Eugenijus Misiūnas. Jeigu visi pasaulyje galvotų kaip aš
laisvoji tribūna

lennon imagine     Jeigu visi pasaulyje galvotų kaip aš – pasaulyje būtų gera gyventi. Nebūtų karų. Nebūtų prievartos. Nebūtų diskriminacijos. Visi norintys turėtų darbą ir dirbti reikėtų per pusę trumpiau. Žmonėms nereikėtų emigruoti tik todėl, kad savo žemėje negali išgyventi ir išmaitinti vaikų.

    

     Jeigu kiekvienos įmonės savininkas galvotų kaip aš, jis sukviestų visus darbuotojus ir sakytų: „Nuo šiandien dirbsime kitaip“. Nuo šiol niekas nenurodinės ir neįsakinės, nebus viršininkų ir prižiūrėtojų, sprendimus, kurie darbe aktualūs visiems, priimsime kartu, jei rūpimi klausimai lies asmeniškai nedaugelį, juos balsuodami spręs tie, kam tie klausimai svarbūs. Nuobodžius, monotoniškus, „nešvarius” darbus pasidalinsime visi. Apmokėjimas už darbą bus apskaičiuojamas ne pagal užimamas pareigas, ne pagal tai, kas daugiau pagamins, o įvertinus darbo sunkumą bei naudingumą visuomenei ir atsižvelgiant į tai, kiek laiko bus sunaudojama tam darbui atlikti. Ko gaminti, kiek, kokias paslaugas teikti ir už kokią kainą parduoti – spręs gamintojų ir vartotojų tarybos.

    

     Jei politikas ir biurokratas galvotų kaip aš, pirmiausia jis savęs paklaustų: „Ką gi aš čia veikiu?“. Jam pasidarytų gėda, ir jis atsisakytų tokio „darbo” (neišgalvota istorija: lygiai taip prieš dvylika metų ir pasielgiau – pagalvojau ir išėjau iš darbo).

    

     Savaime aišku, tada neliktų kariuomenės. Kariškiai ir politikai galėtų treniruoti vaikus (Lietuvos kariuomenės sporto klubo viršininkas pulkininkas leitenantas Valentinas Mizgaitis gyrėsi, kad kariuomenėje tarnauja pusė olimpiečių), dirbti senelių namuose, tiesti kelius ar šiltnamiuose auginti kanapes. Prezidentūros pastate galėtų būti įrengtas vaikų darželis (juk jų taip trūksta), o Grybauskaitė (berods, Dalia – tai gražu, užmiršau prezidentės vardą), galėtų darželinukus pratinti sėdėti ant puoduko ar, sekdama pasakas apie savo jaunystės žygius, juos migdyti dienos miego.

    

     Nebūtų seksizmo, hierarchinių struktūrų, nebūtų homofobijos, rasizmo ir nacionalizmo. Kunigai nustotų apgaudinėti žmones, popiežius – jei galvotų kaip aš – nesikankintų trankydamasis po pasaulį, o išdalintų Vatikano turtus skurstantiems Darfuro ir Afganistano vaikams ir išeitų į pensiją. Nebebūtų religijų, nebebūtų sienų. Jeigu visi galvotų kaip aš – ir Lietuvoje, ir pasaulyje įsiviešpatautų meilė. Stop.

    

     Tik dabar pagalvojau: „Kur aš tai jau girdėjau?“ Juk apie tai dainavo Lennonas, tas pats, kuris dabar stovi buvusioj Lenino aikštėje Vilniuje. Prisimenat: „Imagine there’s no countries / It isn`t hard to do / Nothing to kill or die for / And no religion too / Imagine all the people / Living life in peace…”.

    

     Bet dauguma juk taip negalvoja, ar ne? Kodėl? Ko gero, tai svarbiausias klausimas. Kodėl jie stengiasi išnaudoti vieni kitus, vietoje to, kad susitartų, pasidalintų darbais ir padėtų vieni kitiems? Kaltas kapitalizmas? Gal kalti patys žmonės ir žmogiškoji prigimtis? Gal kaltas auklėjimas ir aplinka, kurioje gimėme ir užaugome? O gal visuomeninė santvarka? Bet juk ne marsiečiai ją sukūrė (nors Lietuvoje yra taip galvojančių), o tie patys žmonės.

    

     Atsakymų daug, bet vienareikšmio paaiškinimo iki šiol nėra. Kapitalizmo kritikui, slovėnų filosofui Slavojui Žižekui kapitalizmas – tai daugiau etinė ir religinė kategorija. Internete platinamame vaizdo įraše kapitalistą jis apibūdina kaip žmogų, pasiryžusį rizikuoti, aukoti savo gyvenimą, asmeninę laimę, viską ką turi, vien dėl to, kad cirkuliuotų kapitalas, augtų gamyba ir pelnas. „Tai kaip apsėdimas, kaip religija“, – teigia S. Žižekas.

    

     Bet nuo tokio aiškinimo aiškiau nepasidaro. Juk visos religijos propaguoja meilę. Pirmiausia, žinoma, dievui, bet taip pat ir vienas kitam. Tad kaip su ta meile? Kodėl jos visiems nepakanka ir ja nenorima pasidalinti? Juk, atrodytų, jeigu iš tiesų myli žmogų, tarkime, savo partnerį/ę, tai nori, kad jis/ji būtų laimingas/a. Ir jeigu jam/jai gera su kita/kitu, tai ir tau turėtų būti gera? Bet, kaip žinome, taip nebūna arba būna labai retai, nes meilės santykiai dažniausiai yra privačiasavininkiški hierarchiniai ir kapitalistiniai santykiai.

    

     Sakoma, meilei neįsakysi, taip pat žinoma, kad nuo meilės iki neapykantos – vienas žingsnis. Meilė amžinai trunka tik pasakų knygose. Realybėje ji dažniausiai trunka gerokai trumpiau. Kai meilė praeina – sugrįžta svajonės, bet dažniau prasideda depresija. Depresija sergantys žmonės – pavojingi. Ne tik sau, bet ir aplinkiniams. Išduota meilė gimdo pavydą, o pavydas gimdo kerštą, norą siekti revanšo. Meilė – tai ir grandinės. Grandinės – tai nelaisvė. O laimingi iš tiesų tik laisvi! Tad gal viskas – visos nelaimės, susipriešinimas, išnaudojimas – prasideda nuo meilės?

 

    

JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.

    

     „Visos problemos pasaulyje kyla iš meilės! Dėl visko kalta meilė! Šalin meilę!” – įdomu, jei su tokiais šūkiais į gatves išeitų protestuojantys pacifistai, antikapitalistai ar žmogaus teisių gynėjai. Bet neskubėkime juoktis. Sutikime, kad meilė apakina – verčia elgtis iracionaliai, o neretai paskatina ir nusikalsti. Dėl meilės ir įžeistos (savi)meilės (o tai beveik tas pats) kyla konfliktai. Jei jie vyksta tik šeimoje ir pasibaigia tik skyrybomis – dar pusė bėdos. Daug blogiau, kai tie konfliktai perauga šeimos ribas ir, kaip Lietuvoje, įgauna siurrealistinės tragikomedijos bruožų. Pavyzdžiu gali būti visuomenės dėmesį prikaustęs spektaklis „Ko nori mergaitė?”, kuriame gausu trilerio ir komedijos elementų, spalvingų charakterių bei masinių scenų.

    

     Visgi tai nesulyginama su atvejais, kai konfliktų priežastis yra meilė valstybei, tautai, rasei, religijai ar klasei. Ką tokia meilė atnešė milijonams žmonių, žino visi. Leninas, kuris mylėjo ir užjautė išnaudojamuosius, nekentė buržuazijos (posakis iš vaikystės: „Nežiūrėk kaip Leninas į buržuaziją”), buvo įsitikinęs, jog yra teisus, ir įvedė proletariato diktatūrą.

    

     Abipusė ir komplikuota meilė – fiurerio meilė Vokietijai ir arijų rasei bei vokiečių meilė fiureriui ir Vokietijai – milijonams žydų reiškė mirtį. Tų pačių žydų meilė ir ištikimybė pažadėtajai žemei šiandien palestiniečiams reiškia tą patį, ką reiškė milijonams juodaodžių PAR apartheido laikais.

    

     Bin Ladenas mylėjo Alachą ir skriaudžiamus musulmonus. Breivikas mylėjo ir kalėjime tebemyli Norvegiją. Keturi JAV kariuomenėje tarnavę „anarchistai” mylėjo ir tebemyli Ameriką, todėl sugalvojo susidoroti su Obama. Meile Amerikai gyrėsi ir G. Bushas. Kiek šimtų tūkstančių gyvybių ta meilė kainavo? O dievo meilė? Jos viršūnė – šventoji inkvizicija.

    

     Ne ką geriau meilės srityje sekasi Lietuvėlei. Meilė Tėvynei Smetoną privertė įvykdyti perversmą. Meilė Lietuvai vaidino svarbų vaidmenį sunaikinant beveik visą žydų bendruomenę. Ta pati meilė Tėvynei pokario metais pastūmėjo partizanus žudyti kolūkiečius ir komjaunuolius. Paleckis ir Sniečkus taip mylėjo Lietuvą bei jos žmones, tad tūkstančiams suorganizavo kelionę gyvuliniuose vagonuose iki pat Laptevų jūros.

    

     Šiandien – ypač prieš rinkimus – visi politikai teigia mylintys žmones, tik ta meilė labai įtartinai primena sutenerių „meilę” prostitutėms. O kur dar meilė Lietuvai „be žydrų, juodų, raudonų“? Arba ta meilė, kuri vienija ir yra vadinama antrąja religija?

    

     Meilės rūšių, kaip ir meilės aukų sąrašą galima būtų tęsti ir tęsti, bet kyla klausimas – ar meilė ir yra ta priežastis, dėl kurios žmonės renkasi gyvenimą tokiame pasaulyje? Gal visos minėtos meilės buvo „netikros”? Gal nereikėtų atimti vilties iš tų, kuriems „tikra meilė tik tarp vyrų”, ir iš tų, kuriems, kaip sako su D. Meškausku apsigyvenusi I. Stasiulytė, „tikra meilė padeda nuversti kalnus”. Gal meilė čia išvis niekuo dėta? Gal priežasčių, kodėl dauguma žmonių negalvoja kaip aš, reikia ieškoti kitur, nes meilė, kaip ir viskas šiame pasaulyje, yra tik prekė, panaudojama pagal visagalės rinkos poreikius.

    

     Juk negali būti, kad žmonės tokie kvaili ir nenorėtų geresnio, teisingesnio gyvenimo sau ir savo vaikams. Juk „indignados“ Ispanijoje ir „okupantų“ judėjimas visame pasaulyje parodė, kad žmonėms ne vis tiek, kokiame pasaulyje jie gyvena. Gal priežastis, kodėl didžioji žmonių dauguma vis dar išlieka pasyvūs, yra ta, kad daugelis jų net nežino, jog „another, better world is possible”?

    

     O juk tokia geresnio pasaulio vizija šiandien egzistuoja, ir ja (nemokamai) su visais dalijasi besikurianti Tarptautinė organizacija dalyvavimo visuomenei sukurti (International Organisation for Participatory Society – IOPS). Gal užtenka tik pakviesti visus su ja susipažinti ir tada kartu ieškoti kelių, kaip tą visuomenę sukurti? Pateikdamas nuorodą http://www.iopsociety.org/ tikiuosi, kad išsipildys Lennono dainos žodžiai: „You may say I`m a dreamer / But I`m not the only one / I hope someday you`ll join us / And the world will live as one.”

     2012 09 06

 

Komentarai  

 
-2 # ATS: Eugenijus Misiūnas. Jeigu visi pasaulyje galvotų kaip ašdraugas Y-m-d H:i
akmenėlis į šio portalo daržą. Daug kalbate apie laisvę, kuri neįmanoma be meilės, bet va užblokavote savo skaitytoją KORNĄ. Norisi paklausti - kodėl? Kuom ji jūsų "laisvei" pavojinga tapo? O ji jums siunčia dovanėlę - švedų žurnalistės kalbą, pasakytą Briuselyje, apie tai kaip gyvuliškoji (ne dvasinė) laisvė išprievartavo Švediją: patriotai.lt/st raipsnis/2012-0 8-31/ingridos-k arlkvist-kalba- briuselyje
 
 
-3 # ATS: Eugenijus Misiūnas. Jeigu visi pasaulyje galvotų kaip ašdraugas Y-m-d H:i
o kas dėl meilės, tai aiškiai matosi, kad ponaitis Misiūnas ją supranta tik iš savojo boso Ego'so pozicijos:) Toks jo supratimas ir apie religiją, jei ką:) Jei tamstai atrodo, kad tavo išgelbėjimas turi ateiti iš kažkur iš išorės, tai ir kaltės šaltinio tu ieškosi išorėj. Negi netiki Jėzaus žodžiais, kad Dievo Karalystė JAU yra tavyje? Kai suprasi pagaliau, kad ir kaltė ir išgelbėjimas yra tavyje, nes ir tavo Šventasis Aš - tavo tikroji savastis, kuri jungia tave su Kristumi, o per Kristų su pačiu Kūrėju, ne tik su Jo SŪNIJA, ir kad ir ego yra tavyje, tai išgelbėjimas ateis greitai. Jei kaltė sėdi tavo prote, kuria tu mėgini atsikratyti kaltinimais, tai ir išsigelbėjimas yra ten pat... ir niekas už tavęs ribų tavęs neišgelbės, kaip ir niekas už tavęs ribų negali tavęs sužeisti... tikrojo tavęs. Nes ego viską projektuoja išorėn, o todėl ir pats nuo išorės tampa priklausomu. Suprantu, kad tai sunku priimti... bet jei gerai įsiskaitytum Evangelijas, pamatytum, kad Jėzus kalba būtent apie tai. Reikia Evangelijas priimti kaip visumą, ne fragmentais. Nes jei patikėtume fragmentais, pvz., ta citata, kur Petras sako jog nepažįsta Jėzaus, galėtume postringauti apie tai, kad jėzus pastatė savo bažnyčią ant nuodėmingo bailio ir melagio. O štai apaštalų iždininkas Judas, kuris barė Magdalietę, kad ta pila brangius kvepalus ant Jėzaus kojų, tokius brangius, už kuriuos galima būtų nupirkti žemės ir išdalinti vargšams, jis ego akimis turėtų būti gerietis, patriotas. Jis Jėzų labiausiai mylėjo, anot Veberio operos. Mylėjo ego meile, nes tikėjo kad jis žydų tautą išgelbės nuo romėnų vergijos. Tuo metu vyko sukilimas. Bet Jėzus žinojo kame yra tikrosios vergystės priežastis. Ir kad neišsivadavus iš ego vergystės, tauta kaskart papuls į naują priklausomybę.. Kaip buvo ir iki tol. Tas pats galioja ir mūsų tautai. Jokia kita religija neišvaduoja nuo kaltės. Krikščionybė turi tapti globalia religija, nes ji padeda fragmentiškam protui iš susitapatinimo su kūnu sugrįžti į tikrąją savo tapatybę, į susitapatinimą su pačiu Kūrėju, su Meile, Su Vieniu. Ego nori suvienyti kūnus, bet tai tik laikinailiuzija , kuri turi būti transformuojama , t.y. padėti atskleisti tiesą, kad vienybė jau yra ir ji yra devasinė vienybė, nes pagal šį paveikslą Dievas sukūrė žmogų į save panašų. Kūnas iš dulkės ir į dulkę virs. Tai tik laikina priemonė skirta komunikacijai.
 
 
+3 # re:sudoku Y-m-d H:i
Nežinau, aš tikiu į Hansą Kristianą Anderseną, o jis savo raštuose kiek kitaip kalba, bet nesiginčysiu per daug. Gal tik pasakysiu, kad tautos kaltės nėra ir negali būti. Yra atskirų žmonių prasikaltimai ir geri darbai. Tą patį liudija ir H. K. Anderseno anglų k. išleisto raštų rinkinio II tono, 15 pslp., 3 pastraipoje išsakytos įžvalgos, nors kai kurie komentatoriai su tuo ir nesutinka dėl tariamo pasenusių anglų k. terminų vartojimo ir su tuo atsirandančios painiavos ir netikslumų.
 
 
-4 # ATS: re:draugas Y-m-d H:i
ir ką gali atsakyti niektauškai? gal tegul pavarto Lenino ar Trockio raštus? Gal bent sužinos koks buvo pirmasis Lenino dekretas? :)
 
 
+3 # skinhedų draugui+ Y-m-d H:i
Pasikartosiu. Ar jūs niekada nebuvote priverstinai gydomas psichiatrinėje ligoninėje?
 
 
+2 # globali religijacrixius Y-m-d H:i
Eik į bažnyčia ir ten trolink tarp savu. Kaip ir komunizmas taip ir krikčšioniškoji utopinė dievo karalystė žemėje nepasitvirtino praktiškai, o išsigimė į išnaudotojiška biurokratija, kankinančia eretikus, kitatikius.

Viduramžiais visi buvo gyliai religingi ir tavo šitas iliuzijas laikė kaip realybe, bet nepaisant to gyveno žiauriam pasauli kur tiesiog ekonomika ir galia viska valdė kaip ir valdo dabar. Todėl tas tikėjimas tiesiog nebuvo ir nėra pajėgus pakeisti pasauli, nes iliuzijos negali nugalėti grubios prievartos ir ekonominiu realijų.
 
 
-1 # ATS: Eugenijus Misiūnas. Jeigu visi pasaulyje galvotų kaip ašdraugas Y-m-d H:i
peržvelgiau Misiūno nuorodą. Na ką? Neokomunistinis judėjimas? Ekonominis liberalizmas paskatino laukinį kapitalizmą, o kapitalizmo klaidos pagaliau atvedė prie Trockio išsvajotos Pasaulinės revoliucijos? Na, žinoma, totali kontrolė esant laisvai rinkai negalima. Ypač jai trukdo valstybių konstitucijos ginančios laisves ir teises. Nupjautos Chomskio galvutės svajonė tas naijas judėjimas. Viską išduoda ši frazė: empowering the lives of its members:)) išnaudotojas su išnaudojamuoju yra vienas ir tas pats. Jie priklauso nuo vienas kito ir susikeitus vietomis bus tik dar blogiau. Kada liausitės žavėtis chazariškom nesąmonėm? Keisti pasaulį reikia pradėti nuo to vyro, kurį matai prieš save veidrodyje, ponaiti Misiūnai. Tada iškart pamatysi kaip pirmiausia tavoji aplinka pasikeis.
 
 
+2 # re:sudoku Y-m-d H:i
Turtuoliams, valstybės atstovams ir net aplinkai yra giliai px tavo asmeniniai pasikeitimai, todėl galėsi pats sau užsikabint medalį ir jaustis kietas, tik nieks nuo to nesikeis. Geriausiu atveju atsidursi bendraminčių gete, atsiskyrėlio vienutėje ar psichuškėje.
 
 
-3 # ATS: re:draugas Y-m-d H:i
o kur veda šis IOPS judėjimas? jeigu ne poxui? su tokiais lozungais kaip "kovosime prieš heteroseksualus ?:) Radau labai įdomų straipsnį - Molotovo pokalbį su ministru Krėve po Molotovo - Ribentropo pakto, apie kurį Krėvė dar nežinojo. Molotovas gana atvirai kalba apie Lietuvos ir visos Europos ateitį. Atrodo, kad ta programa tęsiasi. Paskaitykite ir pateikite savo nuomonę. Įdedu vieną citatėlę:

"Lietuvos gyventojų gerovė yra pasiekus augšto lygio, ūkinis krašto gyvenimas buvo tvarkomas taip, kad būtų pašalinti tarpininkai tarp gamintojo ir vartotojo. Tuo buvo pasiekta augštesnis atlyginimas gamintojui už jo darbą ir žymiai pigesnės kainos tų gaminių vartotojui, nes atkrito tarpininkų uždarbis. Eksportas buvo visuomet aktyvus ir žymiai viršijo importą. Visa tai davė galimybę išlaikyti tinkamoje augštumoje Lietuvos valiutą, kuri per visą laiką ne tik nenukrito, bet nebuvo netgi pasvirusi...

Molotovas, matyti, susidomėjo ir klausėsi atidžiai.
— Mums jau buvo pranešta, kad jūsų ūkinės organizacijos veikia laikrodžio tikslumu, be sutrikimų (bez otkaza). Mums tai buvo beveik netikėta, — pastebi Molotovas. — Mūsų kariškoji vadovybė tiesiog sužavėta jūsų ūkinių organizacijų veiklos tikslumu.
www.aidai.us/index.php?option=com_content&view=article&id=5701:is&catid=344:3-kovas&Itemid=386 Dar širdingai siūlau paskaityti mūsų draugo Edvard Lucas "Deception:Spie s, Lies and Rusia Dupes the West". Kol kas nei viena mūsų leidykla nedrįsta šios knygos spausdinti.
 
 
+3 # drauguicrixius Y-m-d H:i
Ka tu čia mali žmogau? Kas prieš ka kovoja? Koks dar neokomunizmas? O ta citata išviso ne į tėma.

Susikurk savo bloga ir ten rašyk savo nesamones.
 
 
0 # ATS: re:+ Y-m-d H:i
Ar jūs niekada nebuvote priverstinai gydomas psichiatrinėje ligoninėje?
 
 
-3 # ATS: Eugenijus Misiūnas. Jeigu visi pasaulyje galvotų kaip ašdraugas Y-m-d H:i
Juk negali būti, kad žmonės tokie kvaili ir vėl leistųsi bolševikų vedžiojami už nosies su gražiais šūkiais: taikos, duonos, žemės... panašiai kaip Gorbis savo perestroika suviliojo keliais lozungais: pliuralizmas, demokratija, "socializmas su žmogišku veidu"... Bet paaiškėjo, kad iki socializmo dar nepriaugome, todėl reikėjo paleisti "laukinį kapitalizmą" tam, kad žmonės patys pasiprašytų socializmo su totalitarine kontrole. Dabar jau kapitalizmas pakankamai išsivystė, jau technologijos įgalina kiekvieną kontroliuoti taip, kad būtų susekta ne tik buvimo vieta, bet ir netgi tai, ką tu galvoji. O užšaldant banko kortelę gali kiekvieną parklupdyt ant kelių ir priverst padus laižyti dėl duonos kasnelio.. visai ne perkeltine prasme... . Pagaliau pribrendome komunistiniam gyvulių ūkiui, anot Orvelo. Pats laikas pižonams įsilieti į "galingųjų" gretas ir pagaliau tapti kalėjimo NPT prievaizdais. Sveikinu, ponaiti Misiūnai, sveikinu:)) Tik nepamirškite, kad kalėjimo prižiūrėtojas irgi laiką kalėjime leidžia. Bet kas jums, juk tai nuo jūsų priklausys visų "gerovė":)))
 
 
0 # dezinformatoriu jcastus Y-m-d H:i
Tu gal neskaitei IOPS programos? Tu gal neskaitei paprastų narių rašytų blogų,straipsni ų, žinučių ir t.t.? Jei butum skaites ne nekiltu minties daryti kažkokius kvailus palyginimus su bolševizmu.

Visu pirma IOPS norima išvystiti tokia infrastruktūra kur įvairus pasaulije judėjimai, organizacijos, aktyvistai ir paprasti žmonės galėtu susijungti globaliu mastu ir veikti dalinantis su kitais planais ir patirtimi. Ta darant ryškiai pabrėžiamas savarankiškumas ir autonomiškumas.

Ši organizacija sakyčiau labai akivaizdžiai stengiasi išvengti betkokios diskriminacijos , iskaitant ir diskriminacijos dėl klasės.

Matosi nori tik patrolint ir dezinformuot žmones, be priežasties kišt basli į stypinus, kad savanaudiškai galėtum patvirtinti savo pesimistiška teisumo jausma, kad viskas yra blogai ir tik tavo vieno krikščioniškas tikėjimas yra teisingas kelias.
 
 
+1 # ATS: Eugenijus Misiūnas. Jeigu visi pasaulyje galvotų kaip ašvictoria Y-m-d H:i
jeigu visi verslininkai butu taip galvoje kaip tu, seniai butu subankrutave... . ir jokio kapitalizmo nebebutu...
 
 
+1 # EsmeEsme Y-m-d H:i
tai manau tame ir yra visa esme. lol
 
 
+2 # Eugenijui Misiūnuivladas Y-m-d H:i
Na ir kaip tu elgiesi tikrovėje su savo samdomais darbuotojais? Ar iš tikro vadovaujiesi tuo ką deklaruoji?

Jei taip- tai gerbiu tave ir spaudžiu dešinę.
 
 
+3 # VladuiEugenijus Y-m-d H:i
Prieš laukinio kapitalizmo įsigalėjimą Lietuvoje , buvo trumpas kelių metų laikotarpis , kurį aš pavadinčiau romantinio kapitalizmo laikotarpiu. Nesiplėsdamas pasakysiu tik tiek, kad mano gyvenime buvo trumpas laikotarpis, kai ir aš buvau mažiukas kapitalistukas. Turėjau tris vairuotojus , kadangi vienas neapsidirbdavau . Veždavome žmones į Olandiją pirkti automobilių. Mokėjau jiems tiek, kiek niekas Marijampolėje nemokėdavo, nors apie Parecon tada nieko nebuvau girdėjęs, bet pažintis su anarchistais ir mano paties požiūris turėjo įtakos. Gal po dviejų , trijų metų mano darbuotojai pabėgo. Priežastis – per didelis atlyginimas. Greitai užsidirbo tiek, kas patys įsigijo mikroautobusus ir patys , pramintais keliais veždavo žmones. Todėl negaliu nesutikti su Victoria, kuri parašė , kad jei visi galvotų kaip aš tai subankrutuotų ir kapitalizmo nebūtų. Bet čia atskira tema.
 
 
-1 # Eugenijuivladas Y-m-d H:i
Kiek supratau, laikantis siūlomos teorijos gavosi Š... (turiu omenyje - šipštas:)). Klausiau todėl kad ir pats savo verslo pradžioje į individualią įmonę buvau prisiėmęs draugą ir su juo pelnu dalinausi kaip su draugu, tariausi visais klausimais, pasakojau planus (tik visa atsakomybė nesėkmės atveju buvo man ir mano šeimai) rezultatai buvo labai nemalonūs...
Taigi pasvaigti galima daug ir visaip. Tik visi anarchistai ir socialistai niekaip nenori pastebėti kad dažniausiai naudojasi kapitalistų (verslo) sukurtomis darbo vietomis ir gėrybėmis. (išskyrus gyvenančius natūrinį gyvenimą gamtos prieglobstyje:( )
 
 
+1 # šiaip atsakymasdraco Y-m-d H:i
Kapitalistai (verslas) neegzistuotu be samdomosios darbo jegos, tai yra labiau reikšmingesnis faktas, nei darbdaviu egzistavimas kaip darbo suteikėju.

Žmonės gali kooperuotis, steigti komunas ir visa kita sėkmingai paskirstant darba ir pelna be darbdaviu pagalbos. Bet esmė yra tame, kad dabartinė sistema yra pavergta verslininku naudai, tuo pačių aišku ir atsakomybė yra užkraunama ant jų pačių. Tokia sistėma nėra nei sveika darbdaviuj nei darbininkuj ir apskritai įvairiais aspektais nelygi ir nelaisva.

Dauguma socialistu(plač iaja prasme) kuo puikiausiai supranta kuom jie naudojasi ir iš kur tai atsiranda todėl ir norima visa šį procesą pakeisti.
 
 
+1 # to darcovladas Y-m-d H:i
Gal būtų galima kiek pakonkretinti kuo pasireiškia: "dabartinė sistema yra pavergta verslininku naudai" ir kas konkrečiai Lituvoje trugdo žonėms kooperuotis?
 
 
+2 # ATS: Eugenijui+ Y-m-d H:i
Cituojamas vladas:
naudojasi kapitalistų (verslo) sukurtomis darbo vietomis ir gėrybėmis.

Taip, taip, žinoma. Pasižiūrėčiau, kas liktų iš kapitalisto, kuriam šiuo metu dirbu, verslo, jei mes visi iš ten išeitume, o naujų norinčių ten vergauti neatsirastų. Kaip pats manai, kas iš jo liktų?
 
 
+1 # Abiem socialistamsvladas Y-m-d H:i
Negaliu ginčytis. Jei nebūtų samdomų darbuotojų nebūtų ir kapitalistų. Jie tiesiog virstų amatininkais.
Kas gali ginčytis dėl to, kad žmonės gali kooperuotis. Kai kas taip netgi ir daro. Ir netgi visai sėkmingai. Vienintelis klausimas: kodėl jūs piktinatės, tačiau vis tiek dirbate išnaudotojams darbdaviams, bet nesikooperojate ?
Gal kada teko dalyvauti daugiabučio gyventojų susirinkime svarstant klausimą dėl namo renovacijos, stogo remonto ar automobilių stovėjimo aikštelės išplėtimo? Man teko. Kaip sakė vienas kaimynas: "Čia ne namas. Čia senelių namai".
Jei dauguma žmonių kada nors taps pakankamai protingi, sąžiningi ir sugebės prisiimti atsakomybę už save ir kitus, gal ir turėsime daug kooperatinių įmonių ir mažai darbdavių (gal jų neliks visai). O šiuo metu dėl to, kad dauguma nepasitiki vienas kitu, taikosi apgauti "artimą savo", ir nesiryžta prisiimti atsakomybės už save ir kitus - kalti tikrai ne vien darbdaviai. Pasižiūrėkite ir į save, vaikinai:))
 
 
0 # ATS: Eugenijus Misiūnas. Jeigu visi pasaulyje galvotų kaip ašJoniukas Y-m-d H:i
Tikrai šališkumo viršūnė ir, be abejo, ją sekanti konstruktyvių argumentų stoka, bet šitas straipsnis, kaip pastaruoju metu ir dauguma kitų, yra DEBILIŠKAS. Skaitau anarchiją.lt kelis metus, bet šitokių prastų ir kvailų straipsnių pradėjo atsirasti tik pastaraisiais.. .trim? Labai rimtai galvoju tiesiog nebesilankyti čia. Nieko neišspręsiančio s pseudopatriotų ir pseudoanarchist ų rietenos komentaruose, a la fleimas, savotiškai pseudoanarcho-d avatkiškos, demagogijų, apskritai EGOIZMO apraiškų ir neinformatyvių bei net jokios meninės vertės nebeturinčių eilių kratinys, kas gi nutiko? visi susiskaldę, mums gi vienytis reikia, ir taip saujelė mūsų tėra, mes esam filialas pragare, kuris pats save iš vidaus ėda, net anarchizme klasės atsirado, žodžio laisvė nyksta, negi gyvulių ūkio istorija pildosi? suprantu, kad mus skiria smulkūs dalykai ir jie sudaro didžiuosius dalykus, etc, etc, bet gal pamirškim savo ego, nes tampame tuo, prieš ką realiai turėtume kovoti? Nesiūlau kolektyvinės sąmonės, siūlau tolerantiškas, konstruktyvias diskusijas, kruopščiai planuotus ir visų apmąstytus veiksmus, visų nuomonių išklausymą ir kompromisų ieškojimą o ne kvailus ir bergždžius internetinius ar realiai smurtinius karus, šmeižtą, net tų pačių fašistų duomenų viešinimą, tai mūsų niekur nenuves... Susiimkim, Jie to nori ir laukia - mūsų susiskaldymo. Neatiduokim savo sielų!
 
 
+2 # ATS: Eugenijus Misiūnas. Jeigu visi pasaulyje galvotų kaip ašlt Y-m-d H:i
„Rubrikoje „Laisvoji tribūna“ publikuojami tekstai, kurių idėjos nesutampa su a.lt redkolegijos narių nuomone, tačiau yra aštrūs, aktualūs ir gali sukelti naudingą polemiką.“
 
 
0 # ATS: Eugenijus Misiūnas. Jeigu visi pasaulyje galvotų kaip ašVincentas Y-m-d H:i
Tikrai būtų naudinga išgirsti parecono kritiką iš anarchizmo pozicijų, nes , kiek suprantu parecon savo teorijos, vizijos ir įgyvendinimo strategijos pagrindu ima anarchizmą ir bando jį plėtoti. Sąlyčio taškų su Occupy judėjimu ir anarchizmu tikrai nemažai .