Nemokamas viešasis transportas? Visiškai realu!
politika

nemokamas transportas 0        Viešajame Atėnų transporte (metro, autobusuose) pasirodė lipdukai, kuriuose prašoma: „Elementarios klasinės pagarbos vardan prašome keleivius, pažymėjusius bilietą ir baigusius kelionę, perduoti jį bilieto neturinčiam keleiviui. Tokiu būdu bus išvengta gėdingo bilietų kontrolierių, tų siurbėlių, priekabiavimo. Lygiųjų sąmokslas.“

 

Viešojo transporto bilietai Atėnuose galioja 1,5 valandos po jų pažymėjimo, todėl plačiai paplito reiškinys, kai dar galiojantys bilietai perduodami kitiems keleiviams. Tai paskatino OASA  transporto valdybą paskelbti „įspėjimą“ ant kitos bilieto pusės, sakantį, kad tokie veiksmai yra neteisėti. „Lygiųjų sąmokslo“ lipdukas yra atsakas į OASA veiksmus.

 

Ši situacija tikrai įdomi, nes priešingai nei teigia OASA, pilnai išnaudoti bilietą yra visiškai teisėta, nes viešojo transporto įmonės gauna savo pinigus už suteiktą paslaugą – 1,5 valandos kelionę. Šiuo atveju tiksliau būtų kalbėti apie transportininkų godumą ir apgavystes. Jie sąmoningai tikisi, kad daugybė žmonių mokės už 1,5 valandos kelionę, o iš tikro važiuos trumpiau, t.y. jie sumokės daugiau nei iš tikro verta.

 

autobusu bilietai

 

Ne geresnė padėtis ir Vilniuje. Vicemeras R. Adomavičius pirmadieninėje spaudos konferencijoje pūtėsi, kad po 6 mėnesių popieriniai bilietai Vilniaus viešajame transporte taps atgyvena. Ką gi, elektroniniai bilietai šiek tiek tobulesni už graikiškus popierinius, bet problemos tos pačios.

 

Su elektroniniu bilietu bus galima važinėtis viešuoju transportu valandą arba dieną. O kodėl ne 5 minutes, kodėl ne 1,275 valandos? Jei jau už elektroninių bilietų sistemą sugebėta pakloti 14 mln Lt, tai ar sunku buvo įdiegti tikslų atsiskaitymą už kelionėje praleistą laiką? Greičiausiai tam būtų pakakę kelių pelės spragtelėjimų programinėje įrangoje, bet matyt nebūta noro.

 

O kam? Ogi tam, kad kiekvienas bilietas su išpirktu, bet neišnaudotu kelionės laiku, neša papildomas pajamas, papildomus pelnus ir papildomas premijas transporto įmonėms, ir tuo pačiu- nuostolius (ir papildomą darbo laiką tiems nuostoliams padengti) keleiviams. Neišnaudotų elektroninių bilietų tikriausiai nepavyks perduoti kitiems keleiviams, todėl laukiame Lietuvos gudručių-hakerių-išradėjų pasiūlymų.

 

Tuo tarpu augant taršos problemoms pasaulyje vis garsiau skamba nemokamo viešojo transporto idėja. Tai ne iliuzija. Mes žinome, kad toks viešasis transportas veikė anarchistinėje Ispanijoje. Dabar apie tai kuo rimčiausiai kalba Škotijos socialistai, australai ir daugelis kitų. Maža to, jau šiuo metu pasaulyje yra 19 miestų, kuriuose viešasis transportas yra visiškai nemokamas.

 

Pavyzdžiui, Hasselto mieste (Belgija) visi miesto autobusai yra nemokami. Be to, miesto meras atmetė trečiojo aplinkkelio statybos planus, o vieną iš dviejų aplinkkelių atidavė pėstiesiems ir dviratininkams. Viso to pasekmė – naudojimasis autobusais išaugo 800%, išsiplėtė verslas miesto ribose, todėl netrukus buvo sumažinti mokesčiai, o miesto biudžeto deficitas pradėjo reikšmingai mažėti.

 

2009 metais prie nemokamo viešojo transporto centrinėje miesto dalyje perėjo Zagrebo miestas Kroatijoje. Baltimorėje (JAV) taip pat važinėja nemokami autobusai. Baltimorės viešojo transporto įmonė tvirtina, kad „nemokamas transportas yra geresnis ir greitesnis, nes nereikia ieškoti smulkių, ar laukti eilėje, kol kiti keleiviai susimokės“. Anglijos Roterdamo ir Sheffieldo miestuose darbo dienomis zuja FreeBee autobusai, padedantys miesto gyventojams ir svečiams greitai ir visiškai nemokamai judėti po centrinę miesto dalį. Net totalitarinės Kinijos Čangningo miete dar 2008 metais buvo atidaryti trys nemokami autobusų maršrutai.

 

Taigi ši idėja tikrai yra reali, reikia tik noro. Reikia ir resursų, ir jų yra, tik juos valdo ir kreipia sau tinkamais kanalais ne miestų gyventojai, o savo uždarame pasaulėlyje gyvenantis galios elitas. Jie, remdamiesi savo interesais, kuria savo vizijas ir per jėgą primeta jas mums visiems. Akivaizdu, kad nemokamas viešasis transportas ar TV be reklamos į jų vizijas niekaip netelpa. Kol kas...

 

Pagal www.occupiedlondon.org ir http://freepublictransports.com parengė RB

2010 08 29
 
nemokamas transportas

 

 

Komentarai  

 
-3 # aaaaaaaaaaaaa Y-m-d H:i
nepaprasciau vaziuot dviraciu? bent smarves bomzu uostyt nereiks ir cigonas neapvogs
 
 
-2 # Nebūtų užtekęsuper-ego Y-m-d H:i
"Greičiausiai tam būtų pakakę kelių pelės spragtelėjimų programinėje įrangoje, bet matyt nebūta noro."

Tik žmogus šioje srityje neturintis patirties gali taip pasakyti :-) Ir išvis, ta pastraipa tokia neapgalvota ir nelogiška, kad net sunku pradėti nagrinėti :-)
 
 
+1 # Šitas irgi pievasuper-ego Y-m-d H:i
"ar TV be reklamos į jų vizijas niekaip netelpa."

Matyt, straipsnio autorius nelabai suvokia, kiek reklamos dėka mes turime nemokamų dalykų... :-)
 
 
0 # kiek reklamos dėka mes turime nemokamų dalykų... :)gfwevg Y-m-d H:i
Tu čia turbūt turėjai minty nemokamą reklamą? Nes už visa kita mes sumokame. TV atveju, firma sumoka už reklamą TV ir tas išlaidas įtraukia į prekės ar paslaugos kainą ir galų gale mokame mes. Plius, TV tampa priklausoma nuo reklamos užsakinėtojų. TV be reklamos realu lygiai tiek pat, kiek ir nemokamas viešasis transportas, kuris, kaip matome iš pavyzdžių, gali veikti net kapitalistinės logikos rėmuose.
 
 
+1 # Autopiagenze Y-m-d H:i
Lietuvoje nesinaudojama viesuoju transportu ne del jo kainos, o del pasenusio autoparko ir per mazo kiekio. O ir su siom kainom, viesasis transportas tik Klaipedoje neskendi skolose.

Pagerinti autouki ir ji paleisti dazniau kainuos milijonus, padaryti ji nemokamu kainuos miliarda. Kas uz tai mokes?
 
 
0 # Kas uz tai mokes?fd Y-m-d H:i
O tu žinai kiek pinigų sukišta į "Lietuvos įvaizdžio kūrimą", žinai kiek sukišta į militaristinius žaidimėlius, žinai kiek iššvaistyta pompastiškiems mostams ir patriotiniams bezdalams? O kur dar bankų išsidalinami milijonai, kur verslo lupikavimas, kur valdininkų smulkios ir stambios aferos? Yra tų pinigų, tik jie ne į tas kišenes keliauja.
 
 
0 # to Kas uz tai mokes?genze Y-m-d H:i
Sakykim viesasis transportas kainuoja valstybei x LTL. Dabar ta x LTL reikia paimti arba tiesiogiai is valstybes biudzeto arba is keleiviu. O pavogs(-tų) tiek ten ir ten- vagysciu neisvengsi. Tuo tarpu o tikruju islaidu ir pajamu skaidruma uztikrinsi tik atskyres viesajo transporto finansavima nuo viso biudzeto.
 
 
0 # ZuikiaiViktoras Butas Y-m-d H:i
Tiesa zuikiai viešajame transporte yra blogai. Ypač kai aš važiuoju susimokėjęs, o jie ne.
 
 
+1 # ...... Y-m-d H:i
O koks jūsų požiūris į privalomą mokestį už valstybinį kanalą Anglijoje?

Nu ir padarytume ta nemokamą viešąjį transportą ir kas?
mokėtum iš mokesčių tą patį, be to mokėti ir nevažinėjantys turėtų.
Jei man darbui būtina mašina tai ką, važiuosiu su ja ir dar už kitus mokėsiu? Kur tada jūsų anarchistinė lygybė?

Pinigai ant medžio neauga, o kuras autobusam kainuoja. Taigi geriau pamastyt reiktų prieš siūlant prievartinį mokėjimą už viešąjį transportą.

Eilinį kart stengtasi pasirodyt "anarchistais/s ocialistais" nors kaip ir dažniausia tik prievartą ir neapgalvotumą parodo.
 
 
0 # 2 Zuikiai ir KontrolieriusViktoras Butas Y-m-d H:i
Kadras iš legenda tapusio rusiško filmo http://www.youtube.com/watch?v=RBjM7Gi9nN0
 
 
0 # mintisip Y-m-d H:i
aš tai iš vis uždrausčiau bet kokį privatų transportą miesto centre. Sumažėtų oro tarša, atsilaisvintų juosta važiuojamojoje dalyje dviračiams, smarkiai išaugtų troleibusų parko pelnas - reiškia atsirastų ir galimybė kelių nemokamų maršrutų sukūrimui.
Bet tie išgamos savivaldybėje geriau švaistys milijonus neveikiantiems tualetams ir požeminėms aikštelėms.
 
 
0 # ATS: Nemokamas viešasis transportas? Visiškai realu!d Y-m-d H:i
tas linkas su 19 nemokamo transporto miestų biški neveikia. biški
 
 
0 # ATS: Nemokamas viešasis transportas? Visiškai realu!a Y-m-d H:i
dabar veikia