Vieša diskusija: Koks turi būti „Juodraštis“? |
aktyvizmas
|
Išleistas pirmasis „Juodraščio“ numeris. Svetainėje atsirado nauja rubrika Juodraštis“ (žr. į viršų). Šių metų rudenį planuojamas antrasis žurnalo pasirodymas.
Koks jis turi būti?
Labiau akademinis ar „pankiškas“?
Grynai anarchistinis ar plataus kairiojo spektro?
Super radikalus ar gana nuosaikus, kad neatbaidytų plačiųjų masių?
Kokios temos ir kokie autoriai šiandien būtų aktualiausi?
Pakalbėkime.
|
Komentarai
2) grynai anarchistinis. nes jau Bernardinuose anarchistai buvo apvaryti uz susiplakima su komunistais.
3) idomios temos butu zmogaus teisiu, gyvunu teisiu, aplinkos apsaugos klausimai. dar butu idomi tema apie savigyna ir ginklo turejima.
Temos - antiglobalizmas , ivairiu kairiuju judejimu istorija, anarchizmo geneze, ivadas i Bakunina, Proudhona, zmogaus teises pasaulyje, ypatingai kaimyninese valstybese - Baltarusijoje ir Rusijoje, gyvunu teiseu apsauga ir kova pries korporacijas, aplinkosauga bei paveldosauga, ekologiniai judejimai.Nzn kaip kitiems, bet as siulyciau truputi fdaugaiu teorijos.
Čia toks siūlymas žmonėms, kurie yra už valstybės sunaikinimą, ne kažkokiems libertarams minarchistams.
OK?
O ne... Tada reikėtų apžvelgti anarchokapitalizmą.
Man įdomu kaip anarchistai be rinkos suvokia ekonomiką ir kaip ji veiktų? Natūriniai mainai? Visi į kaimus?
Manau, jiems ne taip jau svarbu, kaip tai veiktu - gi svarbiausia atvesti raudonuosius i valdzia, o ten jau tvarkytusi kaip reiketu. Visa istorija tai rodo.
kas šiuo metu labiausiai daro žalą pasaulinėms ekonomikoms, tai prekybos suvaržymai, skirti proteguoti turtingųjų šalių kapitalą.
Informacinis-propogandinis darbas ir yra vienas svarbiausiu darbu, tiek kuriant profsajungas, tiek kitus sindikalistiniu s darinius ir autonomijas. O ka, pagal moliniu trobeliu anarkystus, reik daryt? Pribloksht tyru veidu,dazyta skiautere, ar grazia sodybos aplinka? Kas tas yra pagal “tikrus anarchistus”?
O koks skirtumas kas jie tokie yra ir nejau nebutu idomu suzinot apie kitas idiologijas, bent bendram isprusimui? Atvirksciai svarbu, kad rasantis straipsnius isliktu saliski.. aisku paliginimai su kitomis idiologijomis butu gerai, bet autoriu nuomones kisimas tikrai nebutu naudingas. Visi sugebam mastyt ir patys pasirinkt kaip viena ar kita dalyka vertint.
Aišku, kur kas geriau kaip Kasparas Pocius taukšti nesąmones Bernardinuose apie Algirdą Paleckį, koks tas šaunus kovotojas ir Che Gevaros pasekėjas. Beje, kadangi Kaspariukas yra ir šito leidinio kūrėjas, tai galbūt už leidinio koncepcijos stovi ir raudonoji Paleckiuko ranka? Kiek supratau iš Kaspariuko, jums pakeliui.
P.S. O dėl vaizduotės neturėjimo tai galbūt. Nesgi komunistai išties vaizduotę nemenką pasitelkdavo naikindami lietuvius. Smagu matyti, kad tą komunistinį kelią pasirinkę ir jūs. Sėkmės vaizduočių įgyvendinime.
skirtumas kaip tarp patriotizmo ir mojavimo svastikomis. ir taip anarchizmu mažai kas tiki. beliko dar labiau susiplakt su komunistais ir visas reikalas prasmirs.
Jei susidaro ispudis,kad Lietuvos anachistai koketuoja su egzistavusia komunistine santvarka, jaucia simpatija stalinams ir panasiom istorijos siukslem - klystate.nors ir nesu anarchistas, veikiau kairiuju paziuriu, taciau sovietu sajunga, kaip ir nacistine vokietija bei kitas totalitarizmo/a utoritarizmo sistemas laikysiu blogio imperijos dalimi.Manau, dalis Lietuvos anarchistu irgi panasiai masto.
Jo, baisu ,o ka jums su shakute priesh tanka shokt nebaisu?
Ir ar jums anarchizmas dar ir su durnumu asocijuojasi?
Efektyviai prieshintis gali tik organizuota kritine mase zmoniu, o ne 5-7 anarchistu aktyvistai, kurie ir taip padaro daug daugiau, nei jiems asmenishkai reikia. O del akciju tai, gal pavartykit anarchija.lt?
Ir studentu mitingai,ir fliuxus akcija pie Vilniaus Vartu, ir piketas prie Lenku ambasados, ir peticijos ivairios ir Sventes ir stovyklos, ir renginiai Galeroj.
Tiesa sakant, jei nepatinka-pasid arykit pats. Del kiekvienos pardavejos , bent jau ash, kryzhium nepulsiu, jei jai paciai nusishikt ka su ja daro oligarchai ir ish vis, anarchistai su visu pasaulio blogiu niekur nera isipareigoje kovot, kovojam kas kiek gali ir savuose arimuose. As pvz. menininke, darau nekomercinius ir socialiai kritishkus menus, esu gryna prekariato atstove, be socialiniu garantiju, pensijos ir t.t. todel man labiau rupi kulturos problemos ir kolegu menininku socialiniai klausimai. Jums skaudu del darbininku, darykit piketus ir streikus fabrikuose, kas trukdo?
Tas pats su anarchistais - jeigu sitie anarchistai toliau eis situo keliu ir neatsiras protingesniu veikeju, greitai anarchijha ims asocijuoti su Lenino veidu.
O tai paskaityk Kasparo Pociaus mintis kad ir po Algirdo Paleckio demarso (nesunku, imesk i google, rasi iskart) ir suprasi, kokia gi ideologija vadovaujasi sitie anarchistai. Ar jau Kasparo Pociaus mintys pasikeite? Ar jis ne vienas is ju pagrindiniu veikeju?
Tai jei "Bernardinai" suvokia nuomoniu pliuralizmo reikalinguma savam katalikishkam tinklapyje, tai ka anarchistai turi dabar but shventesni uzh popiziu ir savishkiu cenzura uzhsiimt?
Juolab, kad anarchizmas, tai toks sroviu vandenynas, kad net du susede diskutuot anarchistai ras neesminiu skirtumu savo pasaulezhiuroj ir isitikinimuose
Visu antra, K.Pocius tame straipsnyje, mano galva, kritikuoja socdemus ir ju gretose esancius buvusius sovietinius nomenklaturinin kus - "pazadukus", taigi, ir gyvasias sovietines liekanas-reliktus.
Visu trecia, K.Pocius akcentuoja,kad A.Paleckis - tai naujosios, progresyvios kaires apologetas.Nauj oji, dmeokratiska kaire neturi nieko bendro su komunistine santvarka, atvirksciai, ja kritikuoja.
Kalbant apie Che ir Kuba, mano nuomone, tai asmeninis dalykas - ar jiems simpatizuoji, arne, priklauso tik nuo taves.nei Che,nei Kubas manes asmeniskiai nezavi.
na, o ar Paleckis populistas, pamatysim tik po rinkimu.Tik rudeni skaiciuojami visciukai, tada ir ivertinsim "Fronto" galimybes bei pazadus.
Gal ir nemandagu sneketi Pociuas vardu (nuosirdziai atsiprasau), bet jo straipsnyje neizvelgiu jokiu flirto pozymiu su komunistais.Pal eckis, reikia pabrezti,ir naujos kartos vaikis.Gal tegu Jum atsako i Jusu keliamus klausimus pats K.Pocius.
----
"O sakydamas, kad palaikai lietuviu nacionalines idejas po to ilgai turi aiskinti, kad tai nieko bendro neturi su Hitleriu ir irodineti kad fasizma laikai blogiu. "
Sita problema giliai isisaknijusi ir musu kairiajame diskurse, ir viesojoje erdveje, ir ideologiniuose gincuose.Taciau visa konfrontacija kyla vien is ideologinio tapatumo ir problematikos nezinojimo.
Vilma puikiai paaiskino situacija.Anarc hizmas yra eklektiska teorija, kiekvienas turi savu poziuriu piramide ir ja vadovaujasi.Pol emika tarp anachistu,kaip ir iki raudonumo isiziebusi diskusija tarp socialistu ir konservatoriu ar liberalu - visi gali tureti savo tiesa/politine programa ir ja vadovautis.Nere ikia sutapatinti vieno aktyviausiu lyderio poziciju su visu kolektyvu
Esu „Juodraščio“ ir anarchija.lt redakcinės kolegijos narys, todėl atsakingai pareiškiu, kad nei žurnalas, nei svetainė nekoketuoja nei su egzistavusia sovietine santvarka, nei su tarpukario Lietuvos autoritarizmu, nejaučia jokios simpatijos nei Stalinui, nei Hitleriui, nei Putinui, nei Bushui, nei Paleckiui, nei Landsbergiui.
Mano nuomone, buvusi sovietine santvarka buvo ne komunizmas ar socializmas, o valstybinis kapitalizmas, kuriame dominavo vienintelis darbdavys ir išnaudotojas - valstybė. Tuo labiau nesimpatizuoju dabartinei Rusijai, kurioje siautėja oligarchinis korporacinis kapitalizmas, kaip, beje, ir Amerikoje, ir Lietuvoje.
Kaltinimai komunistavimu ir prosovietinėmis pažiūromis yra visiškai nepagrįsti. Žurnale „Juodraštis“ nerasite nė vieno teksto, kuris palankiai vertintų Sovietų Sąjungą, Rusiją, Kubą, Venesuelą ar kokią nors buvusio sovietinio lagerio šalį. Priešingai, antrajame žurnalo numeryje planuojame seriją straipsnių, kuriuose bus pateikta radikali sovietmečio ir dabartinės Rusijos kritika.
Su „komunizmu“ esame susiję tik tiek, kad vienas redakcijos narys gyvena komunose - Londono skvotuose, o kitas domisi vakarietiškomis tarybų komunizmo (council communism) idėjomis. http://en.wikipedia.org/wiki/Council_communism
Įtarinėjimai bolševizmu juokingiausiai atrodo Kasparo atžvilgiu, kuris šiaip yra doras krikščionis ir nuosaikus libertaras.
Ką gi. 20 metų antisovietinės propagandos padarė savo. Gaila.
Labai džiaugiuosi, kad padarė savo darbą, o nesigailiu. Tauta turi atsiminti, kieno priespaudoje buvome 50 metų ir su kokiomis, kieno raudonosiomis idėjomis atėjo okupantai.
Žinau, žinau, dabar galite pradėti kalbėti kapitalo nematomą okupaciją, oligarchus etc etc, tačiau jie (nors ir, patikėkite, tikrai kapitalistinė visuomenė manęs nežavi) bent jau neveža į Sibirą ir nežudo.
O komunizmas - ką gi, smagu kai kam pasižaisti idėjomis, kurių niekas niekada neįgyvendins, tegul žaidžia, nelipdami ant nuospaudų.
pradėjot neblogai, o paskui nusikalbėjote. Lietuvos visuomenė pakankamai nuo sovietų nukentėjus, kad ir be papildomos propagandos jaustų alergiją komunizmo apraiškoms. visgi, kai yra jautri visuomenei tema, reikėtų atsargiau, nes žmonės bijo.
Joo:-)) Matau, yra tarp jūsų, anarchistų, minties galiūnų, yra, ponas Evaldai, neturintis jokios privačios nuosavybės:-) Na, bet metų jums vis tiek nedaug, nes kaip tai panašius dalykus svačioja paaugliai dažniausiai.
Pasiūlymas būtų daugeliui komunistų pakeliauti po pasaulį, pažiūrėti, patirti. Manyčiau, daug kam akys atsivers, nes labai dažnai atrodo, kad visi tie pesudoanarchist ai-komunistai apie visa tai težino tik iš knygučių. Toli gražu ne visada kapitalizmas būna didžiausias blogis, o bet kokia idėja tėra tik elementarus ginklas. O komunizmo - lengviausiai pritaikoma destruktyviems tikslams.
O pavardinau tik dėl to, kad pasakyčiau - kol kas nemačiau nei vienos šalies, kur komunistų atėjimas davė žmonėms gera.
O apie privačios nuosavybės klausimą čia pasisakiau tik todėl, kad kažkas čia iš formumo apie tai kalbėjo, sakė, kad privati nuosavybė žudo.
Dabar ką su tuo daryti - čia išgirdau naivokų ir piktų pasiūlymų atsisakyti pačiam privačios nuosavybės. Atleiskit, bet ar aš turėsiu ką nors ar ne - privati nuosavybė jei ji išliks tokia kokia yra ir toliau žudys...
Visuomenė yra sugalvojusi daugybę būdų kaip pažaboti griaunančią privačios nuosavybės energiją:
tai įvairūs suvaržymai- pvz., Lietuvoj bandymai įgyvendinti įstatymų numatytą draudimą savininkams užtverti priėjimą prie vandens telkinių...tų suvaržymų būna daug ir įvairių, bet anų nevardysiu, bo gausis straipsnis, o ne komentaras, Kitokie yra bandymai privačią nuosavybę paversti kolektyvine - tai įvairūs socialistiniai eksperimentai kai kuriems iš jų keli šimtai metų - daugybę sėkmingos veiklos pavyzdžių duoda kooperatinio judėjimo istorija. O kur dar įvairūs projektai, kai privati nuosavybė paimama visuomenės reikmėm be šito pasaulis neturėtų daugelio kelių, beje tais atvejais kai valstybė imasi privačios nuosavybės nusavinimo istorija žino ne vieną žudymu pasibaigusį konfliktą. tam kartui tiek, bo mano komentaras ir taip jau gerokai išsiplėtė.
2. Akademinis turinys - gerai,
3. Tačiau šis tas tebūnie parašyta labai žemiška kalba, keli straipsneliai skirti paprastiems žmonėms, kuriems liežuvis lūžta nuo velniškai sudėtingų tarptautinių žodžių - tenebūnie JUODRAŠTIS atgrasus visuomenei.
4. Dėl komunistinio/an archistinio spektro rinkimosi nepatarsiu, chebra čia ir taip jau pliurpia porą dienų (:
TAS YRA VIENAS IR TAS PATS, O KAS TUO NETIKI, TAS ŽYDAS!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!
PAS MURZĄ 100 SNUKIŲ
PAS MAŽONĄ 20
IR DAR SKINHEDŲ KOKS TŪKSTANTIS
IR VISKAS NEBĖR DAUGIAU
NĖ VIENO
NET UŽ LANZBERGĮ NEBALSUOJA!!!!!!!!!!!!!!
BLET!!!!!!!!!!!!!!!!!!
PASAULIO PABAIGA
IR KAS KALTAS
OGI PALECKIS SU KASPARU POCIUM!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!
Verkia... ir balsuoja... už maoistus!
Kaip taip anekdote: "ебу и плачу"...
Tai gal tada verkia iš džiaugsmo, a?:-)
P.S. Parodykit man bet vieną pilno proto "antikamunystą- poctreotą". Taigis va. Žydą hitlerininką ir tai lengviau atrasi.
Leidinyje turėtų būti tiek akademinių, tiek paprastų, elementarių straipsnių. Pvz.: tokių, kurie aiškiai ir konkrečiai paaiškintų, kaip veikia kapitalizmas, kas yra pinigai ir kaip jie cirkuliuoja ekonomikoje, etc. etc. Mano nuomone, žmonėms labai trūksta tokių tekstų. Akademinių postringavimų "nuo sosto" jau turim užtektinai. Taip pat, daugiau socialinio anarchizmo - būdų, kaip organizuoti bendruomenes, kurti radikalias profsąjungas, apgyvendinimo kooperatyvus ir t.t. Galima mestelt ir konkrečių pavyzdžių, kaip tokie dalykai vykdomi svetur. Nepakenktų rašliava ir apie artimesnius regionus - Rusiją, Baltarusiją, Ukrainą, Lenkiją, Estiją, Latviją, etc. Šių šalių politinę, ekonominę, socialinę, kultūrinę padėtį. Kas dėl žurnalo pakraipos, manau, kad akcentas turėtų visada likti ant anachizmo (tvirta, tačiau nedogmatiška pozicija), bet skirti užtektinai vietos ir progresyviajai kairei, jokiu būdu jos neignoruoti. Kritika, tiek anarchistų, tiek apskritai kairiųjų, taipogi nepamaišytų. Juk kvailoka liaupsinti "savus", net jei jie ir mėšlu užsiima, ar ne? Diskusija, dissent'as, visada turi vykti bet kokiame judėjime, jei nenorima, kad jis virstų autoritarinis ar/ir susiskaldęs bei sušvinkęs. Pasaulyje vykstančių įvykių apžvalga bei analizė būtų išvis super. A, dar, manyčiau, būtų jėga vienas kitas verstas straipsnis Chomsky, Bookchin, Rudolf Rocker, Michael Parenti, Albert meltzer, George Orwell ir kitų. Atsiprašau už ITIN padrikai išreikštas mintis, bet bijojau ką nors praleisti :-) Kai subręsiu rimtesniam straipsniui - susisieksiu su jumis. O kol kas, sėkmės!
Planinė ekonomika nužudė milijonus žmonių Rusijoje, Kinijoje, Kombodžoje...Ko munizmu ten nekvepėjo. Ten kvepėjo proletariato diktatūra ir priverstiniu darbu iki mirties.
Nacionalsocializmas ypatingai darbui naudojo visus, kurie neįtilpo į tobulo vokiečio normą. Netgi jų programoje parašyta, kad visi turi dirbti ir žmogus yra žemiau valstybės interesų.
Vienintelis geras sprendimas yra rinka, nes valstybė nesugeba apgalvoti tiek daug dalykų už pačius žmones.
paskaicius cia pasipylusius komentarus, visu pirmiausia
noretusi pasakyti, jog pats 'juodrascio' red. kolektyvas nera vienalytis darinys. jame taip pat netruksta konfliktu, idejiniu nesutarimu etc., nes prie zurnalo ruosimo prisidejo nemazai zmoniu.. tai NERA anarchija.lt kolektyvo ruporas, palaikome draugiskus santykius ir tiesiog patogumo sumetimais cia patalpinome 'juodrascio' rubrika ir pan. galbut, ilgainiui atsiras atskiras tinklalapis. nenorekite visko is karto.
Monopolija -ish vidaus puvanti struktura, nes neturi konkurentu...Ko l ji sugriuna-kencia vartotojai, nes paprastai monopolizuojamo pelningiausios sritys: energetika, farmacija, geriamo vandens tiekimas ir t.t.
prie ko privede 'dogmatiskas' anarchizmo (greiciau - gyvenimo stiliaus anarchizmo) supratimas lietuvoje mes visi puikiai matome. kas pasikeite per 10 metu.? tebeturime (vilniuje) viena skvota, viena muzikini kluba ir viena pusiau komercine leidykla, kuri per kelis metus tesugebejo isversti 2(!) demesio vertas knygas...
tai kur tas socialinis anarchizmas apie kuri visi (sutinku - l. teisingai) taip kalba.?
kalbant apie zurnalo tolesne krypti siulau visiems dar syki pasiskaityti kai kuriuos d. graeberio straipsnio pasazus - pasaulyje yra begale sektantisku anarchistiniu grupuociu ir be galo idomia, i veiksma orientuota teorija sukurusiu marksistu - turiu omenyje autonomini marksizma ir tarybu komunizma.
isvadas pasidarykite patys.
Dar dekit mazhiau iliustraciju su shautuvais:-)
Nu man asmenishkai tai grazhu, ir limonkes, ir kalashnikovai, bet geriau radikalus tekstai ir nuosaikesnes iliustracijos, nes baikshtus tie zmones, juolab taikiai gyvenam...
linkiu nepamirshti:
1. nemetykit perlu kiaulems!
2. istorija kartojasi (antrakart kaip farsas, trecia - kaip tragedija).
3. pries imuniteta nepapusi!
imunitetas..? kad ir nesenos praeities (komjaunuolisko s jaunystes)alerg ijoms.
Panašiai kaip pradėta kertelė apie universitetus, norėtųsi sužinoti tiek apie energetiką (teko girdėti, kad Lietuvoje dirbtinai sudaromos biurokratinės kliūtys alternatyvios energijos gamybai (vėjo malūnai)), tiek apie alternatyvios transporto priemonės - dviračio padėtį mūs šalyje, tiek apie vaizdo kamerų atsiradimą net ir nedideliuose miestuose, smagu būtų publikuoti lietuviškų idėjinių graffiti, gerai būtų išvysti išspausdintą stiprią VEKS'o kritiką, taip toliau taip toliau...
Nusileidus į buitį, labai įdomu būtų paskaityti apie praktinį išgyvenimą "mūsuose". Konkrečiai - kad ir RB pasakojimas apie anarchitektūrą ir t.t. (labai geras jo blogas, manau, tai būtina skleisti).