Ar anarchistai ir nacionalistai gali kartu veikti „prieš sistemą“?
politika

anarchistai pries nacionalistus        Klausytis idiotiškų teorijų nėra labai malonu. Dažnai jos kelia juoką, bet kai šios nesąmonės kartojamos vėl ir vėl, nuo jų ima pykinti. „Mes turime bendrą tikslą. Ir jūs, ir mes veikiame prieš sistemą. Kam mums rietis tarpusavyje?“ Suima juokas, kai tokie ultradešiniųjų samprotavimai nuskamba pirmą kartą, bet kai šią idėją ima kartoti iš pažiūros visai nekvaili žmonės – tai darosi panašu į marazmą.

 

Šiuo tekstu noriu parodyti ant pirštų, kodėl panašūs svarstymai neturi jokio realaus pagrindo. Jame nebus jokių teorijų, tik apibendrinimai.

 

Konfliktas tarp nacionalizmo / fašizmo / rasizmo (pasirinkite kurį norite) ir anarchizmo yra iš esmės konfliktas tarp noro dominuoti ir brolybės siekio.

 

Anarchizmo idėjas sąlyginai galima įsivaizduoti kaip horizontalią plokštumą – visų žmonių lygybę, nepriklausomai nuo jų odos spalvos, gimimo vietos, socialinės padėties bei kitų faktorių. Anarchistai kovoja prieš visas diskriminacijos formas, prieš visus engimo metodus, prieš bet kokį dominavimą. Jiems nepriimtini jokie nelygiateisiai santykiai, kai vienas žmogus primeta savo valią kitam ir tokiu būdu apriboja jo laisvę.

 

Dažnai manoma, kad didžiausia anarchistų priešininkė yra valstybė, tačiau ji iš tikrųjų yra tik viena iš daugybės valdžios apraiškų. Valstybinės valdžios ir piliečio santykiai yra lygiai tokie patys, kaip viršininko ir pavaldinio santykiai bet kurioje įmonėje ar mokytojo ir mokinio santykiai, grįsti principu „mokytojas visada teisus“. Anarchizmo požiūriu, kalbėti apie laisvę negalima tol, kol egzistuoja hierarchija paremta valdžia, kol vieni naudojasi teisę įsakinėti „daryk taip, kaip pasakysiu“, o kiti turi paklusti.

 

Tuo tarpu nacionalizmas / fašizmas / rasizmas yra paremtas vienų žmonių pranašumu kitų žmonių atžvilgiu. Baltaodžiai žmonės pranašesni už kitokios odos spalvos žmones, „mūsų“ tautybės žmonės pranašesni už kitataučius, mūsų kieme esanti smėlio dėžė pranašesnė už tą, kuri įrengta kaimyniniame kieme, ir pan. Mes patys geriausi, patys protingiausi, patys dievobaimingiausi, nes mums teko laimė gimti „reikiamoje“ vietoje.

 

Tokiomis idėjomis grįsti žmonių santykiai visada bus ne horizontalūs, o vertikalūs. Vieni bus „balti žmonės“, kiti – „ne visai žmonės“, vieni bus senbuviai, kiti – atvykėliai, vienas bus įsakymus duodantis „fiureris“, kitas – įsakymus vykdantis jo padlaižys. Tauta ir rasė aukščiau už viską. Viskas tautos, o ne žmogaus labui. Ir, žinoma, širma su užrašu „Meilė Tėvynei“.

 

Anarchizmas teigia: „Žmonės nėra vienodi, jie nėra pagaminti konvejeriniu būdu, tačiau jie turi turėti lygias teises ir galimybes. Kiekvienas iš mūsų yra unikali asmenybė. O nacionalizmas šį klausimą sprendžia pagal žmonių gimimo vietą arba pagal partijos nurodymus. Argi šis skirtumas nėra principinis?

 

Tad į ultradešiniųjų teiginį „Ir jūs, ir mes veikiame prieš sistemą“ galima atsakyti tik tokiais žodžiais: „Teisinga tik pirmoji šio teiginio pusė. Jūs ne prieš sistemą, nes jūs esate sistemos dalis, todėl mes visada veiksime prieš jus.“

 
Riplis
Vertė en arche, 2010 02 02 

 

Komentarai  

 
0 # ;Dyra Y-m-d H:i
taigi "anarchistai" kaip tik ir yra sistemos dalis, tiksliau - sistema sistemoje, be kurios neišgyventų;-) o visos kalbos apie "brolybę" - paprasčiausia savų represinių mechanizmų maskuotė...
 
 
+1 # ?nagi nagi Y-m-d H:i
Kokius "savus represinius mechanizmus" turi omenyje? O sakydamas "anarchistai be sistemos neišgyventų" turbūt turi omenyje, kad anarchistai irgi nori valgyti?
 
 
+2 # :)Viešpačio Dioniso pasiuntinys Y-m-d H:i
Man irgi atrodo, kad po brolybės ir tolerancijos siekiais visada slepiasi noras dominuoti. Juk nuo pat anarchizmo ideologijos atsiradimo anarchistai jaučia netoleranciją kai kurioms visuomenėms grupės, nors jos daugumos šiandienos žmonių nelaikomos represinėmis. Kalbu apie klasikinių liberalų sukurtas kapitalistines institucijas.

Man kyla pagrįstas įtarimas, kad dauguma anarchistų tiesiog nori prastumti savo valdžios ir sugyvenimo modelius besislėpdami po gražiais žodžiais, kaip ir visos ideologijos. Tiesioginė demokratija, ostrakizmas, smurtas - tai valdžios pasireiškimai, gal jūs kitaip galvojate, kitaip apibrėžiate valdžią...

Etnocentrizmas puikiausiai gali egzistuoti ir po formaliai apibrėžiamos valstybės panaikinimo, lygiai kaip ir komunos, kurios gali atsiriboti nuo svetimų ir nemalonių elementų. decentralizacij a neišvengiamai sukuria būtent tai prieš ką dauguma anarchistų norėtų kovoti - susvetimėjimą, pasiskirstymą į grupes, diskriminaciją ir lokalizuotą visokio tipo tironiją.

Visos kalbos apie neutralumą ir Gėrį yra tik būdas manipuliuoti kitais, kad įgyvendinti savo valią siekti galios, netgi jei egzistuoja ir kooperacijos elementas, kas yra tiesa.
 
 
0 # :)Viešpačio Dioniso pasiuntinys Y-m-d H:i
Postanarchistai nematydami jokio galutinio tikslo ir stagnacinės vizijos apsisaugo, nes nelaiko revoliucijos kažkokiu įrankiu vienos asmenybės idėjų rankose (durnius Marksas, kurį garbina dauguma neo-anarchistų - stalinistų/maoi stų/socialdemok ratų).

Poststruktūrali zmas tai tarsi koks Nyčės dvasios atsiųstas jums parazitas, kuris sunaikina tikėjimą neoplatoniška krikščionybe ir kitais egalitarizmais.
 
 
0 # Bendruomenės atsiradimas sąlygoją sąlyginį fašizmo atsiradimąmazylis Y-m-d H:i
Bendruomenės nariai vienas kitam yra didesnė vertybė negu priešiški ar neutralūs pašaliečiai dėl aibės akivaizdžių priežasčių. Su tuo tikriausiai niekas nesiginčys. Tai sąlygoja dalinį fašizmą - manymą, kad tavo bendruomenė geresnė ir vertingesnė negu tos, kuriose tu nedalyvauji. Ši savybė būdinga ir anarchistinėms bendruomenėm.
 
 
0 # lygybes zenklasKostia Y-m-d H:i
dedu lygybes zenkla tarp fasistu ir anarkystu - abi sios jegos - dvasiniai ir fizniai impotentai su latentinemis homoseksualaumo apraiskomis. Taciau fasystai drasesni - jie bent eisenas padaro, o tuo tarpu anarkystai tik moraliskai onanizuojas lankudami LUNI ir kitus marazmo kursus
 
 
0 # mazyliuiJustelis Y-m-d H:i
kazkoks labai pritemptas tas tavo "dalinis fasizmas". solidarumas ir savos bendruomenes pirmenybe dar anaiptol nereiskia, kad tampi priesiskesnis kitoms bendruomenems(k aip ir pirmenybe teikdamas savo seimai netampi "fasistisku" kitu atzvilgiu) ar kad jas laikai maziau vertomis.
del anarchizmo "netolerancijos " kitoms grupems, tai gaunasi kazkas panasaus i netolerancija netolerancijai - du neiginiai ekvivalentus teiginiui. kaltinimai valdzia tokie pat neadekvatus - kokia bendruomene imanoma be tam tikros organizacijos, valdzios. klausimas ne ar valdzia yra, o kam ji priklauso ir ar visi bendruomenes nariai joje dalyvauja. Ar ji naudojama virsenybes primetimui ar saviorganizacij ai, silpniausiu nariu apsaugai.
kadangi renkiesi bendruomene pagal save tai labiau rodys tavo saviraiska nei valdzios sieki. bendruomeniu ivairove yra gerai, nes padeda suvokti savo bendruomenes ypatumus ir skirtumus, perimti ka gero is kitu ir su kitais pasidalinti.
Kostiai - visur matydamas "latentini homoseksualuma" turbut pamirsti pasiziureti i veidrodi, is kur tas "matymas" ir kyla. Dėl homofobijos, fasizmo ir pederastijos rysio turbut nera ka gincytis, bet kuo egalitarine bendruomene galetu su tuo sietis?
 
 
0 # Anarchistai ir nacionalistai kartu pries sistema veikt negali, nes taip sake Stalinas. Amen.Duchindrilis Y-m-d H:i
"Konfliktas tarp nacionalizmo / fašizmo / rasizmo (pasirinkite kurį norite) ir anarchizmo yra iš esmės konfliktas tarp noro dominuoti ir brolybės siekio."
Tai apie ka rasoma? Vadovaujates stereotipais.

"Anarchizmo požiūriu, kalbėti apie laisvę negalima tol, kol egzistuoja hierarchija paremta valdžia, kol vieni naudojasi teisę įsakinėti „daryk taip, kaip pasakysiu“, o kiti turi paklusti."
Anarchijos poziuriu ir toliau gilinkis i anarchija, kad butum true anarchistas.

"Baltaodžiai žmonės pranašesni už kitokios odos spalvos žmones, „mūsų“ tautybės žmonės pranašesni už kitataučius, mūsų kieme esanti smėlio dėžė pranašesnė už tą, kuri įrengta kaimyniniame kieme, ir pan. Mes patys geriausi, patys protingiausi, patys dievobaimingiau si, nes mums teko laimė gimti „reikiamoje“ vietoje."
Tikras saunuolis, galetum pradet rasyt straipsnius ir i delfi. O siaip pakartosiu vadovaujies stereotipais. Beje kuo blogai jei pasakysiu, kad pas kazka smelio deze geresne? Buna taip kad, pas vienus jau suput baigia, pas kitus naujei pastatyta. Tai cia jau fasizmas? Gal pradesi aiskint, kad seno zmogaus negalim pavadint senuku? Ir dar pasakyt, kad senukas ne tiek daug gali nudirbt kiek jaunas vyras? Cia vel fasizmas? :-))))))

"Tuo tarpu nacionalizmas / fašizmas / rasizmas yra paremtas vienų žmonių pranašumu kitų žmonių atžvilgiu. Baltaodžiai žmonės pranašesni už kitokios odos spalvos žmones, „mūsų“ tautybės žmonės pranašesni už kitataučius, mūsų kieme esanti smėlio dėžė pranašesnė už tą, kuri įrengta kaimyniniame kieme, ir pan. Mes patys geriausi, patys protingiausi, patys dievobaimingiau si, nes mums teko laimė gimti „reikiamoje“ vietoje."
Ir velgi... vadovaujates stereotipais. Beje drystu pastebet, kad turbut ir savoku nelabai zinot. Kuo tarkim skiresi nacionalizmas nuo fasizmo, o nuo nacizmo?
O dabar as irgi jusu stilium "Mes patys geriausi, patys protingiausi, nes mums teko laimė gimti pidarais."

"Vieni bus „balti žmonės“, kiti – „ne visai žmonės“"
Vel nusikalbi.

"vieni bus senbuviai, kiti – atvykėliai"
Kaip anarchijoje vadinate zmogu kuris atvyksta i komuna? Komunos senbuviu, kad nebutu fasizmo ? :D

Zodziu... LABAI stiprus jusu argumentai. :-))))
Tik dabar pamaciau, kad cia verstas tekstas, o ne pacio autorio rasytas. Na tai atrodo dar labiau apgailetina, kad toki sudtekstis pasirode svarbus ir vertas laiko, kad butu isverstas.

Beje yra Lietuvoj nacionalistu-an archistu? Gal foruma jums pakurciau :-)
 
 
0 # anarchofeminizm o poziuriuanarchofeministas b. Y-m-d H:i
"Postanarchista i nematydami jokio galutinio tikslo ir stagnacinės vizijos apsisaugo..."

jeigu aprioriskai tai nera sustabarejes akademinis anarchizmas, kuriam labai sveika spirt i sikna is kokiu nors inzurekcionisti niu poziciju :-)))
 
 
0 # Anarchisto pasaulisAnarchisto pasaulis Y-m-d H:i
Ar anarchistai narkomanai, visuomenės liekanos ir visuomenės padugnės?

Jie nesimeldžia Dievui, jie meldžiasi narkotikams. Ką reiškia, kuomet "nacionalizmą" žmogus supranta, kaip vienų tautų pranašumą prieš kitų, o ne tiesiog, kad yra tautos skirtingos Žemės planetoje.

Ar anarchistai yra iškritę iš gyvenimo standartų? Nepritapę kovotojai už lygybę? Ar tiesiog nesubrendę vaikai, kurie taip ir liko vaikais net ir užaugę?

Ar sistema tai yra baubas, kurio taip ir neįvėkė mažasis anarchistas, o užaugęs pasidaręs dar ir piktas, nes sistema jį suvalgė priešpiečiams?

Ar skirstydamas save prie kairiųjų, o nemėgdamas dešiniųjų, ir nemėgdamas "sistemos" anarchistas tampa geresniu žmogumi?

Ar kovodamas drauge su seksualinėm mažumom, komunistais, socialistais ir kitais, už darbo panaikinimą, ir narkotikų legalizavimą, jis tampa geresniu, nes išsilasvina save ir kitus?

Ar yra beribė laisvė ir taisyklių minimumas Žemės planetoje?

Ar anarchistai, kurių semgenys yra paveiktos narkotikų, negyvena fantastiniame pasaulyje? Kurdami teorijas apie nacius, fašius, ir bijodami korporacijų keliamų pavojų?

Ar tik šie žmonės yra nevykėliai, kurie kovoja ne už lygybę, o už tai, kad juos nuskriaudė "sistema"?

Ar tik šie žmonės yra visiški nepritapėliai, kurie nori sukurti "savą ir mielą sistemą"? Pagal kurią gyventų visi "taikiai"?

Ar tik šie žmonės ne idealizuoja pasaulio, galvodami, kad kažkas kaltas dėl pasaulio problemų? Bet tik ne jie patys?

Ar tik šie žmonės negalvoja, kad jų pasaulis yra niekingas dėl to, kad kažkokie tai dešinieji taip padarė?

Ar tik šie žmonės nėra pasimetę kažkur tai?

Legalizuokime narkotikus? Panaikinkime Dievą? Panaikinkime tautas ir gyvenkime amžinoje taikoje? Su žolytės suktinuku burnytėje? Amžina taika ir meilė?
 
 
-2 # pamokymai jaunesniems broliamsanarchofeministas b. Y-m-d H:i
baikim simuliuot svieciamaji amziu -- "geros prigimties zmogus" yra uzsimaskaves cinikas manipuliuojanti s kiekvieno samone is vidaus ir isores. skaitykim sloterdijk'a: sistema galim "apvafliuoti" negyvai, jei viena karta KINISKAI (KINIKISKAI) DIOGENISKAI "nusimasturbuos im ant jos cinisko snukio.
 
 
-1 # to ((:))) (anarchofeminiz mo poziuriu)anarchofeminizmo vardu Y-m-d H:i
anarchijos desinieji kelia galvas :sad:((
 
 
+2 # degrado vaidyba: Y-m-d H:i
Šūdo gabalas vaidina kad turi požiūri. Galvoja kad jei pasivadins feministu tai neatsiras kokios Emos Golman kuri jį viešai sumuštų už tokį nuolatinį anarchizmo diskreditavimą. ..
 
 
+1 # anarchofeminist ine rezoliucijaanarchofeministas b. Y-m-d H:i
dabar tai prasides...

... ultra desiniuju ir [anarchijos] (ultra) desiniuju ping-pongas!

turim sios sporto sakos specialistu. turim...

kostia, prie kurio kalvariju kioskelio tu siandien gersi..?
 
 
+1 # NeViktoras Butas Y-m-d H:i
Kas nori draugauti su tolerastais
 
 
+2 # temane Y-m-d H:i
Šitas straipsnis išaukština anarchistus, nors teigia, kad dešinieji vadovaujasi "lyderiavimo politika".
Manau, kad abu šie judėjimai turi savų pliusų ir minusų. O visiškas subjektyvumas - abiejų pusių minusas.
"mes geresni, nei jūs".
Aš manau, kad tiesiog vieni turi savo idėjas, kiti - savas.
Ir nereikia čia primityviai aiškint, kad ultradešinieji kvaili ir buki, o anarchistai protingi ir išmintingi. Abi pusės turi savo pliusų ir minusų.

Dešinys.
 
 
+1 # apie lygybevaikas Y-m-d H:i
Nera tos lygybes, nepjaukit grybo. Vieni zmones yra vertingesni uz kitus. Pvz kodel leninas netapo eiliniu? Kiek tukstanciu eiliniu kariu butu paaukoti del lenino? Pvz ir as, neapsiskaites, neesu lygus su jumis. 'Visi lygus pries dieva' - nesamone, kaip ir daugybe kt biblijos ismastymu.
 
 
0 # "Kas yra kas"Atgimęs Žygeivis Y-m-d H:i
Visose šiuolaikinėse valstybėse (nuo pat kapitalizmo atsiradimo) yra trys pagrindinės visuomenės grupės:

1. Liumpenai, tai yra ubagai (marksistai juos patetiškai pavadino "proletariatu", nors su realiais kvalifikuotais darbininkais šis "proletariatas" praktiškai neturi jokio ryšio - kaip tik todėl per bolševikų revoliuciją atsirado toks fenomenas kaip Iževsko gamyklų darbininkų sukurti savanorių daliniai, ypač aršiai kovoję su bolševikais) ir "kriminaliniai elementai" (kurių atstovų buvo nemažai ir bolševikų valdžios struktūrose iki pat didžiųjų Stalino "valymų").

2. Vidurinioji klasė (plačiąja prasme "vidurinioji") - tai žmonės, kurie turi tam tikras, pakankamas jų pragyvenimui (konkrečioje valstybėje ir konkrečiu laikmečiu) pajamas bei įvairų turtą.

3. "Oligarchai" - kitaip sakant iš bendros "nebiednų" žmonių masės ryškiai išsiskiriantys ypatingai turtingi asmenys.

Realus gyvenimas parodė (ir faktiškai jau įrodė), jog praktiškai visose valstybėse, kur yra vienokia ar kitokia "valdoma demokratija", iš tikrųjų visada realią valdžią valstybėje turi būtent trečioji grupė - "oligarchai", kurie dėka savo turimų, valdomų ar kitaip įtakojamų masinės informacijos priemonių ir "nusamdytų politikų" bei partijų suformuoja visuomenės nuomonę pačiais įvairiausiais politiniais, socialiniais, ekonominiais, kultūriniais ir kitais klausimais.

Ir daugumą žmonių ("rinkėjų"), veikiami šios kryptingos masinės ir pastovios propagandos, praktiškai visada (su labai retomis išimtimis) "laisvuose demokratiniuose rinkimuose" nubalsuoja būtent taip, kaip reikia "oligarchams" (tiksliau, vienai iš jų grupių, kadangi paprastai tų grupių su skirtingais interesais būna keletas).

"Vidurinioji klasė", jei ji pakankamai gausi, irgi daro tam tikrą įtaką rinkimų rezultatams, tačiau esminiais klausimais ji nepajėgi nukonkuruoti "oligarchus". Vis tik "oligarchai" būna priversti mažinti įtampą ir daryti nuolaidas "viduriniajai klasei", nes priešingu atveju "vidurinioji klasė" sukelia savą - fašistinę - revoliuciją, ir nušluoja "oligarchus".

Visų bolševikinių-"k omunistinių" (pagal principą "atimk ir padalink") revoliucijų varomoji jėga yra liumpenai. Todėl ir "vidurinioji klasė", ir "oligarchai", jei yra pakankamai protingi, stengiasi, kad tų liumpenų pernelyg neprisidaugintų konkrečioje valstybėje.

Posovietinėse valstybėse ši problema iš esmės yra sprendžiama "emigracijos metodu", visapusiškai skatinant neturtingųjų emigraciją.

Centrinės ir Rytų Europos gyventojai emigruoja į turtingesnius Vakarus, o azijatinių valstybių žmonės - į jų atžvilgiu žymiai turtingesnę Rusiją.

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.