Vilis Normanas. Neapykantos valdžiai ir politikai prasmė
politika

anarchistu principas        Anarchistai neturėtų kištis į politiką – jie turėtų sukišti politiką į politikų užpakalius ir stipriai įspirti, kad neišlįstų atgal. Rašau šį straipsnį, nes mane verčia vemti viskas, kas vadinama „politika“ ir „valdžia“. Mane verčia vemti visi valdžios atstovai: pradedant aukštais pareigūnais, tęsiant sušiktais ir nieko vertais parlamentariūkščiais ir baigiant visokiom kitom valdžios atliekom – kad ir biurokratinėm žiurkėm.

 

Visi šitie žmonės nėra blogi, kai kurie net ir turi proto, bet visų jų bėda ta pati – jie tarnauja ne žmonėms ir juo labiau ne kokiam nors kilniam tikslui, o sistemai, kuri naikina žmogiškumą, kuri sukuria nelygybę ir visą kitą šūdą.

 

Jie nesikeikia, jie liepia nemaištauti, jie nori valdyti, nes valdydami jie gyvena geriau už tuos, kuriuos valdo. Trumpai tariant – jie nori, kad jūs būtumėte bukagalviai vergai, kuriuos užliūliuoja TV ekranas ir supisti šou, nemokami koncertai, vieši renginiai, žodžiu – tai, ką jūs vadinate laisvalaikio praleidimu ir didžiuojatės, kad esate kultūringi. Nors tai paprasčiausias bukinimas. Tame nėra jokios kultūros.

 

Kultūros Lietuvoje jau seniai nėra. Tėra valdžios užsakyti klounai, kurie reprezentuoja tariamą kultūrą. Kultūra yra buvusios kultūros neigimas, o ne praeities garbinimas. Kultūra yra neapykanta tam, kas nesikeičia. Kultūra iš principo yra statymas griaunant. Bet valdžiažmogiams tai nerūpi. Dauguma jų net nėra žmonės normalia dekartiška prasme – „mąstau, vadinasi, esu“.

 

Valdžios tarnai yra mašinos, nes jie jau nesugeba savarankiškai mąstyti. Jie tiesiog atlieka sraigtelių vaidmenį. Jie nesugeba atskirti, kur prasideda ir kur baigiasi paklusimo ribos.

 

Truputį šizofreniškas ekskursas: nesu nusiteikęs prieš jokius žmones. Kai kurie iš valdžios žmonių man labai patinka. Bet kad ir kaip jie man patiktų, aš negaliu taikyti jiems išimčių – jie yra parazitai, kurie ne šiaip sau po vieną ėda gyvenimus – jie sukuria tokią parazituojančią sistemą, kuri ėda viską aplinkui. Tai kenkėjai, o tie, kurie jiems lankstosi, yra paprasčiausi tos pačios sistemos priedai.

 

Ši sistema – tai viskas, kas mus supa. Pradėkime nuo mokyklų (čia jus išmoko paklusti, bukai mąstyti, kala į galvą visuotinę propagandą – mokykla yra blogiau už bet kokią koncentracijos stovyklą, nes sunaikina ne kūną, o protą). Toliau: nieko neišmokantys universitetai, kur ta pati sistema: paklusk, susikišk šūdą į galvą, tapk nemąstančiu. Dar toliau: visos valstybinės įstaigos, visokiausių pareigybių epicentrai. Visokiausio postžmogiško šlamšto sandėliai. Visur tas pats Įstatymas: nemąstyk, vykdyk valdančiųjų politiką. Būk marionetė. Ne žmogus. Būk įrankis.

 

Dar pridėkime milžiniškas ir daug gausesnes privačias vergų bendroves. Ir ką turime? Turime šiandienį šaunų pasaulį. Turime paprasčiausią išnaudojimo sistemą, kuri niekuo nesiskiria kad ir nuo viduramžiškos (tik viduramžiais gal buvo mažiau nelygybės). Ir apskritai viduramžiai buvo daug žmogiškesni.

 

Dabar paklausite manęs: ką tu, rašeiva, čia paistai ir ką nori pasakyti? OK, nepradėkit teisti, kol nebaigiau. Visų pirma, kiekvienas, kuris nori pasipriešinti šiai sistemai, turėtų jos nekęsti ir ją niekinti. Kaip niekingų žmonių sugalvotą engimo būdą, kaip nuolatinį prievartavimą, kaip žaginimo hegemoniją.

 

Ar tikrai daug kas drįsta drąsiai reikšti neapykantą šitai visa apimančiai sistemai? Galbūt vienetai, kurie supranta ir visada suprato, kad eidami šiuo keliu, mes niekada niekur nenueisim. Ir tai nėra joks sumautas postmodernus kapitalizmas. Tai gyvuliškas cinizmas. Tai nesveikais instinktai paremtas darvinizmas. Tai kova, kur silpniausi žudomi (tik atseit humaniškai): sumažink pensijas ir pasiųsi į grabą ne vieną neišgalintį nusipirkti vaistų pensininką. Bet tai bus gražu, niekas nesikeiks, visi išliks kultūrinti ir padorūs. O būtent tokie padarai, kurie taip žudo, yra tikrų tikriausios šiukšlės.

 

Neapykanta, panieka ir visiška nepagarba visiems, kurie parsidavė šitai sistemai – tai kiekvieno laisvai mąstančio žmogaus teisingas pasirinkimas. Galima dirbti sistemai – dauguma ir dirba – bet tai nereiškia, kad negalima tuo pačiu iš vidaus jos griauti. Ardyti jos pamatus. Dar geriau, jei dirbi sistemai, ir pasinaudodamas ja, ardai ją. Kad vieną dieną ji sprogtų nuo savo pačios išsipūtimo, nuo savo sukauptos nužmogėjimo radiacijos, nuo savo ciniško šlykštumo.

 
Nekęsti tų, kurie valdo, - tai kovoti, kad neliktų jokios valdžios.
 
2010 05 27
 
valstybes galia

 

 

Komentarai  

 
0 # IR JIEMS ŠIKT ANT TAVĘSne amerikonas Y-m-d H:i
nors ir tau px kad ir jie ant tavęs šiktų,
bet esmė tame jog kultūra kuria žmonės,
tai ar neverta dar kartais atsigręžti į save.
ir jei tu tokiais paistalais išsireikalausi bent dalelę kažkokios valdžios tu irgi šiukšlė ?
išvis..valdžią reikia keisti,o ne naikinti.
yra valdingų žmonių, yra ir protingų asmenų.
 
 
0 # .pekA Y-m-d H:i
Labai gerai parašė.
 
 
0 # pastabėlėWiddis Y-m-d H:i
"tęsiant sušiktais ir nieko vertais parlamentariūkš čiais "
drįsčiau suabejoti. Vien jų susireikšminima s ko vertas :-)
 
 
0 # To Ne AmerikosasWiddis Y-m-d H:i
na ir keiti tu tą valdžią kas keturi metai. Nors vienas kartas padėjo?
 
 
0 # kaip nauja diena taip naujas kliedesys a.ltcha cha Y-m-d H:i
Kaip tiksliai pastebejo A. Mickunas Lietuvoje nera POLITIKOS, Lietuvoje klesti anarchija, nebaudziama korupcija, valdzios savivale. Todel neaisku ko cia sitas veikejas ardosi su savo beviltiskomis rasliavomis.
 
 
0 # to pinciuscha cha Y-m-d H:i
Tarsi anarchistineje visuomeneje kitaip butu, tik ten valdzia turetu minia. Minia yra kitas valdzios vardas ir tiek. O minios savivale yra lygi valzios savivalei. Taigi Lietuvoje deja nera jokios POLITIKOS. Taip kad anarchoide ramiai, kritikuoti Lietuvoje tvyranti chaosa anarchoidui garbes nedaro, jis tuo turetu dziaugtis :D
 
 
0 # gyKostia Y-m-d H:i
as tai manau, kad si karta autorius turi racionalaus grudo. Cituoju : " Neapykanta, panieka ir visiška nepagarba visiems, kurie parsidavė šitai sistemai – tai kiekvieno laisvai mąstančio žmogaus teisingas pasirinkimas." ......butent, nes politine sistema LT paverte i kvazivalstybe,n ebeturincia savo nuomuones, i robotus- polikus ir valdininkus, kurie tik klusniai vykdo briuselio kosmopoplitu 3,14d@r@su direktyvas ir instrukcijas. man mieliau ta, besikruianti LT kokia buvo nuo 1990 iki 1996 metu....kai tik paimsim demokratiniu keliu valdzia, inicjuosim isstojima is ES. Pazadu
 
 
0 # to pinciuscha cha Y-m-d H:i
Naivuoli tu naivuoli, negi nesuvoki kad ne visi tokie solidarus ir nekonfliktiski. Gyveni savo utopijos pasaulelyje. Pasidomek kas dejosi Haityje po zemes drebejimo, ar Naujajame Orleane. Tie kam rupejo solidari pagalba buvo mazuma, visa kita banditiniu gauju siautejimai. Tarsi sugriovus visas institucijas galetum atsidurti rojuje, na ir kvailas gi tu.
P. S. "Anarchistai yra absoliutūs konservatoriai – lygiai kaip ir kapitalistai. Juk kapitalizmas, kaip viena monizmo rūšių, irgi yra grynai anarchistinis. Reikia tik perskaityti Harvey’aus Coxo knygą „The Market as God“ („Rinka kaip Dievas“, 1999), ir suprasime kapitalizmo anarchizmą. Rinkai reikia leisti veikti pagal jos reikalavimus, ir visas pasaulis bus laimingas. Todėl, kol žmonės kišasi į rinką su savo institucijomis ir taisyklėmis, tol rinkos rojus negalės buti įgyvendintas. Reikia naikinti ir naikinti tokias institucijas – ypač demokratiškas – kurios kliudo rinkai." Bingo, tiesiai i taikini. Nei kapitalistai, nei anarchistai nieko bendro, su POLITIKA (Πολιτικά)netur i.
 
 
0 # ...cha cha Y-m-d H:i
Citata is Algio Mickuno interviu http://www.culture.lt/lmenas/?leid_id=3250&kas=straipsnis&st_id=15262
 
 
0 # to cha chaschool-free drug zone Y-m-d H:i
Šūdinas tas Mickūno interviu. Bandymas sukurti rojų žemėje? Argi kas sako, kad anarchistinė visuomenė būtų tolygi rojui? Savaime suprantama, kad kiltų įvairiausių problemų (jau pats gyvenimas yra nuolatinė egzistencinė kova), bet anarchistinėje sistemoje bent jau nebūtų akivaizdžiausių nelygybės ir išnaudojimo apraiškų. Nuolatinis institucijų keitimas kitomis? O tai dabar, ką, nekinta tos institucijos? Nesuprantamas man šitas argumentas. _Viskas_ kinta, nesvarbu ar arnarchinėj, ar neanarchinėj terpėj. Kapitalizmas = anarchizmas? Privačios įmonės yra autokratinės mini tironijos, todėl su anarchizmu neturi nieko bendro. Anarchizmas siekia sunaikinti ne tik valstybę, bet ir visas kitas nedemokratines institucijas, įskaitant kapitalizmą.

Žodžiu, paviršutiniškos tos profesoriaus „įžvalgos“.
 
 
0 # jajacekas Y-m-d H:i
normanas ir toliau
 
 
0 # to pinciuscha cha Y-m-d H:i
„Aš įrodysiu, kad šis fundamentalisti nis kapitalizmo pavidalas nuolat būdavo gimdomas pasitelkiant brutaliausias prievartos, nukreiptos tiek prieš valstybines struktūras(sic! ), tiek prieš nesuskaičiuojam ą galybę privačių asmenų, formas." (Naomi Klein) Skirtingai nuo anarchoidu Naomi yra mastanti. Anarchoidai nepastebejo, kad butent stiprios, nepaperkamos valstybines strukturos, anot Klein, gali suvaldyti korporaciju siautejima. Atkreipti demesi pvz i laisvos rinkos instituto sieki paversti viska privaciuoju sektoriumi. Arba i tos pacios Naomi Klein tekstus, kur raginama islaikyti mokyklas ir universitetus valstybinio sektoriaus zinioje, priesintis mokyklu pavertimui privaciomis.(Sk aityti Naomi Klein tekta "Naustabioji tustuma") Pagarba jai, tikra kairioji mastytoja, o ne butaforiniai anarchoidai niekuo nesiskiriantys nuo Friedmano, klykusio kad reikia naikinti visas institucijas trukdancias laisvajai rinkai.
 
 
0 # valstybininkui ch chapinčius Y-m-d H:i
ir naomi Klein, ir Noamas Chomsky susilaukia griežtos kritikos iš anarchistų dėl savo oportunistinio požiūrio į valstybę. Jie laiko, kad valstybė toje situacijoje, kuri šiandien susiklostė Amerikoje, yra mažesnis blogis už korporacijas, nes ji yra paprasčiausiai silpnesnė.

Amerikoje vyrauja korporacinis kapitalizmas, o Lietuvoje situacija kita - pas mus dominuoja valstybinis kapitalizmas. Valstybė ir kapitalas Lietuvoje yra vienodai stiprūs ir galingi.

Todėl a.lt vienodai pasisako tiek prieš valstybę, tiek prieš korporacijas. Tai atitinka ir a.lt straipsnių pobūdį. Pusė jų yra nukreipta prieš valstybininkus, kita pusė - prieš neoliberalus.
 
 
0 # pliusuiJustelis Y-m-d H:i
na aš asmeniškai sakyčiau, kas su a.lt pozicija nelabai ką turi bendro, jog valstybė ir yra būtina bei neišvengiama visuomenės organizavimosi forma ir kad anarchisto (greičiausiai Chomskio tipo a.) užduotis yra ne griauti valstybę, o būti pilietiškai aktyviam ir rūpintis, kad toji valstybė būtų kuo labiau tiesiogiai demokratinė, nežinau, veikiausiai Šveicarija su gausybe veiksmingų referendumų ir autonomiškų kantonų tokiam anarchistui neturėtų kliūti. Lietuvoje problema yra ne valstybė, o valstybės nebuvimas, kaip ir profesionalios politikos vakuumas. Oligarchija ir nomenklatūra yra naikintinos ir keistinos ta pačia tiesiogiai demokratine federalistine valstybe su atskirų regionų autonomija, o ne kažkokiu utopiniu briedu.
 
 
0 # to Justelischa cha Y-m-d H:i
"Oligarchija ir nomenklatūra yra naikintinos ir keistinos ta pačia tiesiogiai demokratine federalistine valstybe su atskirų regionų autonomija, o ne kažkokiu utopiniu briedu." Puikiai pasakyta, visiskai pritariu. Bet deja visokie pinciai ir kiti anarchoidai kalba apie kazkokius utopinius briedus.
"Lietuvoje problema yra ne valstybė, o valstybės nebuvimas". Butent!
 
 
0 # respectmaster of puppets Y-m-d H:i
Normanai, shi karta tikrai maladec. mes bendraminciai.