Biblinės kultūros atstovus LUNI kviečia į paskaitą „Koranas žaliems“
švietimas

laurynas ragelskis        2010 m. birželio 28 d., pirmadienį, 18:00 val., „ARTotekos“ kūrybinėse dirbtuvėse, A. Strazdelio g. 1, Vilniuje, Laisvasis universitetas (LUNI) rengia pažintinę paskaitą apie Koraną – svarbiausiąją islamo civilizacijos knygą. Su pagrindinėmis islamo idėjomis supažindins Laurynas Ragelskis, savarankiškai studijuojantis Koraną.

 

Globaliame pasaulyje kontaktai tarp civilizacijų tampa vis aktualesni. Nebeliko mažo jaukaus pasaulėlio, kuriame galima buvo gimti, užaugti bei mirti taip ir nesužinojus, kad be įprastos pasaulėžiūros, perimtos iš tėvų bei aplinkos, egzistuoja ir kitokia pasaulėžiūra. Palaimingas nežinojimas baigėsi – skirtingų civilizacijų ribos jau persidengė, tad mums vis dažniau tenka susidurti su kitos pasaulėžiūros atstovais. Jie kitaip mato šį pasaulį, kitaip vertina jame vykstančius procesus ir todėl kitaip įsivaizduoja pasaulio tvarką, pagal kurią „visi gyventų ilgai ir laimingai“.

 

Šitas skirtingas „pasaulio tvarkos“ įsivaizdavimas ir sukelia pagrindinius konfliktus. Tačiau norint dėl kažko konfliktuoti, būtų sveika bent bendrais bruožais išsiaiškinti, su kuo gi turime reikalą. O aiškintis geriausia pradėti nuo pamato, ant kurio pastatyta civilizacijos pasaulėžiūra. Pagrindinis (ir praktiškai vienintelis) islamo civilizacijos pamatinis akmuo – Koranas.

 

Pasitelkę šioje gana nedidelę knygą, pusiau klajoklių arabų gentys per šimtą metų sugebėjo sukurti imperiją, didesnę nei Romos. Ši knyga – pagrindinis šiandienos pasaulyje sparčiausiai plintančios religijos šaltinis. Šią knygą kaip esminį argumentą ir taikinį pasirenka aršieji islamo priešininkai. Nes kaip tik Korane yra įvardinta visa mums nepažįstamos pasaulėžiūros esmė. Laikas susipažinti, nes faktai rodo, kad greičiausiai mums teks gyventi kartu.

 

Laurynas Ragelskis (g. 1977) – studijavo architektūrą, užsiiminėjo tapyba, rašė ir teberašo eilėraščius. Pastaruoju metu dirbo viename iš Globalaus Smegenų Pudrinimo Tresto filialų – reklamos agentūroje. Profesinės kančios ir vykdomos veiklos disonansas su vidiniu dvasiniu pasauliu sukėlė aštrų ir nenumaldomą Tiesos Paieškos poreikį, kurio vedamas pranešėjas susidūrė su informacija, iki tol buvusia už jo supratimo ribų.

 

Kaip sakė visų gerbiamas Kuzma Prutkovas: „Daugelis dalykų mums nesuprantami ne todėl, kad mes per silpni juos suvokti, o todėl, kad jie neįeina į mūsų sąvokų ratą.“

 

LUNI iniciatyvinė grupė

2010 06 27
 
koranas

 

 

Komentarai  

 
0 # god is Not GREAT!delusion Y-m-d H:i
Ne nu kas su a.lt pasidarė? Anarchistai katalikai, pagoniai, o dabar ir musulmonai. Na linkiu konstruktyvios diskusijos ir nepamirštant, kad visi infidel'iai, su Alaho įsakymu, degs pragare.
 
 
0 # :Dkrc Y-m-d H:i
nešvankybės nepageidaujamos
 
 
0 # pavadinimasniam niam Y-m-d H:i
stai jis grazuoliukas
http://cathy.azuolas.org/displayimage.php?album=78&pos=89
kovoja pries gejus niekadejus
 
 
0 # pavadinimas 2niam niam Y-m-d H:i
stai zvelgia jo budri akis. gejai nepraeis!
http://cathy.azuolas.org/displayimage.php?album=78&pos=67
 
 
0 # pavadinimas 3niam niam Y-m-d H:i
na tai prasom paaiskinti. kaip cia atsitiko, kad sis geju nekentejas desto apie kitoniskuma beigi sugyvenima? m?
 
 
+1 # pavadinimas...niam niam Y-m-d H:i
stai. nuo 3:38. enjoy:
http://www.youtube.com/watch?v=CPjE-heQL3w&feature=related
 
 
0 # rezultatai?niam niam Y-m-d H:i
niu kaip, paklauset? issiaiskinot? koki atsakyma gavot?
 
 
0 # sighniam niam Y-m-d H:i
o as manau, kad pasikviesti homofoba destyti LUNI yra geda visam LUNI ir jo vardo tersimas.
ir dar manau, kad neispirti jam i uzpakali bent perkeltine prasme, isaiskejus jo homofobijai, irgi geda.
ir rimtu veidu vadinti ji nuosirdziu kazko ten gyneju - ziauri geda ir paslepta homofobija.
zodziu, fui, nusivyliau, kolegos.
 
 
0 # bunch of snobby bastardsUpe Y-m-d H:i
Tikiu,kad ir Uoka protestavo nuoširdžiai,ale tas prie runkelių.Ragels kis žmogus inteligentiškas - tokiam ir homofobu būti negriekas :-) Snobai mūsų "anachristai" - SNOBAI!
 
 
0 # ramiauen arche Y-m-d H:i
1. Paskaita buvo visiškai nesusijusi su homoseksualumo ir homofobijos temomis. Todėl ką nors keisti nebuvo ypatingo reikalo.

2. Homofobiniai lektoriaus polinkiai paaiškėjo prieš pat paskaitą, todėl imtis kokių nors priemonių tiesiog nebuvo laiko.

2. LUNI dėstytojais tampa (kviečiami arba pasisiūlo patys) labai įvairūs žmonės, dažnai nelabai kam žinomi. Iniciatyvinė LUNI grupė - ne KGB ar CIA, tad niekada neužsiims lektorių "politinio patikimumo" tyrimais.
 
 
0 # opliahaaaa Y-m-d H:i
Ne nu jūs tai tikrai patys tolerantiškiaus i:DDDDDDDDDDD
 
 
0 # nesuprantutipo ne pox? Y-m-d H:i
o tai kame cia beda, kad jis nera homoseksualu uztarejes? Gi ne apie tai paskaita.. durnizmas... tolerencija tai isvis pas jus suzydo...
 
 
0 # ChmLaurynas Ragelskis Y-m-d H:i
...liūdna, aš tikėjausi čia pamatyti reakciją apie mano paskaitą-pasako jimą, išgirsti ar buvo naudinga, ar įdomu,.. o čia...

Gerbiami tolerastai, negi jūs tokie skurdžiai, kad neturite kitos vietos reikšti savo VIENINTELĘ ir PAČIĄ TEISINGIAUSIĄ nuomonę? Jums ką, nebeužtenka erdvės jūsų žydruosiuose bloguose ir delfinariume, kad bandote apš.... pasiskleisti per visą internetą?

Dar įdomiau - jeigu anarchijos sąvoką jūs vartojate kaip „laisvės“ sinonimą, tai gal ta sąvoka apima ir „tikėjimo“ bei „pasaulėžiūros“ laisvę?

Aš suprantu, kad Trockis ir dauguma kitų šiuolaikinio anarchizmo pradininkų bei idealogų buvo „neįgalūs moterų atžvilgiu“ ir todėl anarchizmo apologetus kažkaip pasąmoningai traukia į tą pusę...

Tačiau ką bendro Laisvasis Universitetas (skelbiantis save kaip ALTERNATYVĄ dogmatiniam švietimui) turi su jūsų DOGMATIZUOTA, iškraipyta ir prievarta kitiems primetama „tolerancijos sąvoką“?

Apskritai, vietoj savo entuziastingo anoniminio klykavimo komentaruose galėjote ateiti ir gyvai išsiaiškinti situaciją, kad jau taip trukdo į jūsų jaukią homofilišką erdvę įsiveržęs „homofobas“ (beje, šio termino antonimas yra „homonacis“ - pasimatuokit ant savęs, gal pritiks).

Juo labiau, kad Korane, iš tiesų, pakantumo kitiems ir kitokiems tema yra nusakyta labai aiškiai ir nedviprasmiškai.

Saldžių sapnų.