Politinė cenzūra mene (1): Jeso Brincho instaliacija „Susikiškit savo visuomenę į šikną“
menas

Jes Brinch instaliacija        Menininko Jeso Brincho instaliacija „Susikiškit savo visuomenę į šikną“ („Shove your society up your ass“, 2001) buvo sukurta specialiai, iš anksto pasirinktai vietai. Ji turėjo būti eksponuojama Albertslundo miesto (Danija) savivaldybėje, greta socialinės rūpybos skyriaus. Iš latekso pagamintas meno kūrinys vaizdavo palubėje pasikorusį paprastą žmogų, prieš tai stovėjusį eilėje prie socialinės rūpybos skyriaus kabineto durų.

 

Šalia socialinės rūpybos skyriaus kliento lėlės buvo pakabintas plakatas, aiškinantis instaliacijos sumanymą. Kūrinys turėjo būti suprantamas kaip kontrastas valdžios vykdomam „socialinės normalizacijos ir integracijos į darbo rinką“ procesui. Plakate buvo rašoma:

 

„Aš nenoriu dalyvauti šitoje kvailoje, engiančioje smulkiaburžuazinėje visuomenėje. Aš nesu danas, nesu pilietis, nesu uždarbiautojas, mokesčių mokėtojas, vartotojas, valdytojas, savininkas, nuomininkas, skolininkas, klientas, pirkėjas, prekeivis, žiūrovas, klausytojas, balsuotojas, darbuotojas, bedarbis, moksleivis, studentas, ar pensininkas. Aš nesu vardas ir pavardė, nesu socialinės kortelės numeris, nesu adresas, statusas, darbas, pajamos, nuosavybė, banko sąskaita ar dar kas nors. Susikiškit savo visuomenę į šikną ir palikit mane ramybėje.“

 

              Jes Brinch instaliacija 2

 

Albertslundo savivaldybėje tuo metu dominavę socialdemokratai uždraudė šį darbą. Valdžios nuomone, šis kūrinys įžeidžia žmones ir vaikus. Jis buvo pašalintas ir daugiau niekada neeksponuotas.

 

Pagal www.artliberated.org parengė RB

2010 02 23

 

Komentarai  

 
0 # dar 1Ilythiiri Y-m-d H:i
anarchoprimityvistas

nes

"...Susikiškit savo visuomenę į šikną ir palikit mane ramybėje.“" = savanoris atsiskyrelis
ju ir pries 2k metu buvo pakankamai, tik kore ne muliazus.

acakymai tie patys:
maisto sau neuzsiaugina, drabuziu nemoka siutis, net lateksto is kurio daro mena nemoka kepti - ir kisa visuomene i sikna ... infantilumas, ar tas idealizmas kuris naivumas?

tupu pavadinti negalima
http://a226.ac-images.myspacecdn.com/images01/85/l_58d5e07f0d21c999ce7f7c1b279e0401.gif
pusiau idomiai papiese :-)
 
 
0 # bubaguga Y-m-d H:i
Tai matai, nekiša jis, o siūlo patiems susikišt. Logikos yra, nes sistema jam primeta tokią visuomenę, kuri jai parankiausia ir kurią ji pati sukūrė. Jei tu nori kitokios visuomenės- susidursi su prievarta, arba būsi pasmerktas egzistencijai užribyje, kas irgi yra prievarta. Šiuo kūriniu priešprieša tarp laisvo žmogaus ir "sutvarkytos" visuomenės užaštrinama iki maksimumo, kai vienintelis būdas ištrūkti- savižudybė. Tarp kitko, tas savižudis pilotas lygiai tą pačią idėją kilstelėjo į dar aukštesnį lygmenį.

Priekaištai dėl maisto ir rūbų niekam tikę. Pasakyk kokį žmogų tu gerbi, ir aš surasiu jame n trūkumų.
 
 
0 # konkreciaiIlythiiri Y-m-d H:i
siuo atveju - Jes Brinch praranda socialine rupyba.

bet socialine rupyba - ji kolektyvinis konstruktas, individualiai ji nedingsta :D
 
 
0 # "...kas yra musu trukumai, jei ne musu pranasumu tesiniai..."Guga Y-m-d H:i
Arba: "Mūsų trūkumai yra mūsų prioritetų pasekmės", todėl kas vienam trūkumas, kitam gali būti siekiamybė.

Man atrodo kūrinio autorius norėjo pasakyti: "Jūs, niekšai, sukūrėte tokią visuomenę, kurioje žmogui, neatitinkančiam jūsų prioritetų nebėra vietos".

Autoriui tokia kūryba nėra eskapizmas, o personažui tai taip. Pvz., tą pačią idėją naudojęs tas pilotas yra gyvas latekso lėlės įsikūnijimas- apgailėtinas ekstremalus eskapistas.
 
 
0 # bltpzdc Y-m-d H:i
cia vyrai ir moterys yra atsakymas kaip kovoti. Mums reikia savizudziu! Tikras anarchistas persauna sau galva, badauja ar kariasi, isradingesni su lektuvais dauzosi i pastatus. Stai kaip reikia kovot su visom socialinem bedom. Pamatai beda, nusizudai. Taves neber... neber ir bedos!
 
 
0 # kokia dar cenzūra?Exmortis Y-m-d H:i
menas turėtų būti laisvas visomis prasmėmis, be jokios cenzūros ir apribojimų