Mefisto: Religija – verbavimo menas
politika

masiu naikinimo ginklai        „Pasaulis pažins ramybę tik tada, kai meilės galia taps didesnė už meilę galiai“ (Jimi Hendrix). Ar kada nors esate buvę jaunimo mišiose? Religinės bendruomenės susitikime? Kunigo seminare? Religinės muzikos koncerte? Galbūt netgi buvote religinėje stovykloje? Turbūt pastebėjote, kaip desperatiškai bandoma pritraukti prie tos religinės grupės. Tie „traukos“ metodai iš tiesų nėra kas kita, kaip melas, agitacija ir propaganda.

 

Kad patrauktų savo pusėn, dvasininkai dažnai bando parodyti jaunimui, jog jų religija „moderni“, populiari ir „kieta“, o senimui – kad ji saugo tradicijas ir neleidžia iškrypti visuomenei. Pradžiai aptarsiu pagrindinius metodus, kuriais patraukiamas jaunimas (ir ne tik). Manau, kad kiekvienas juose ras kažko artimo sau:.

 

Jie sako: „Religija – tai meilė“. Tą iš esmės galima išgirsti iš kiekvienos religijos atstovų, nesvarbu, kas jie bebūtų – musulmonai, katalikai, judaistai, mormonai... Jie siūlo žmogui nekreipti dėmesio į visus šventuosius raštus, į religijos praeitį (pvz., kryžiaus karus), o tiesiog prisiminti, jog JŲ religija propaguoja meilę ir santarvę (dėl to kartais priešpastatomos kitos religijos – „teroristinės“ ir pan.). Reikia prisiminti du dalykus: 1) Kad mylėtume vieni kitus, mums nereikia jokios religijos, tam mums užtenka savitarpio supratimo; 2) Religijos nepropaguoja tik meilės ir santarvės, tai daug platesnės ideologijos.

 

Jie sako: „Jei palaikysi religiją, visi tave labai mylės ir turėsi daug draugų“. Juk dažnai jautiesi vienišas? Daug kas neturi draugų, kankina psichologinės problemos, gyvenimo sunkumai... Todėl kunigai tarsi organizuoja psichologinės pagalbos „centrą“. Tu ateini į bendruomenę – pasirodo, visi čia tave myli, visi tave guodžia. Kaip neprisijungsi prie tokios religijos? Ar tai blogai, kad kunigai šitaip padeda žmonėms? Taip, nes jie ne padeda, tai tėra priemonė įkišti savo religiją. Tokiems žmonėms reikia užjaučiančio peties, draugų, o ne religijos ir Dievo. Galų gale, draugiškesnės visuomenės, tačiau tam nereikia religijos.

 

Jie sako: „Religija skatina aktyvumą ir saviveiklą“. Tai irgi jauną žmogų dažnai paperkantis dalykas. Juk dvasininkija aktyviai stebėjo jaunimo madas ir tikrai nepraleido „Pasidaryk pats“ (angl. „Do it yourself“) mados. Šios anarchistinės idėjos esmė: asmuo, užuot vartojęs, bando daug ką pasigaminti pats. Jaunas žmogus – aktyvus ir veiklus, tačiau dažnai nežino, kur dėti savo energiją. Jis ateina į religinį centrą, o tada jam kolegos paaiškina, kaip pasigaminti tą ar aną gražų daikčiuką. Kaipgi atsispirsi pagundai prisijungti prie tokios „kietos“ religinės bendruomenės? Tačiau būtina atsiminti – ne Dievas daro visus tuos pakabukus/megztinius/apyrankes (ar ką tu tik bepasigaminsi), o tu pats, taigi ar tai iš viso yra susiję su religija? Dažnai jie kiša vaikams į rankas gitaras, kitus muzikos instrumentus. Pastarieji, išmokę groti religinėje bendruomenėje, prie jos prisiriša, mano, kad tai religijos nuopelnas. Tačiau saviveikla užsiima ne Dievas, o tu, religija su tuo neturi nieko bendro. Dar puikesniais muzikantais gali tapti ir ateistai.

 

Jie sako: „Religija remiasi mokslu“ ir dažnai pasitelkia visokios „autoritetus“. Tačiau mokslas niekada neįrodė, kad Dievas egzistuoja, todėl religija negali remtis mokslu, ir niekas negali būti autoritetas šiuo klausimu.

 

Jie sako: „Moralės pagrindas yra religija“. Moralė – gana sudėtinga tema. Tačiau ją panagrinėjus darosi akivaizdu, jog ji yra reliatyvi. Vienas žmogus gali turėti vienokias moralines vertybes, kitas – kitokias, trečias iš viso gali būti nihilistas. Reikia kelti klausimą: ar mums reikalinga moralė? Kaip ji padeda mums gyventi? Juo labiau, ar reikalinga tokia moralė, kokią kiša tos religijos atstovai? Kaip elgtis, reikia spręsti ne remiantis abstrakčia morale (kas dažniausiai tėra religijos vadovybės išleistų taisyklių rinkinys), o protu. Mokslinis progresas atliekamas ne sėdint ir svarstant, ar tai patiks Dievui, kurio iš tiesų niekas nėra matęs, o racionaliai mąstant apie patį reikalą.

 

Jie sako: „Mūsų tikėjimas didis ir galingas“. Didingumo ir galios iliuzija jaučiama visuose religiniuose centruose, ypač Vatikane. Ar esate ten buvę? Milžiniškos kolonos, kelių metrų aukščio auksinės raidės, penkiaaukščio namo dydžio popiežiaus sostas... Negana to, pabrėžiama, jog krikščionių yra net 2 milijardai... Jautiesi tarsi turįs milžinišką galingą užnugarį (jau nekalbant apie tai, kokią galią suteikia tau Dievas). Tačiau kaipgi likę 5 milijardai pasaulio gyventojų? Juk jie nėra krikščionys? Šiaip net neverta apie skaičius kalbėti, kadangi tai paprasčiausia loginė argumentacijos klaida. Tačiau nereikia užsimiršti ir pasiduoti didingumo iliuzijai, nesvarbu, kokia ta iliuzija būtų.

 

Jie sako: „Religija – tai laisvė ir lygybė“. Netiesa, ten kur yra hierarchija, visada yra nelygybė. Aišku, dvasininkija pati tai suvokia. Tačiau dvasininkai taip pat suvokia, jog jaunas žmogus siekia asmeninės laisvės ir saviraiškos vien vedamas natūralaus jaunatviško maksimalizmo. Taigi religijos siūlo tariamą laisvę ir saviraišką, o tikroji dvasininkų veiklos esmė yra susikurti sau vergų būrį, „avinėlių bandą“, kuri jiems dirbs ir juos išmaitins.

 

                  ateistas

 

Tam, kad sugyventume, mums nereikia religijos. Mums reikia sveiko proto. Reikia suvokimo, jog žmogus žmogui – ne vilkas, jog VISI, nepriklausomai nuo to, kas mes esame, priklausome vienai bendruomenei, ir mūsų pačių gerovė priklauso nuo mūsų bendruomenės gerovės. Jei Dievas yra, neabejoju, jog mažiausiai jis trokšta, kad gauja nelaimėlių, vedama it cirko artistais pasipuošusių dvasininkų diena iš dienos klupčiotų prieš medienos/akmenų/kitos materijos gabalus ir „garbintų viešpatį“. Jei aš klystu ir Dievas nori būtent to, tai reiškia jis kvailas Dievas.

 

Nė vienas iš mūsų nei matė Dievo, nei bendravo su juo, todėl nė vienas iš mūsų nežino, ko iš tiesų Dievas nori. Įvairių religijų atstovai tik meluoja, neva seniai seniai kažkokie dvasininkai bendravo su Aukščiausiuoju, todėl žmonės privalo klausyti jų pamokymų. Tačiau vieni su kitais mes bendraujame kasdien. Galbūt jau atėjo laikas liautis svajoti apie dangiškąjį rojų ir imti jį kurti čia, žemėje? Juk kartu mes sugebėtume. Tačiau dabar mums aiškinama, neva mes per silpni, esame tik Dievo avinėliai, visa tai ne mūsų valioje. Mes skaidomi. Juk galingiesiems rojus žemėje nereikalingas. Jiems užtenka rojaus savo namuose, kurį kuria jų „avelės“.

 
2010 03 02

 

Komentarai  

 
0 # 8burzum Y-m-d H:i
užgauliojantis komentaras pašalintas
 
 
0 # ReplikaVB Y-m-d H:i
Pavojingi masinei samonei ne atskiri religiniu fanatiku bureliai. Didziausias pavojus kyla tuomet kai tam tikro religines organizacijos ideologija tampa valstybes politika.Ir kovoti pirmiausia reikia su politikais kurie yra viduramzisku ideju nesejai. Nuolat bendrauju su Vilnius krasto lenkais tai nemaza dalis palaiko agresyvu klerikala Tomasevski. Tereikia uzduoti jiems kelis tinkamai suformuluotus klausimus apie pvz. sazines laisve, abortus, nesantuokinius rysius tai is karto matosi kaip zmones pradeda suvokti kad sis "lekiska korta" zaidziantys politikelis yra tuo paciu ir ju laisviu duobkasys.
 
 
0 # Primityvueichmann Y-m-d H:i
Labai jau primityvu, Mefistai :-) cha cha cha :-), nera cia ko net komentuoti.

Bene paranojikas dar busi, kas tie JIE???
 
 
0 # nuvyliaiKostia Y-m-d H:i
nuvylei mane mepistopeliau.. ..buvai vienas is adekvatesniu sios saikos nariu. Nu bet si karta parasyta be ugnies, net pats netiki ta, ka parasei. Apgailetina. net keiktis nebesinori.
 
 
0 # patiko: Y-m-d H:i
rašinys labai patiko.
O kritika ypač aukšto lygio jaučiasi kad vienas žmogelis idėjinis primytivistas ir neranda gražesnio žodžio pagyrai, kaip "primytivu" anam tai ir susižavėjimo šūksnis ir absoliutus argumentas...
Na o kitas viską vertiną pagal savo norą ar nenorą keiktis... na tos patologijos geriau nenagrinėti.
Šaunuolis Mefisto.
A dar tas berasmatis kvailutis savo genialaus įvertinimo da nepateikė, taip sabant dar trūkst BESARMAČIO POŽIŪRIU :-)
 
 
0 # nelogiskaxxl Y-m-d H:i
parasyta be menkiausios argumentacijos
 
 
0 # Vulgaru+ Y-m-d H:i
Autorius išanalizuoja net septynias "verbavimo priemones", įskaitant visiškai kvailas ir marginalines, tačiau desperatiškai stengiasi nepaminėti tokios populiarios ir esminės "verbavimo priemonės", kokia yra įvairių religijų žadamas amžinasis gyvenimas. Įdomu, kodėl čia taip? Turbūt todėl, kad šiam pažadui neįmanoma priešpastatyti jokios adekvačios alternatyvos "šioje žemėje". Ar ne taip, Mefisto? Esi pakankamas neišmanėlis, kad visas religijos šaknis suvestum į "žmonių norą būti kietais ir gyventi kaip švedai", tačiau turbūt net ir tu neišdrįsi tvirtinti, jog: 1) žmogus nori, kad jo mirusi motina būtų gyva ne todėl, kad toks noras yra natūralus ir žmogiškas (mes dabar nekalbam apie jo realumą), o todėl, kad to norėti jam liepė piktasis klebonas; 2) ant jo motinos kapo išaugę dilgėlės yra lygiavertis gyvos motinos atitikmuo.
Žodžiu, net nėra prasmės kritikuoti kliedesius apie "rojų žemėje", kurį jau be Mefisto bandė statyti milijonai ir visiems jiems nepasisekė, o štai Mefisto tai jau tikrai pasiseks. Sakykim, kad taip ir bus:-). Tai kas tada būtų? Tada visą Mefisto "rojų" Mirtis nušluotų vienu savo kvėptelėjimu.
Religija, be visa kita, yra dar ir žmogaus protestas prieš savo mirtingumą ir iš jo kylantį būties tragizmą, protestas mąstančiai būtybei tiek pat natūralus ir neišvengiamas, kiek ir savisaugos instinktas gyvūnui. Kiek Mefisto besistengtų jo nematyti - jis niekur neišnyks.
 
 
0 # tikrai vulgaru: Y-m-d H:i
savo mirties baimę laikyt neatremiamu tikėjimo teisingumo įrodymu iš tikro yra vulgaru. Taip religijos neretai eskaluoja mirties baimės temą, spekuliuoja ja...
O argumentas tikrai vertas suklusti tik nežinau kur reiktu surast vietos surašyt visiems tiems verbavimo būdams kurių dar nepaminėjo Mefisto, O dar teisingiau būtų reikalaut ir paminėt asmeniškai visus verbuotojus - o tai ims koks ir įsižeis...
 
 
0 # skliaustams+ Y-m-d H:i
Buvau daug aukštesnės nuomonės apie paties teksto skaitymo įgūdžius, todėl dabar galėčiau pasakyti, jog esu gana nemaloniai nustebintas. Iš tiesų, deja, nesu nustebintas, nes jau labai seniai pastebėjau, jog anarchistui religija yra maždaug tas pats, kas skinhedui homoseksualizma s. Turiu omeny tai, kad vidutinis skinhedas nuoširdžiai tiki, jog kas nerėkia "mušk pyderus", tas pats yra "pyderas", ir neįsivaizduoja, kad be "mušti pyderus" ir "drožtis pro šikną" egzistuoja dar daugybė kitų santykio su tuo reiškiniu variantų. Tai ir anarchistas, deja, mąsto visiškai analogiškai, vos tik kalba užeina apie religiją...
 
 
0 # Mirties baimėMefisto Y-m-d H:i
Tai, ką Pliusas įvardijo kaip neginčijamą natūralų religijos siekimą iš prigimties, vadinama "argumentu iš didelio noro" - loginės argumentacijos klaida, kai argumentuojama remiantis noras, siekiais svajonėmis. Čia tiesiog puikus pavyzdys: "jis nori, kad jo motina gyventų". http://kapitalizmoistorija.org/straipsnis/Argumentacija-ir-dazniausiai-daromos-argumentavimo-klaidos .

Laikas užaugti ir susitaikyti su mintimi, kad gyvename ČIA ir DABAR.
 
 
0 # agnosticism=the ismaosaosaoasdas Y-m-d H:i
pliusas kaip visada savo agnostini shuda mala simpatizuodamas organizuotos religijos debilizmui.
 
 
0 # pliusui: Y-m-d H:i
rašai:" Žmogaus protestas prieš mirtį yra mažų mažiausiai svarbi psichologinė religijos egzistavimo priežastis. Patinka tau ar nepatinka, bet apsimesti, kad ji neegzistuoja, yra nesąžininga ir nesolidu. Neigti, kad ateizmas šioje vietoje neturi psichologiniu požiūriu lygiaverčio kontrargumento - irgi. "
manau esi neteisus mirtis man esukelia protesto. kai mirė tėvas tai buvo logiška pabaiga. Skausmai gal būt neleido jam to padaryti "oriai" bet spekuliuot mirties baime dvasininkui jis neleido. Kad mirs žinojo. ir baimės jam tai nekėlė. Beje kiekvienas suaugęs psichiškai normalus žmogus žino kad mirs. Tik klausimas kada ir kaip. Va prieš tą kada ir kaip galima protestuot. Bet tai šio pasaulio dalykai. Ir to ką vadina "Dievu" toje vietoje nieko nėra. O bandyt žemint ateizmą nerimta. tai pasaulėžiūra nė kiek nenusileidžiant i bet kuriai religijai, o daugialiu atveju ir pranašesnė.
Tiesa ateizmas neturi amžius siekiančios nuoseklios tradicijos, bet vėlgi tai ne ateizmo kaltė. Jo atstovus taip vadinami "šventi" žmonės ilgus amžius naikino... tiek fizine, tiek ir dvasine prasme. Beje gasdionimas mirtimi irgi vienas iš tų būdų.
 
 
0 # mano pasauleziurakaukas Y-m-d H:i
As tai velnius paverciau sventais ir taip modifikavau savo pasauleziura. Velniai - tai kancia. Velniai yra naturalu ir neisvengiama, tad jie - siusti dievo. Todel dievas - ziaurus. Taip iseina, kad dievas - gana zmogiskas.
 
 
0 # gpjadmjt+pgjakaukas Y-m-d H:i
Vnz gili mirties baime mane paskatino apie tai pamastyti. Save matau kaip ivairiu atsitikimu, gaivalu ir pan (dievu) metoma butybe. As ir mano gyvenimas - tikra drama. Viskas labai dinamiska. Man ateizmo neuzteko.
 
 
0 # gjamdmtpkaukas Y-m-d H:i
+ viskas l. emociska. kai bijau mirt, as pabandau suvokt, apimt savo baigtinuma, tuomet as pajuntu beveik tragedija, drama. Save kaip zaisla dievu (atisitiktinumu , ivykiu, jausmu, gaivalu ir pan - tai neapibrezta) rankose. Ir tuomet siek tiek nusiraminu, nes gal pajuntu savo chaoso harmonija, savo vieta?
 
 
0 # pabaigaikaukas Y-m-d H:i
... nu krc. O del krikscionybes, tai as manau, kad didziausios bedos prasideda tuomet, kai i Banznycios nagus patenka zmoniu duseles. Taip atsitinka del baznycios gudrumo arba/ir del zmoniu silpnumo, kvailumo.
 
 
0 # Taip anarchistams geriau tokios vietinio jaunimo organizacijosViktoras Butas Y-m-d H:i
http://www.youtube.com/watch?v=5tBLB97P4ZU
 
 
0 # Man labai padedaViktoras Butas Y-m-d H:i
aš tai kai pradedu jausti tautiškumo abstinenciją, einu į sporto salę ir paprašau, kad man padaužytų galvą. Labai padeda. Jei gerai sudaužo išėjęs jaučius tikras sarmatas.
 
 
0 # asdrush2112 Y-m-d H:i
oj kaip man nepatinka visazinio tonas ir ypac,ten kur tik pats mano, kad kazka ismano:-)cia taikau mefistui,bet nieko asmenisko:-) man apskritai nepatinka poziuris i religija,atseit ji zemina zmogu juo manipuliuodama. toks poziuris gana lengvai gali buti "irodomas" manipuliuojant faktais ir sau naudinga linkme,su isankstiniu nusistatymu interpretuojant religines tiesas(kalbu apie visus tavo antireliginius rasinelius).bet tokios isvados prieinamos tik naudojant materialistine argumentacija.o to uztenka,kad ziurint is vieno tasko,matysi nepilna arba iskreipta vaizda.netikiu dievu,nors nesu ir ateistas,bet krikscionybe man atrodo toks zavus, grazus, protingas "daiktas",kad labai liudeciau,jei kada nors ji sugriutu:sad:
zinoma,mano komentaro nepriimk uz kritika(nes ji labai skysta:-)), o kaip nuostaba:-)
 
 
0 # TiesaKomentatorius Y-m-d H:i
Visiska nesamone, nera argumentu, nera logikos. Galu gale, zmones priklausantys bet kuriai religijai yra geri zmones, nes religijose yra isakymai, draudziantys blogai elgtis ir jei visas pasaulis priklausytu vienai religijai ir saziningai laikytusi isakymu, pasaulis taptu nuostabiausia vieta