Postanarchistas Saulas Newmanas prieš klasikinio anarchizmo dogmas (video)
teorija

saul newman politics of postanarchism        Saulas Newmanas šioje postanarchizmui skirtoje paskaitoje kritikuoja klasikinį racionalistinį anarchizmą, kaip išlaikantį prieštaravimą tarp troškimo nuversti valdžią ir ją iš naujo sukurti. S. Newmanas mano, kad anarchistų judėjime yra išvirkščiai pritaikyta Thomaso Hobbeso natūraliosios tvarkos samprata, pabrėžianti, jog natūralioji tvarka yra chaosas ir visų karas prieš visus.

 

        Th. Hobbesas manė, kad valstybė yra išeitis, nors valstybę valdo tie patys gyvuliai a.k.a. žmonės, tuo tarpu Kropotkinas, Spooneris, Rothbardas ir netgi Chomsky tiki gera žmogaus prigimtimi ir kaltina valstybę ją užgožus, nors pačią valstybę sudaro tie patys žmonės (turint omenyje paprastą faktą, kad valdžia – tai irgi žmonės, o ne Ponas Dievas).

 

S. Newmano siūlo susitaikyti su faktu, kad kova prieš valdžią ir valdžios įgijimas yra neatsiejami (be vieno neįmanoma suprasti kito, kaip binarinės opozicijos, pvz., etatizmo ir anarchizmo). Kaip išeitį jis siūlo Michelo Onfray tipo „nesibaigiančias mikrorevoliucijas“, paremtas Foucault valdžios analize. Rezultatas turėtų būti panašus į klanines, separatistines, autonomizuotas ir hegemonizuotas bendruomenes be apibrėžtos teritorijos. Dialektinis prieštaravimas tarp proletariato ir buržuazijos galėtų būti išspręstas panaikinant kapitalistinę nuosavybės sampratą ir įvedant naudojimu paremtą Proudhono stiliaus tvarką. Marksistinę ekonominę teoriją reikia pašalinti kaip visiškai klaidingą ir ją pakeisti subjektyvistine austrų ekonomikos mokyklos darbo vertės teorija, sintezavus jos metodologinį individualizmą su Franfurto neomarksistinės mokyklos kritine teorija ir Foucault idėjomis.

 
Dionisas Dionisas
2010 01 27
 

Saul Newman: Postanarchism between Politics and Anti-Politics (1-4)

 
 
 
 
 

 

 

Komentarai  

 
0 # anarchofeminizm o poziuriuanarchofeministas b. Y-m-d H:i
kul!
 
 
0 # anarchofeminizm o poziuriuanarchofeministas b. Y-m-d H:i
anarchofeminizm o poziuriu anarchofeminist as b. yra saugumietiškas projektas
 
 
0 # @Anarchist Y-m-d H:i
tiesa sakant antra pastraipa nieko nesupratau apart zodziu "siūlo susitaikyti su faktu, kad kova prieš valdžią ir valdžios įgijimas yra neatsiejami". nes tos kazkokia terminologija atrodo is pirsto lauzta, jei zmogiskai/liaud iskai negali paaiskinti, tai nieko verta, siulau perrasyti, ar bent kazkas gali paaiskinti...
 
 
0 # tekstas trumpas, bet nemenkai priveltaevaldas Y-m-d H:i
teiginys: kad klasikinis racionalistinis anarchizmas, išlaiko "prieštaravimą tarp troškimo nuversti valdžią ir ją iš naujo sukurti". yra klaidingas. anarchizmas neužsiima valdžios sukurimu ir tokio noro neišreiškia.
teiginys: "Kropotkinas, Spooneris, Rothbardas ir netgi Chomsky tiki gera žmogaus prigimtimi ir kaltina valstybę ją užgožus, nors pačią valstybę sudaro tie patys žmonės (turint omenyje paprastą faktą, kad valdžia – tai irgi žmonės, o ne Ponas Dievas)"
Yra klaidingas. Valdžia tai nėra žmonės ir ne ponas dievas tai labai kvailas supaprastinimas . ir valdžia užgožia ne šiaip abstrakčias "gerasias" žmogaus savybes. ji represuoja tai, kas vadinama savitarpio pagalba ir skatina, bei gina tai kas vadinama išnaudojimu.
teiginys: "kad kova prieš valdžią ir valdžios įgijimas yra neatsiejami"
yra ne tik kad neteisingas jis laužtas iš piršto yra daygybė kovos prieš valdžią strategijų ir taktikų kurios niekaip negali būti susietos su valdžios įgijimu.
teiginys: "Dialektinis prieštaravimas tarp proletariato ir buržuazijos galėtų būti išspręstas panaikinant kapitalistinę nuosavybės sampratą ir įvedant naudojimu paremtą Proudhono stiliaus tvarką."
yra neteisingas ir logiškai ydingas Proudhono ekonominių pasiūlymų įgyvendinimui trukdo ne "kapitalistinė nuosavybės samprata" o privačios nuosavybės institutas ir valstybės pastangos ją ginti. Vienas iš plačiau žinomų Proudhono teiginių - NUOSAVYBĖ TAI VAGYSTĖ va ta valstubės prievartos aparato ginama vagystė ir trugdo įgyvendinti Proudhono ekonomines teorijas, o ne kokia tai "samprata"
 
 
0 # ...diogenas Y-m-d H:i
'...pakeisti subjektyvistine austrų ekonomikos mokyklos darbo vertės teorija, sintezavus jos metodologinį individualizmą su Franfurto neomarksistinės mokyklos kritine teorija ir Foucault idėjomis.' - ar dionisas dionisovicius pats suprato, ka cia parase? ir kaip jis isivaizduoja sia 'sinteze' praktikoje?
 
 
0 # :)Bitininkas Viešpačio Dioniso pasiuntinys Y-m-d H:i
Pabandysiu paaiškinti ką turiu omenyje.

"anarchizmas neužsiima valdžios sukurimu ir tokio noro neišreiškia."

Anarchizmas užsiima kovojimu prieš tvarką tam, kad įvesti naują tvarką, paremtą naujais tvarkymosi metodais, kaip pvz. jau seniai užmiršta tiesioginė demokratija darbo vietose, ar komunose. Tiesioginė demokratija ir iš esmės bet kokia žmonių veikla (tame tarpe ir kooperacija) jau savaime kyla iš valios siekti galios (Nietzsche) ir libido (Froidas). Šitas vidinis prieštaravimas dekonstruoja anarchizmą kaip eilinę klasikinių racionalistų nesąmonę, paremtą binarinėmis opozicijomis tarp natūralios/nena tūralios tvarkos ir valdžios/anarch ijos. Visa tai funkcionuoja kartu, o ne atskirai. Be vieno neįmanoma suprasti kito, nes kiekviena dalis apibrėžiama jos priešingybe.

"Valdžia tai nėra žmonės ir ne ponas dievas"

Remdamasis Austrų ekonominės mokyklos metodologiniu individualizmu (redukcionizmu) esu priverstas teigti, kad valdžios institucijas sudaro atskiri individai iš kurių kyla nurodymai, įstatymai ir reguliavimas. Jeigu kalbėti apie valdžią iš Foucault perspektyvos, tai ji kyla iš visur, nes yra visur. Nepriklausomai nuo tos tariamos demokratijos, mikro-valdžia disponuoja tėvai, mokytojai, dėstytojai, psichiatrai, mokslininkai ir tt. Jie kuria visuomenės žinojimą ir valdo visuomenę diskursyvinėmis technologijomis - pasinaudodami diskursu. Taip susiformuoja valdžia-žinojim as. Humanistai kuria normalu subjektą, kuris bijodamas iškrypti iš normos užsiima savidisciplina. Žmonės yra įtikinami, kad jie iš esmės kažkuo yra ir turi daryti kažką, kad atitiktų jų pačių koncepciją ir prasmę. Iš tikrųjų nėra nieko kas galėtų nusakyti kas kuo iš esmės yra, nes esmė yra sukuriama per egzistencinę praktiką, t.y. individas save apibrėžia per savo paties veiksmus.

Toliau Evaldas jau bando prieštarauti mano paties įsitikinimams pasinaudodamas mano paties įsitikinimais, kas yra absurdas.

"Vienas iš plačiau žinomų Proudhono teiginių - NUOSAVYBĖ TAI VAGYSTĖ va ta valstubės prievartos aparato ginama vagystė ir trugdo įgyvendinti Proudhono ekonomines teorijas, o ne kokia tai samprata"

Valstybė apibrėžia nuosavybės sampratą kaip kapitalistinę - nesusietą su naudojimu. Aš tą ir turiu omenyje, žodis "samprata" čia nurodo į valdžios remiamą nuosavybę, o ne į mūsų socialistines svajones apie darbininkų įgijimą lokalią mikro-valdžią įmonėms, kuriose dirba.
 
 
0 # :)Bitininkas Viešpačio Dioniso pasiuntinys Y-m-d H:i
"ar dionisas dionisovicius pats suprato, ka cia parase? ir kaip jis isivaizduoja sia 'sinteze' praktikoje?"

Garsiausias šių laikų mutualistas Kevinas Carsonas jau seniausiai sintezavo Austrų ekonominę teoriją su marksizmu:

Studies in

Mutualist Political Economy

By Kevin A. Carson
http://www.mutualist.org/id47.html

Čia visa nemokama knyga pasiskaitymui, jis sukūrė subjektyvistinę darbo vertės teoriją ir pridėjo prie jos "time preference". Galima pasakyti, kad šis žmogus dalį Astrų ekonominės mokyklos nukreipė link laisvojo socializmo (Rodericką Longą ir kitus agoristus), įrodydamas, kad kalkuliacijos problema egzistuoja ir korporacijose, bei iš esmės visur, todėl būtina dar didesnė decentralizacij a, kuriai pasiekti vienintelis tinkamas įrankis ir yra socialistinė nuosavybės samprata. Šioje knygoje taip pat nagrinėjama kaip susiformavo kapitalizmas ir modernusis feudalinis korporatyvizmas . Pasirodo tai valstybinių subsidijų ir reguliavimų pasekmė, kapitalistinės nuosavybės saugojimo pasekmė.

Praktiškai teorija gali pasireikšti kontrekonomika (juodoji rinka) ir kontrkultūra (visuomeninių normų transgresijos propagavimas):

A "POLITICAL" PROGRAM FOR ANARCHISTS

By Kevin Carson
http://www.mutualist.org/id5.html

"Jonathan Simcock, on the Total Liberty homepage, described a vision of Evolutionary Anarchism that included

...Worker Co-operatives, Housing Co-operatives, self-employment , LETS schemes, Alternative Currencies, Mutual Banking, Credit Unions, tenants committees, Food Co-operatives, Allotments, voluntary organizations, peaceful protest and non-violent direct action and a host of similar activities are the means by which people begin to "behave differently", to go beyond Anarchist theory, and begin to build the elements of a new society."

Nauja visuomenė yra kuriama senos visuomenės viduje (dual-power strategija).

Nauja sistema neturėtų turėti kažkokio galutinio tikslo ar netgi labai konkretaus turinio, išskyrus decentralizacij ą ir ateritorialumą (kas paneigtų teritorinę prievartos monopoliją - valstybę, įvedant prievartos konkurenciją ir autonomizmą, bei separatizmą).

Teisinis pliuralizmas. Remigijus Šimašius
http://images.katalogas.lt/maleidykla/fil21/F-52.pdf
 
 
0 # to en archeanarchofeministas b. Y-m-d H:i
"...kad paaiškins autorius arba kiti postanarchizmo fanai."



"sesiolikmeciai" PRE-ANARCHISTAI prisiskabe xix amziaus isminties, laukia sukramtyto atsakymo...

"sesiolikmeciai, grizkit i klase, mes jau issprendem...": kai zinija tampa sistemine, ji -- nebeanarchistin e. ir (POST-)ANARCHIZ MAS, kuris ir yra (pradeda buti!!!!) tikruoju anarchizmu, nes yra nebe vienaskaita, o daugiskaita -- anarchizmAI su TIESOMIS daugiskaitoje, siulo savo anarchizmus ir savo tiesas susirast SUBJEKTYVIAI (ne pats geriausias zodis, vartoju hipotetiskai, is bedos) ir niekam ju per daug nepirsti :-)))