Daiva Repečkaitė. Kas virina „patriotų“ kraują
politika

patriotai       Jau kasmete tradicija tapęs žmogaus teisių festivalis „Nepatogus kinas“ atvežė, tarp kitų įdomių kūrinių, ir itin taikliai pavadintą serbų dokumentinį pasakojimą „Karštas kraujas“. Jis pasakoja apie serbų nacionalistus: įtūžusį, gyvenime mažai vilties turintį jaunimą, kurio balsas, be jokios logikos surikiuoti veiksmai ir nuoširdus, rodos, nesustrateguotas blogumas neišvengiamai sukelia nepatogumo jausmą.

 

Nepatogu ne tik saugiai gyvenantiems vidurinės klasės atstovams, nesusiduriantiems su radikalizuotu visuomenės paraščių jaunimu, bet ir, manyčiau, įvairiausiems patriotams ir „lengviems“ nacionalistams. Būtent tokius norėjo išjudinti Vilniaus universiteto Tarptautinių santykių ir politikos mokslų institute rengta diskusija. Tik ar išjudino ji kritinį mąstymą, o gal tapo proga pasitvirtinti savo teisumą?

 

Filmo „Karštas kraujas“ autoriai tyrinėjo nacionalistinių organizacijų interneto tinklalapius, dokumentus ir viešas kalbas, surado joms priskiriamų grupių dainų, nuotraukų iš renginių, filmuotos medžiagos iš itin žiaurių smurtinių išpuolių (sumušimų, padegimų ir pan.). Tačiau daugumą sudaro atvirai į kamerą žiūrintys veidai, ramiais balsais pasakojantys apie tai, kuo tiki. Filmas suręstas būtent tokiu kontrasto principu: čia ramus berniokas ar paprastas dėdulė kalbasi su operatoriumi, o štai čia jų bendraminčiai saliutuoja „Sieg heil“, spardo pargriuvusį, meta degų užtaisą į parduotuvę.

 

Ekrane stebėdama, kaip nacionalistai niokoja mano itin pamėgto Novi Sado miestelio gatves, mintyse žymėjausi šitą neoriginalų, bet itin stebinantį atradimą, kaip įvairios grupės gyvuoja nesusisiekiančiose plokštumose. Ir neonaciai, ir jų kritikai bei oponentai dalyvauja diskusijoje, kas yra auka, o kas – dauguma. Ir vieni, ir kiti kaltina pasyvią daugumą, „pelkę“, jei vartosime Prancūzų revoliucijos terminus, konformistinę ir abejingą, savo suvokimu, masę.

 

Nacionalistams ši masė – tai jų visuomenės dalis, esą nesipriešinanti globalizacijai ir serbų pažeminimui. Nacionalistų kritikams tiek politinėje kairėje, tiek dešinėje dauguma – tai konformistinė ir abejinga visuomenės dalis, sugerianti radikalius šūkius ir ramiai gyvenanti toliau, kai šalia puldinėjami žmonės. Nesuprasta mažuma jaučiasi ir vieni, ir kiti. Tačiau nacionalistai kažkodėl tą patį jaučia ir savo masiniuose renginiuose, penkiese spardydami vieną gulintį.

 

Logikos ieškoti – tuščias laiko gaišimas. Kas gi dabar užsiims lipdyti protu niekaip nesusiejamus istorinius faktus? Kuo patrauklus Hitlerio mokymas serbams, kurių tautai naciai vietos savo svajonių pasaulyje nebuvo numatę ir kurių tautiečius nacių kolaborantai masiškai žudė? Kodėl tūkstantmetės legendos suaktualėja siekiant pagrįsti antisemitines pažiūras šalyje beveik be žydų, todėl beveik nesant niekam, kas galėtų apsiginti šiam jaunimui suprantama kalba? Kokiomis idėjomis smurtautojus pateisina itin daug filme kalbantis stačiatikių bažnyčios šventikas?

 

Lietuvoje šį filmą galima žiūrėti dvejopai. Nors bent keturi mano draugai yra nukentėję nuo nacionalistinio jaunimo Lietuvoje, o, nors ir ne tokios radikalios, kaip 2008 m., nacionalistinės eitynės Nepriklausomybės atkūrimo dieną įsitvirtino kaip tradicija, drįsčiau sakyti, kad padėtis čia neprilygsta Serbijai smurtautojų aistringumu ir stebinančių mastų kolektyviniu veiksmu.

 

marius kundrotas

 

Žiūrint iš mūsiškių pozicijų, stebina ir neslepiamas bažnyčios hierarchų įsitraukimas. Serbijoje neapykanta mažiau užmaskuota, čia ir žibalas jai prieinamas greičiau. Šalis tik prieš 11 metų kariavo, patyrė tarptautinį pažeminimą, nuo to laiko susitraukė. Migrantai iš jos niekur nelaukiami, o savo šalyje daug jaunimo neturi darbo. Šalies ekonomika, žiniasklaida ir politika primena Lietuvą nepriklausomybės pradžioje – sveika nuvažiuoti į Serbiją, kad pamatytume, kaip greitai pripratome prie patogaus gyvenimo.

 

Tačiau kartu daug nepatogumo (tam ir „Nepatogus kinas“) sukelia mintis, kad viskas, ką kalba nacionalistai, kažkur jau girdėta. Nykstančios tautos, euroskepticizmo, migracijos motyvai itin primena Lietuvos nacionalistų šūkius, nors, kaip žinoma, nei Lietuva, nei Serbija nėra imigrantų svajonių valstybės, o abi etnolingvistinės kategorijos (lietuviai ir serbai) patys daug dažniau būna migrantai kažkur į Vakarus nuo nacionalistų smurtu ginamų teritorijų (ir ten pykdo idėjiškai artimus Vakarų Europos fašistus, bet tai – kita istorija).

 

Būtent dėl šios paralelės universitete buvo surengta diskusija apie patriotizmą ir nacionalizmą. Nuomones turėjo išreikšti vienas nacionalizmo tyrinėtojas, vienas liberalios krypties atstovas, viena kairioji, vienas nacionalistinio jaunimo judėjimo narys ir vienas nuosaikus patriotas.

 

Tačiau, pasak diskusijoje Tolerantiško jaunimo asociacijos vardu pasisakiusios filosofės, publicistės Nidos Vasiliauskaitės, diskusija veikiau priminė žaidimą į vienus vartus: nors visi dalyviai sutarė, kad smurtas yra blogai, Lietuvių tautinio jaunimo sąjungos atstovas Julius Panka neatsiribojo nuo nacionalistinių Nepriklausomybės atkūrimo dienos eitynių ir neakivaizdžiai teigė, kad etniniai lietuviai yra labiau Lietuvos valstybės „savininkai“ nei visi kiti, o kaip tyrėjas turėjęs pasisakyti Vytis Jurkonis, pasak N.Vasiliauskaitės, neigė paraleles tarp Serbijos ir Lietuvos aktualijų ir siejo smurtą išimtinai su asocialiu elgesiu, nevengdamas smurtautojų pavadinti „padugnėmis“ ir pan. Iš salės taip pat pasigirdo nuomonių, kad vandenis drumsčia „tolerancijos sergėtojai“, kurie, taip pat ir kelių diskusijos dalyvių teigimu, kaltina visus patriotus.

 

Taigi susidūrimas su kitos šalies aktualijomis, kaip minėta, gali paskatinti šiame sutirštintame, piktesniame ir aistringesniame atspindyje atpažinti tai, kas gali atsitikti ir Lietuvai, bet taip pat per šią paralelę gali skatinti atsiriboti: „Ten – barbarai, čia – mes, normalūs.“ Prisiminkime, kaip ne vienas šiaip jau išsilavinęs asmuo ir 2009 m. riaušių dalyvių atžvilgiu švaistėsi tokiais patvorių žodžiais kaip „buduliai“.

 

Daugybė sociologų, antropologų, socialinių psichologų ir kitų socialinių mokslų atstovų visame pasaulyje, nors paprastai būdami kairiųjų ar centro kairiųjų pažiūrų, bando perlipti per savo vidinius barjerus ir pamatyti, kaip radikalizuojamos socialinės atskirties grupės, kaip jaunimo neviltis išverčiama į neapykantą, kokiomis socioekonominėmis sąlygomis plinta nacionalizmas. Paprastai jei jie ką ir kaltina, tai pagrindiniai kritikos taikiniai būna tokie kaip filme ikonų fone kalbantis serbų kunigas, įtakingi politikai, nenorintys teptis rankų, bet mąstantys tą patį, ką ir neonaciai, ir nuo nacionalistinių idėjų neatsiribojantis konferencijose kalbantis „patriotinis“ jaunimas.

 

Šie žmonės turi pasirinkimą, ir renkasi jie baltomis pirštinaitėmis pakuoti visuomenę purtančią kitoniškumo baimę. Kitaip nei jų ideologiniai oponentai arba krikščionys, jie renkasi ne smerkti veiksmą, o ne smurtautoją, bet priešingai – atsiriboti nuo „primityvių barbarų“, bet pritarti jų sėjamoms baimėms, ilgainiui vedančioms į neapykantą.

 

Kita vertus, galima ironiškai, bet viltingai konstatuoti – gerai, kol kalbantieji konferencijoje ar rašantieji į spaudą Lietuvoje yra gausesni nei spardantys gulinčius ar deginantys parduotuves.

 

Atgimimas, 2010 10 29

 

 

Komentarai  

 
0 # aaaaaaaaaaaa Y-m-d H:i
paaiškinkit, tolerastai - kai nacionalistai daužo langus, siaubia miestą ir molotovus mėto - tai labai baisu, blogai, naciai, fašyzmas, hitleris ir t.t. Kai anarchopederast ai daužo langus, degina svetimus automobilius, siaubia miestą ir molotovus mėto - tai labai gerai, nuostabu, kova prieš sistemą, maištavimas ir žmogaus teisių gynimas.


Kuo jūs kitokie? :DDD
 
 
0 # .ignas Y-m-d H:i
musu vertybes kitos.nacionalp ederaste
 
 
0 # ogers Y-m-d H:i
tai jau yra toks dalykas pas nanarchistus, kaip vertybės, ignai? :DDDD

O kas nusprendė kieno vertybės yra teisingesnės...
 
 
0 # greitisneo Y-m-d H:i
Neonaciai greičiau sukalė tekstuką apie šį renginį :-)
 
 
0 # Spirit69Street Terror Machine Y-m-d H:i
Greitu laiku prasidės gatvių valymas nuo skustagalvių.Ti esa į atvirą kovą stoti negalėsime dėl esamo skaičiaus todėl bus gaudomos ir fiziškai baudžiamos mažos grupes/pavienia i asmenys.Lauk tesinio.
 
 
+1 # kaka2kaka2 Y-m-d H:i
Nuo kada vertybėmis patapo apykanta kitokiems?
 
 
0 # Spirit69Street Terror Machine Y-m-d H:i
Komentarai bus tik po akciju.
 
 
0 # nanaGerasis anarchistas Y-m-d H:i
Atėnus puola anarchistai
L Ž Versija spausdinimui
Skaityti komentarus (0)
Vakar prie Šveicarijos ir Rusijos ambasadų Graikijos sostinėje Atėnuose nugriaudėjo sprogimai. Dar tris sprogstamuosius įtaisus policininkai detonavo.
 
 
0 # to: Street Terror MachineHahaha Y-m-d H:i
Turbūt tau koks nacionalistas (nors labiau tiketina, kad nacionalistė) per tavo riestą nosį su batu užvažiavo, tai dabar laikai neapykantą ir darai vieno žmogaus akcijas, atrakcijas "gauk makiažą nemokamai".
 
 
0 # ui vei+ Y-m-d H:i
"Kuo patrauklus Hitlerio mokymas serbams"

Galbūt kažkuo panašiu į tai, kuo žydų tautybės Rusijos liberastams patrauklūs Vlasovo, Banderos ir Pabaltijo esesininkų mokymai bei darbai?
 
 
0 # Prasau perskaitytTauzytojas Y-m-d H:i
Kodel komunistai, nacionalistai ir anarchistai yra taip susiskalde ir vieni ant kitu pila pamazgas? Kodel bijama dialogo? Rimtai, kodel? Ar cia nera tas atvejis kaip "visi vaikai taip darykit, kaip Jurgelis daro"? T.y. bijojimas kritikuot pripazinima uzsitarnavusius grandus ir grynai pasireiskia aklas sekimas -izmui. -izmas nebekuriamas, o pradeda but saugojamas kaip koks mires Leninas. T.y -izmas negyvas, o jo pasekejei vietoj laisvo, kritisko mastymo viska vertina per grandu veikalus, o bet kokia siomis dienomis iskilusia kritika ir neatitikimus su veikalais parasytais pries keleta desimtmeciu ar net simtmeciu ignoruoja?

Kodel taip bijama rodyt paciu iniciatyva? Nusizengt -izmo prietarams? Sukritikuos, pasmerks, na ir velniai nemate gi. Aciu, kad Plungeje (jei neklystu) atsirado aktyvesniu zmoniu, bet ir vel neapseita be -izmo. Kunigas sutiko, kad bus galima naudotis kokiu tai pastatu. Visiems aisku sokas, kad stai uzteko pakalbet su kunigu ir net skvotint nereikejo. Galiausiai aisku vistiek kunigas komentaruose buvo apipiltas sudas, nes to reikalauja anarchistinis -izmas. :D

Zodziu, griztu prie nacionalizmo.
Apskritai nacionalizmas neturi ekonominio pagrindo, tad kuo jie jums uzkliuna? O kuo kliuna komunistai? Kiek galima zaist tuos nesamoningus karus suskirscius i visokias stovyklas? Kodel pirmiausia esam kazkokio -izmo atstovai, o tik paskui zmones? Kaip gavosi, kad anarchistai saukiantis apie laisva zmogu negali issivaduoti is -izmo stereotipu ir patys tiek susiriso su anarchizmu, kad net snekedami patiems juoka kelencius dalykus vistiek megina nutaisyt rimta veida.

Kiek galima neigti nacionalizma? Vis sakot, kad stai jus turit internacionaliz ma, o jusu neva "oponentai" nacionalizma. Jie abu ne tik gali, bet ir turi gyvuoti. Kam skaldytis? Cia tas pats kas isikalt i galva, kad "nuo siol naudosi tik rankas, o koju nejudinsiu". Dabar pameginsiu paaiskint, kodel taip manau. Internacionaliz mas tai visokiu tautu zmoniu pajungimas bendriems tikslams pasiekti, taip? Nacionalizmas, tai vienos tautos zmoniu vienijimasis tautiniu pagrindu, taip? Visdar nematot kur lenkiu? NA ziurekit: tarkim sugalvoja zmones isvalyt Baltijos jura (gerai butu ka? :D) na ir visos tautos gyvenancios prie tos juros pradeda ja valyt, pagal savo galimybes. Kuo cia internacionaliz mas kliuna su nacionalizmu? Niekuo. Beje europos sajunga taipogi yra internacionalis tisnis susivienijimas kaip ir tarybu sajunga. Skirtumai tik, kad vienijimasi kitokios ekonomikos pagrindu ir viename susivienijime, buvo smerkemas nacionalizmas (neaisku, kodel?), o kitam ne. Galu gale a.lt svetaine vienija lietuvos anarchistus ar tai blogai? Ne. Domites lietuviu kairiaja mintim laikui begant, ar tai blogai? Kaip ir ne. Domites lietuviu istorija ir patys, ar tai blogai? Ne. Bet saves gi nevadinat nei fasistais, nei nacistais.
Perfrazuojant jusu fraze "Ar esi nacionalistas? Atsakymas gali tave nustebint" :-)))))))

Taigi, aciu, kad perskaitet mano rasleva, jei nepatingesit tai permastyt ka perskaitet, o patys sauniausi tikiuosi ir koki atsakyma parasys :-))

* atsiprasau uz issireiskima.
 
 
0 # :)Tauzytojas Y-m-d H:i
>kool aid guy
"Teisingai sakei, mes pirmiausiai žmonės, o ne -izmų atstovai, taigi ar mums tikrai būtina priskirti save kažkokiai valstybei, kad būtume vieningi?"

Visiskai nebutina, kaip ir nebutina priklausyt kazkokiai religijai, nebutina klausyt tik kazkokio vieno stiliaus muzikos, nebutina rengtis pagal kazkoki viena stiliu ir t.t. o bet taciau visos bendruomenes, kad ir kokiu pagrindu jos besivienytu turi teise egzistuot jeigu niekam nekenkia ar ne taip?
Tad man anarchija pirmiausia ekonominis modelis, kaip ir komunizmas, kuriose yra kitoks "gerybiu" paskirstymas ir kitoks darbu pasiskirstymas. O ka zmones turi veikt po darbu tai kazkaip... koks gi skirtumas jei niekam nekenkia? Manau susiet anarchizma su punk muzika, inkariukais, Che Guavara maikem, fanatiniais ateistais yra reikalinga tik tiems patiems burzujams, kad nusukt zmones nuo esmes. Taip pat ir zalieji anarchistai kurie pasisako uz nudizma. Kas cia per briedas? Gi jei nori but nudistas, tai ir buk nudistas, ir cia gali but ir zaliasis, ir raudonasis, ir geltonasis anarchistas. Kaip ir bet kokioje santvarkoje galima but nacionalistu arba juo bloguoju broliu sovinistu. Ir nesugrius anarchizmas gi jei ne visi bus nudistai :D Zodziu tokie vaziavimai i sonus yra kazkoks absurdas ir begimas nuo realybes ir esmes.

Esme:
1) Zmones Lietuvos dabartineje santvarkoje isnaudojami.
2) Musu profsajungos yra impotentes.
3) Solidaraus darbininku judejimo Lietuvoje nera.
4) Savivaldybes turi galet laisviau tvarkytis kaip joms reik.
ir t.t.

Ka pirmiausia reiktu padaryt?
Pagal mane pirmiausia reiktu sukurt visuomenini darbininku judejima kurio pagalba butu galim lengviau suregti mitingus ar streikus kovojant uz darbininku teises, nes musiskos profsajungos jau senai tik imituoja veikla. O ir ka daryt zmonems kuriu imonese nera profesines sajungos? Trumpiau tarent, siulau kurt judejima kuris darbininku solidaruma paverstu realybe. Taipogi judejimas neturetu but nei anarchistinis, nei nacionalistinis dar kazkokos istinis. Svarbiausia pasipriesint isnaudojimui.
Kas su manim? :DD

>>aaaaaaa
Tikiuos neapsimyzai? :D
 
 
0 # P.S.Tauzytojas Y-m-d H:i
Kundrotas cia, straipsnio nuotraukoje, homoseksualams pagarba atiduoda ar kaip suprast? :DDDDDDD
 
 
0 # >>?!?Tauzytojas Y-m-d H:i
"o tai ka daryti kaip nepilti pamazgu?"
Vietoj pamazgu pilimo, ivardint aiskias problemas. Pacituosiu pati Lenina "Smurtas ir keiksmai kalba to, kuris neturi argumentu". (atrodo taip ar panasiai kazkaip :-))

"as nenoriu, kad mano zodziu laisve atimtu, kad tureciau blemba bijoti gatveje kalbedamas rusu kalba ir nenoriu, kad visada turetum slovinti Tevyne. taip as myliu savo krasta, gamta, bet nematau reikalo del jos su kazkuo pulti i ginca ir irodineti,kad zole zaliasne, arba,kad del tos zoles zaliasnes zmones geresni."
?? Kad zole zalesne dazniausiai teigia sovinistai ir juos propaguojantis nacistai, nereiktu ju maisyt su nacionalistais.

"aplamai matai nacionalistai linke spresti apie zmones,pagal tai kokiai etniniai grupei/saliai priklauso, vietoi to,kad apie zmogu spresti kaip individa."
Lygiai taip pat dabar tu sprendi apie nacionalistus, nepabendraves. Cia ne tik kai kuriu nacionalistu problema, o apskritai zmoniu.

"gi a.lt neaukstina lietuvos anarchistus,nes jie lietuviai, ji is vis neaukstina, jis raso apie individus,asmen is, kolektyvus.
biski esi susipainiojes savokose internacionaliz mo ir nacionalizmo."
A.lt vienija zmones lietuviu kalbos pagrindu.

"nacionalizmas
1. ideologija ir politika, grindžiama tautos didybės, galybės kėlimu, tėvynės ir pačios tautos šlovinimu.
2. judėjimas, kuriuo siekiama suvienyti žmones kalbos, kultūros, etninių
ir kt. ryšių pamatu."

Tikriausiai dabar noretum prikibti prie pirmojo apibrezimo, tad is anksto uzbegu uz akiu :-) Koks skirtumas kas ka slovina? Vieni slovina marichuana, kiti Vyduna, treti koki Bach'a, o dar kazkas LDK laikus. Na ir koks skirtumas jei vieni kitiems nekenkia? O jei pradeda kenkt tai cia pats paprascausias chuliganizmas (geriausiu atveju) ir kito zmogaus teisiu pazeidinejimas. Tarkim seniau budavo, kad fanatiniai metalistai ten roko megejus uzpuldavo ir sumusdavo, neva, kad jie klauso "per skystos muzikos", gi del to nereiktu metalo uzdraust? :D Geriau kovot uz zmoniu svietima, supratinguma ir panasiai.
Pateiksiu dar viena paprastesni pavyzdi. Isivaizduokim, kad as pradedu rinkti informacija apie savo seima, susidarau gimines medi, kas kur gyveno is pasakojimu ir uzrasu susidarau vaizda, kaip gyveno, kaip kito viskas ir t.t. Galu gale is to susizavejimo, net kokias eiles parasau kokiu stai nuostabiu momentu buta jos istorijoj. Ar tai blogai? Ar kam pakenkiau? Lygiai taip pat koks istorikas domisi bendrai Lietuviu kultura, istorija, gal net ja pasuolet pradeda, kad neuzsimirstu, ar jis kam kenkia? Ar draudzia kovot pries isnaudojima, pries smurta?

" nes matai nacionalistai neturetu savu tautieciu skriaust, kad ir kokie jie butu, bet matom kitka visai."
Skriaudzia ne tik nacionalistai, o tokiu pasitaiko ir tarp anachistu, ir tarp komunistu, ir tarp liberalu, ir tarp zaliuju, ir tarp heteroseksulau, ir tarp homoseksulu ir t.t. ir t.t.. Pirmiausia jie zmones, apie tai jau rasiau.

"stai tau adresas pries isnaudojima:
http://www.sampro.lt/lt/"
Gal galetum placiau apie juos? nes svetaineje labai skurdziai informacijos pateikta.
 
 
0 # ;)Rainius Y-m-d H:i
Visų pirma a.lt yra idiotynas. Ala diktuoja kokiais anarchistais reikia būti ir ne kitaip. Visos kitos formos yra apmėtomos šūdais. Kitaip sakant jokios tolerancijos sau patiems.
 
 
0 # >>?!?Tauzytojas Y-m-d H:i
"KRASTUTINIS NACIONALIZMAS, kitaip tariant sovinizmas yra nacionalizmo spektre is cia seka, kad "paprastas nacionalimzas" gali betkada ir del betkokio dirgiklio pavirsti sovinizmu. nacionalizmas ir sovinizmas visada turi ir tures rysi."
Kad visada tures rysi tai aisku pritariu. Kitavertus yra ir teroristu grupuotes susyjusios su kairiuju judejimais.

"matai nacionalistas myli savo krasta, kultura, del ko? o gi ,kad ji iskirtine?cia jau issaukstinimas. o kodel isskirtine?ogi tiesiog ,nes gimes cia."
Cia jau jus tamsta klystat, joks isaukstinimas pasakyt, kad kazkokios bendruomens kultura yra kitokia. BET kaikurie tuos skirtumas isaukstina ir kone sudievina, tas tai taip. Ir velgi cia netik tarp nacionalistu tokiu asmenu yra, kad ir tie patys subkulturu atstovai, kuriems reikia save kazkam priskirti, save identifikuoti kaip kazkokios grupes atstova. Velgi nieko pries neturiu jei zmones pasineria ten i kazkoki brieda ir save suvarzo rengdamiesi tik kazkokio stiliaus rubais, klausydami tik kokio nors vieno stiliaus muzikos ir pan. ir pan. bet jei pradeda pist prota, kad viskas kitkas sudas,o stai jie jau atrado tiesa, tai.. Cia neteisinu nacionalistu su polinkiu i sovinizma, tiesiog sakau, kad daugelis turi panasu polinki, tad neverta isskirt tik vienos zmoniu grupes, o kitus praleist pro akis. Tuo paciu kai kurie nacionalistai isties islaiko pagerba kitokioms kulturoms.

"bendraves as su jais, ir sakau turejau kantrybes patriotai.lt rasyti, sakau argumentuoti, saltiniai,citat os,tinklalapiai , viskas bergzdziai, isvadina tave belenkiek ir dar va uzblokuotas sedi."
Visokiu buna. Savo draugu rate turiu keleta nacionalistu ir kaikurie ju nemato bedos jei reiktu gyvent socialistineje, komunistineje visuomenese. Jeigu tik nebutu vykdomos represijos pries tautininkus ir panasiai.

" "judėjimas, kuriuo siekiama suvienyti žmones kalbos, kultūros, etninių
ir kt. ryšių pamatu." " a.lt nebando vienyti kalbos pamatu :D :D gi ji bando vienyti ideologijos/ide ju pamatu, anarchizmo,laisves."
Tai va! Vienija ne tik lietuviu kalbos pagrindu, dar ir anarchistiskos kulturos! Kaip zinia lietuviai patys didziausi anarchistai. Prie viso to kadangi niekina ir grasina susidorojimu kaikuru paziuru zmonems izvelgiu ne tik nacionalizma, bet ir auksciausia fasizma! :DDD Aisku juokauju :-) bet kaip sako: "juokai ne is niekur atsiranda" ;-)

"pagalvok,dabar tarkim neeitum svest kokios sventes, nu tai tave isvadintu belenkaip. bet tai koks ju skirtumas, o tave gi zemina."
Cia siek tiek nesupratau, apie kokias sventes tu ir apie kokius izeidinejimus jas svenciant?

"anarchistai pries centralizuota valdzia, tai jie ir tranko nacionalistus,n es kaip minejau jie uz centralizuota valdzia."
Anarchistai musas su nacionalistais, ne del centralizuotos valdzios, o greiciau is neturejimo ka veikt :-) Cia visiskai rimtai as, nors ir skamba juokingai.

"Samdomų darbuotojų profesinė sąjunga "
Koks yra nario mokestis ar tokio nera? Kas koruoja visa veikla? t.y kas vadas ? :-))

"o siaip pats kokiu paziuriu butum? :D"
Cia tikriausiai klausi butent del nacionalizmo, taip? Is tikro per pastarasias keleta dienu gan daug permasciau apie pati nacionalizma ir jo prigimti, tad ir paziuris i nacionalizma siektiek pasikeite. Tad prisipazinsiu klydes rasydamas siuos zodzius :
"Kiek galima neigti nacionalizma? Vis sakot, kad stai jus turit internacionaliz ma, o jusu neva "oponentai" nacionalizma. Jie abu ne tik gali, bet ir turi gyvuoti. Kam skaldytis? Cia tas pats kas isikalt i galva, kad "nuo siol naudosi tik rankas, o koju nejudinsiu". "
O klydau, stai kur...
Pirmiausia kovojant pries isnaudojima, butu kvaila vienitis tik nacionalistiniu pagrindu. Is cia kilo klausimas, o ka darant apsimoka vienitis tautiniu pagrindu? Atsakymo nesugalvojau :-)) Gal nebent kurent tautine, uzsidariuse valstybe kuri vykdytu protekcionistin e politika. Bet velgi kam vienitis tik su vienos tautos atstovais, o ne su visais gyvenanciais toje teritorijoje? Kitas dalykas, kad tiek komunistine, tiek anarchistine visuomene gali vykdyt protekcionistin e politika ir be jokio nacionalizmo.
Antra zvelgent i istorija, galim aiskiai matyt kaip susidare nacionalizmas. Butent nuo senu laiku ivairiausiems zmones pradejus kariauti tarpusavyje. Del zemes, maisto ir t.t. Aisku turbut butu buve galim apseti ir be karu. Dar rodos joks karas nieko gero neatnese. Tad cia galim klaust, kas skatino tuos karus? Mano galva gobsumas, visokie samanai ir vadai. Taipogi isskirtinumu issigalvojimai, kaip, kad "as prie sios upes ilgiau gyvenau", "jus garbinat lievesni dieva" ir panasiai. Galu gale atsirado ir siuolaikinis nacionalizmas kuri grynai pagimde pati santvarka. Is cia ir seka mano pastebejimas, kad kvaila kovoti ne su priezastim, o su padariniu. Tuo labiau, kad paprastas pokalbis kur kas daugiau naudos duoda, nei mustynes ar izeidinejimai kurie stumia i radikaluma.
 
 
0 # Dar pamastymuiTauzytojas Y-m-d H:i
Vistik tautu neigt negalima, jos tiesiog yra. Imant is wikipedijos Stalino zodzius: "tauta yra istoriškai susiformavusi, stabili žmonių bendrija, besiremianti bendra kalba, teritorija, ekonominiu gyvenimu, ir psichologine sandara pasireiškiančia bendra kultūra."

Blem, neismastau... is vienos puses lyg ir tas pats kas kokios kulturos. Is kitos puses labai daug nesusipratimu del to kyla. Dabar tarkim kai kurios salis turi problemu su atvykeleis kurie nenori integruotis. Isivaizduokim, kad i kokia anarchistine Lietuva pradetu vykt zmones kurie ne tik nenoretu gyvent kaip tenyksciai anarchistai, o ir sugalvotu keist santvarka. Aisku karas, na ir kaip jau gaunas taip.

Is cia vedu isvada, kad vistiek reikalingas regioninis susivienijimas. hm.. Anarchistiniu Bendruomeniu Susivienijimas. :D Va ir suki sugalvojau "ABM- mus vienija anarchistinio ekonomikos modelio tautybe!" :DDDD

Aisku i Lietuva ir dabar ne kazkas teatvaziuoja, o jei ir gauna cia pilietybe, tai tik tam, kad galetu isvykt i turtingesne ES valstybe, tad ka jau bekalbet, jei butume anarchistinis lopinelis zemelapyje.
 
 
0 # >ZygeiviuiTauzytojas Y-m-d H:i
Tai ziurek.. :-))
Tarkim lietuviu tauta (laikykim tai zmoniu bendruomene gyvenancia prie Baltijos juros, ir kalbancia lietuviskai)
kurtu anarchistine visuomene arba neziurekim taip radikaliai, komunistine :-) Kaip vertintumet? Ekonominis modelis neprimestinis, o pacios tautos pasirinktas. Ar jis geras, ar blogas cia jau aisku galim gincytis, bet tarkim didzioji dauguma nusprendzia eit tokiu keliu, tad ar tai kirstusi su nacionalizmu? :-))

Dabar grizkim prie tautos apibrezimo. Ar svarbus jusu manimu tautai genai, pigmentai ir kiti isorinius zmoniu skirtumus formuojantis veiksniai?
Tarkim musu sukurtoje anarchistineje Lietuvos kurioje nors is komunu apsigyvena juodaodis, dienom begant ismoksta lietuviskai ir t.t. ir panasiai. Mano poziuriu jis butu lietuvis, nes grynai remiuosi geografiniu ir vat kalbos isskirimu.
Speju tam nepritarsi, tad tuo klausimu ir noreciau, kad pasisakytumet :-) Ar tikrai genai labai svarbus ir tik jie suteikia privilegija vadintis lietuviu?
 
 
0 # >ZygeiviuiTauzytojas Y-m-d H:i
"Į tavo pirmą klausimą jau atsakiau aukščiau - bet galiu ir pasikartoti:"
Nepastebejau, dazniausiai tikrinutik pacia apacia tai taip ir gavos :-)

Na, smagu, kad sutarem pirmuoju klausimu. O del antro klausimo, tai is tiesu nacionalistams ir nera ko pergyvent, kad labai daug norinciu butu atvaziuot i anarchistine valstybe gyvent :-) Butume kaip Siaures Koreja visu ignoruojama ir izeidinejama viesojoj erdvei. :D
Is kitos puses zinant Lietuvoje gyvenanciu zmoniu susiskaldyma ir baime kazka daryt kitaip, nei siulo vakaru liberalai, bet kokios anarchijos formos ispopulerejimui ir tuo labiau isigalejimui oi kaip toli... bet smagu pasvajot. :-))))
 
 
0 # niekuonnnnnnnn Y-m-d H:i
kuo skiriasi anarchistai nuo analfabetu????
 
 
+1 # PatriotamsValkata Y-m-d H:i
Jūs esate gėda Lietuvos. Lietuvos partizanai jus sušaudytų :D
 
 
0 # ATS: Daiva Repečkaitė. Kas virina „patriotų“ kraująokidoki Y-m-d H:i
nu man patinka siuolaikinai anrhistai blemba ant savvo sprando pasedekit nervina tie ju filosofiniai isvedziojimai gyvenime ira kitaip kruti baisiai
 
 
0 # ATS: Daiva Repečkaitė. Kas virina „patriotų“ kraująokidoki Y-m-d H:i
nu jo anarhija jus uzknisat biski su tom savo nesamonem tipo pankai nu nors vienam senam pankui tokia idielogija pradek gruzint garantuoju 100 procentu snukuciu pankai ir dar anarhistai sudas