CrimethInc.: Santuoka ir kiti meilės bei bendruomenės pakaitalai
teorija

         Dauginimasis buržuaziniam vyrui ir moteriai yra didelė problema. Vaikų jie gali turėti tik ypatingomis sąlygomis, elgtis kitaip būtų „neatsakinga“ ir „neišmintinga“, tai būtų „blogas sprendimas ateičiai“. Jie turi būti pasiruošę atiduoti paskutines jaunatviškos, savanaudiškos laisvės liekanas tam, kad turėtų vaikų, nes mobilumas, kurio reikalauja iš jų korporacijos, ir brutalios konkurencijos spaudimas sunaikino bendruomeninį tinklą, kuris anksčiau dalindavosi darbu auginant vaiką. Dabar kiekviena šeima yra mažytis karinis fortas, uždaras ir užsklęstas nuo išorinio pasaulio tiek širdyse, tiek paranojiškame priemiesčių išplanavime. Kiekviena šeima – izoliuota emocinė ekonomika, kur pagrindinis žodis yra „trūkumas“. Tėvas ir motina turi atsisakyti savęs pačių ir prisiimti apibrėžtus maitintojo bei šeimininkės vaidmenis, nes buržuaziniame pasaulyje nėra kito būdo užauginti vaiką.


         Tokiu būdu buržuazinės poros vaisingumas tapo grėsme jų laisvei, o natūrali žmonių gyvenimo dalis tapo socialinės kontrolės mechanizmu.

         Santuoka ir „branduolinė šeima“, ši grandinėmis sukaustytų kalinių virtinė, išliko, o tai yra didelė visų potencialių mylimųjų nesėkmė. Nes jauna nuotykių ieškotoja, kurios geismas – stiprus, o apetitas – padidėjęs nuo nuolatinio pavojaus ir vienumos jausmo, žino, kad meilė ir aistra negali iškęsti pernelyg didelio demonstravimo – ypač tokioje nuobodžioje ir negyvoje aplinkoje, kurioje laiką leidžia dauguma susituokusiųjų. Vyras mato vienintelę mylimąją, kuri jam neuždrausta, mato pačiomis blogiausiomis aplinkybėmis – po to, kai visas pasaulis visą dieną jį sekino ir siutino. Žmona stengiasi ignoruoti ir bausti save už „nerealistišką“ ir „nepraktišką“ romantikos, spontaniškumo, stebuklo troškimą. Kartu jie gyvena nepasitenkinimo pragare. Tai, ko jiems iš tikrųjų reikia, yra rūpestinga bendruomenė, kurioje tėvystė jų neverstų būti „atsakingais“, kad jie vis dar galėtų rasti individualių nuotykių, kurių reikia, kad kartu praleistas laikas būtų nuostabus, kad jie niekada nesijaustų tokie pasimetę ir taip beviltiškai vieniši.

         Jų netenkina ir pastovus maitinimasis, patogumai, komfortas, pokyčiai. Nes, kaip žino kiekvienas tranzuotojas, kiekvienas didvyris, kiekvienas teroristas, šie dalykai įgauna vertę tik tada, kai jų nėra, ir suteikia tikrą džiaugsmą tik kaip prabangos dalykas, užtiktas pakeliui į kažkokį didesnį tikslą. Pastovi galimybė gauti maisto, sekso ir šilumos, turėti nuolatinę pastogę atbukina žmogaus pojūčius, ir jis nebejaučia malonumo, kurį galėtų suteikti šie dalykai. Buržua nebesiekia jokių didelių ir pavojingų tikslų gyvenime, nes juos išmainė į užtikrintus patogumus ir saugumą. Gyvenimas be jokios rizikos negali jam pasiūlyti nieko daugiau – tik kitų kalinių kompaniją.

         Vertė kp  

 

Komentarai  

 
0 # redkp Y-m-d H:i
kp ne verte,o redagavo:-)
 
 
0 # liuksgeras str. Y-m-d H:i
Nu, kaip pirshtu i aki:-)
 
 
0 # .. Y-m-d H:i
Galiu pasakyt tik tiek, kad ne visu seimos tokios disovos.. kazkoke niurzgu, pesimistu seimyna aprasyta :D
 
 
0 # oone nu Y-m-d H:i
Na, pasakykite, o kada kitaip budavo? Kokiame amziuje, kokioje santvarkoje? Visada budavo panasiai, ir manau, kad butent Vakaru kapitalizme, kaip bebutu ludna pastebeti, seimas turintys zmones turi puikias salygas gyventi, o juo labiau moterys gimdyti. Nesigilinsiu, bet tai ne teoriniai svarstymai, o is daugybes privaciu pastebejimu.

Aisku, gal ir smagu cia butu jums pastebeti, kad mylimoje sovietineje santvarkoje buvo geriau, bet... atminkite savo tevus.

O vertejo KP mylimoje Kuboje tai jau isvis... Kai puse moteru dirba prostitutemis, - stai cia tikras marksizmo ir komunizmo triumfas.
 
 
0 # .RB Y-m-d H:i
Tai yra ir kitokių privačių pastebėjimų. Ir dėl puikių gyvenimo sąlygų, ir dėl gimdymų. Pagaliau, atidėk į šalį tuos blizgančius žurnalus, išjunk teliką, pamiršk automobilio raktelius ir išeik į gatvę, pavažiuok troliku, ir geriau ryte arba į pavakarę, ir geriau ne centrinėje Vilniaus dalyje. Ko tie žmonės tokie suniūkę, tokie pilki, tokie susirūpinę, kur tie laimingų vaikų būriai, kur tie ramūs ir išmintingi senoliai?
 
 
0 # to RBto RB Y-m-d H:i
Televizoriaus, neturiu, automobilio taip pat. Sovietineje santvarkoje tikrai buvo zmones kur kas niuresni, beje, toks yra pastebejimas. Nesiginciju, kad daug pilku zmoniu, taciau paklausus, kodel, beveik simtas procentu atsakytu, kad del materialiniu salygu.
O stai jusu keikiamuose Vakaruose tokiu pavargusiu pilku zmoneliu zymiai maziau. Nes ten salygos nepersidirbant gyventi daugmaz aprupinta gyvenima yra zymiai didesnes. Kaip bebutu liudna, taciau tenka konstatuoti - materialines salygos seimos gyvenimui yra labai svarbios. Galite vadinti zmones materialistais ar dar kuo, taciau tai tiesa.
 
 
0 # to "to RB" anonimui :DIlythiiri Y-m-d H:i
Aš sutinku su straipsniu. Nes - taip, visada vaikams išauginti reikėjo materialinių išteklių ir laiko. Bet šiandieninis gyvenimas - tai samoningai sukurtos ir palaikomos žiurkių lenktynės, sukurtos tam, kad žmonės neturėtu laiko galvoti. Ir šeimos sąvybė consuminti asmeninius resursus/laiką puikiai išnaudojama pridėti tempo toms žiurkių lenktynėms. Ir tas išnaudojimas, konsumerizmo vienpusis >$$$ - pamažu, bet garantuotai iškreipia ir luošina šeimos sąvoką.

O dėl:
"O stai jusu keikiamuose Vakaruose tokiu pavargusiu pilku zmoneliu zymiai maziau. Nes ten salygos nepersidirbant gyventi daugmaz aprupinta gyvenima yra zymiai didesnes."
Vakarų Europai - taip. JAV - ne, nors aš ten nebuvau, bet iš susirinktos informacijos(gr eičiausiai tendencingos ir iškraipytos) susidariau įspūdį, kad kapitalas ten išsisluoksniavę s ne blogiau nei pas mus.
 
 
0 # Santuokabitininkas.blogspot.com Y-m-d H:i
Analitinis straipsnis apie santuoką ir jos nuvertėjimą valstybėje.
http://bitininkas.blogspot.com/2008/06/santuoka-ir-valstyb-kuo-maiau-arogantik_6213.html
 
 
0 # to lyhiirito llythiiri Y-m-d H:i
na, man jav visai nesvarbu. ar kam nors is cia esanciu svarbu? kodel tada nerasyti apie australija arba naujaja zelandija? jav iskreipti santykiai, bet nemanau, kad kas ketintu ten gyventi is cia rasanciu ar skaitanciu.

del vakaru europos tai, kadangi dirbu butent vakaru kapitalo imoneje ir tenka buti daznai ivairiose vakaru europos vietose, stebina isties poziuris i seima is gerosios puses - na, visgi ji pirmoje vietoje, ir jeigu nori gali skirti jai daug laiko. aisku, yra karjeristu, kurie nori kuo daugiau pinigu kuo greiciau uzdirbti, bet tai ju pasirinkimas. zinoma, ne visose imonese taip yra, bet kadangi Olandijoje pagyvenau virs metu, susidariau nuomone, kad toks poziuris visgi vyraujantis. tad kiek bekeiktumete kapitalizma, visgi labai noreciau, kad lt butu taip, kaip vakaru europoje.
 
 
0 # javIlythiiri Y-m-d H:i
Man jav irgi nesvarbu, ir is tikruju niekam nesvarbu apart pachiu amerikiechiu. Bet pinigais ir ivairiomis propagandos metodikomis valdanchioji party shiandien stengiasi padaryti prieshingai. Todel tai nori nenori yra svarbu - nes tai egzistuojanchio s realybes dalis.

Man nepatinka jav propaguojamos sheimos ir visuomenes vertybes, o juk propagandos rezultate i ta puse zhiurima ir lygiuojamasi, bent jau pagal "vieshaja zhiniasklaida". Kosmopolitanas, hello? " http://www.cosmopolitan.lt/ ". Pazhiurek bent i titulini puslapi. Chia tikrai Western europe culture? Kapitalizmas kapitalizmui nelygu ...
 
 
0 # pfff...bee Y-m-d H:i
Sheimos modelis nera primestas valstybes politikos ar ekonominiu santykiu. jeigu shalia intensyvaus "varymo" ant visos aplinkos tik ne ant saves dar rastumete laiko pasizhiureti i gamta (ta tikraja prasme, ne per langa i medeli, nes baisiai sunku atsipleshti nuo kompo), tai pamatytumete, kad dauguma zhinduoliu, ir ne tik, gyvena sheimomis. tai yra naturalus ir optimaliausias islikimo modelis. o tai, kas yra naturalu, dazhniausiai nera blogai ;-)
ish vis geriau sakyti ne "ash priesh", o "ash uzh". jus priesh santuoka, sheima ar uzh laisva seksa? o gal visi shie dalykai gali sekmingai egzituoti? - jei jau zhmogus yra toksai vienishas, kad nuolat ieshko nauju budu (zhmoniu, skyliu, cheminiu medzhiagu, skausmo shaltiniu) uzhsimirshti. ne rekimas ir prieshtaravimas yra brandos pozhymis, o atsakomybes prisiemimas.