food not
bombs“, pasyvų pilietiškumą ar tiesioginį veiksmą, Jungtines Tautas ar PGA (Peoples
Global Action) tinklą, privatų būstą ar skvoto komuną, patriarchiją ar anarchiją,
savivaldybės dangoraižį Vilniuje ar autonominį „Ungdomshuset“ centrą Kopenhagoje,
konkurenciją ar bendradarbiavimą, Darwiną ar Kropotkiną... Nors, beje, nesvarbu, ką
renkiesi, svarbiausia – nebėk.
Juk tik nebėgdami mes laimim. Laimim ramybėj.
Laimim komunose. Laimim kolektyvuose. Laimim autonominiuose namuose, pankroko koncertuose,
šventose vietose, vieni kitų glėbiuose. Kartais laimim gatvėse ar miestuose. Mes
visada laimim. Jie ištrynė mus iš istorijos, bet mes prisiekėm niekada to nepamiršti.
Kartais, tomis retomis nuostabiomis akimirkomis, pasaulis būna mūsų. Jei eksperimentas
nepavyks, mes bent būsim pabandę. Jei kitoks pasaulis neįmanomas, tai tik šio pasaulio
kaltė.
2007.06.03
Į viršų
|
|