Gotan Project: 2001 m. gruodžio Argentinos sukilimas – kelias į laisvę (video)
menas

queremos paz        Elektroninio tango grupės „Gotan Project“ videoklipas skirtas 2001-2002 m. Argentinos sukilimo įvykiams. Melancholiški tango motyvai smarkiai disonuoja su kruvinų gatvių kautynių ir policijos smurto vaizdais. Gana ilgame (6 minučių) kūrinyje nuolat kartojama laisvės siekio metafora, išreikšta automobilyje įtaisytos videokameros artėjimu prie Laisvės paminklo.

 

Nuo 2001-ųjų gruodžio iki 2002-ųjų kovo Argentiną paralyžiavo neregėta ekonominė. Per kelis mėnesius šalyje buvo surengta daugiau nei 2000 „cacerolazo” („puodų barškinimo”) protesto akcijų. Milijonai Argentinos gyventojų išėjo į gatves barškindami puodais ir keptuvėmis.

 

Per pusmetį Argentinoje pasikeitė 5 prezidentai, suklestėjo milžiniška korupcija ir bedarbystė. Iš bado ir skurdo žmonės ėmė plėšti parduotuves, bankus, atakuoti valstybines įstaigas. Visur vyko kruvini susidūrimai su policija ir kariuomene.

 

Vis dėl to šaliai pavyko išvengti katastrofos. Nuo pilietinio karo išgelbėjo gyventojų savivaldos ir saviorganizavimosi struktūros. Bankų ir valdžios įstaigų piketų bei gatvių blokadų metu užgimė nauja valdžios forma – piliečių asamblėjos. Asamblėjos (žmonių susirinkimai) vienijo tūkstančius pačių įvairiausių profesijų ir amžiaus piliečių, nepriklausančių jokioms partijoms bei politiniams judėjimams. Į asamblėjas susibūrę žmonės kūrė teisinės piliečių apsaugos grupes, užimdavo bankrutavusias gamyklas ir tęsė jų darbą, steigė naujas įmones ir netgi medicinos klinikas.

 

Tačiau žmonių parodytos savivaldos iniciatyvos nesugebėjo įveikti centrinės valdžios ir korporacijų spaudimo. Ir šiandien Argentina gyvena ne pačius geriausius savo laikus. Gal todėl „Gotan Project“ kūrinys toks melancholiškas ir liūdnas.

 
 
Parengė dp
2010 05 08

 

 

Komentarai  

 
0 # !!!slavik Y-m-d H:i
Akustinė disgrafija yra dažniausiai pasitaikantis rašymo trūkumas. Ji atsiranda dėl nepakankamų žodžių analizavimo garsais įgūdžių. Dažnai tokie vaikai dėl netaisyklingo garsų tarimo ar jų painiojimo jau ikimokykliniame amžiuje susiduria su logopedu. Kad mokydamiesi rašyti vaikai nesusidurtų su sunkumais, naudinga jau 4-5 metų vaiko dėmesį atkreipti į tai, jog žodžiai susideda iš atskirų garsų. Vaikai skatinami nustatyti pirmąjį, paskutinįjį žodžio garsą, vėliau vardina visus žodžio garsus. Rašymo įgūdžiams formuoti rekomenduojamos tokios užduotys: skirstyti žodžius į skiemenukus plojant; dėlioti žodelius iš kaladėlių, akmenukų ir kt. aplinkos daiktų, vėliau iš raidelių, sugalvoti žodžių, turinčių nurodytą skaičių garsų; atspėti, koks vienodas garsas kartojasi pasakytuose žodžiuose; spręsti kryžiažodžius ir pan.
 
 
0 # CCCPpekA Y-m-d H:i
Gimiau TSRS ir AČIŪ už tai visiems kovojusiems prieš fašistinį marą.

SU PERGALĖS DIENA!