Š. m. rugsėjo 15 d. Maskvos „Chleb“ klube įvyko pirmasis paslaptingo ir labai kontroversiškai vertinamo „Kristaus Gelbėtojo ansamblio“ koncertas. Po sceną, papuoštą didžiuliu pravoslavų kryžiumi ir užrašu „Šlovė demokratijai“, lakstė išprotėjusi bobutė ir vapėjo antisemitinius šūkius, o salėje susirinkę jaunuoliai – nesuprasi, juokais ar ne, – pritarė grupės pasirodymui romėniškais pasveikinimais „Sieg Heil“.
Prieš šį koncertą Rusijos žiniasklaidoje pasirodė keletas straipsnių ir interviu, iš kurių aiškėja, kad kai kurių Rusijos neonacių grupuočių pamėgta „pati nepolitkorektiškiausia grupė Rusijoje“ yra trijų Tverės andergraundo muzikantų projektas, grubiai ir kartu subtiliai parodijuojantis buitinį nacionalizmą, antisemitizmą bei klerikalizmą.
Per ketverius „Kristaus Gelbėtojo ansamblio“ veiklos metus buvo išleisti bent septyni itin vienodo turinio bei stiliaus albumai, kuriuos patys muzikantai priskiria „radikaliojo pravoslaviško hardkoro“ krypčiai. Muzikos tematiką gerai atskleidžia albumų pavadinimai: „Ksenofobija“, „Artėjančio Holokausto kauksmas“, „Šovinizmo angelai“ ir pan. Visuose juose skamba monotoniškas ir agresyvus „black metall“, paįvairintas smurtą, neapykantą bei ksenofobiją skatinančiais dainų tekstais.
{youtube}l5c9dGt-kYU{/youtube}
Visos „Kristaus Gelbėtojo ansamblio“ dainos kalba apie tą patį. Hitleris ir fašizmas yra gėris, todėl tikrieji rusai gyvens gerai, kai bus išnaikinti visi nepravolavai, nerusai, žydai, liberalai, gėjai, lesbietės ir kitos atliekos. Trumpai tariant, grupės dainose ir vaizdo klipuose pačia atviriausia forma propaguojamas buitinis ultradešinysis ekstremizmas ir buka ksenofobija, tačiau tai daroma pabrėžtinai idiotiška forma, todėl gaunamas (galbūt) priešingas rezultatas.
Grupės įkūrėjas Aleksejus Gluchovas (pavardė tikra), retai pasirodantis vaizdo klipuose, vaizduoja seną užkietėjusį skustagalvį su granatsvaidžiu rankose. Grupės pažiba – vokalistė Ksenija Hitler yra seksuali sadomazochistė, jo kovų draugė. Antroji (-asis) vokalistė (-as) – Senė Izergil – įkūnija agresyvią davatką, svaidančią prakeiksmus visų aplinkinių adresu.
{youtube}BnyeTcUYovA{/youtube}
Šie „Kristaus Gelbėtojo ansamblio“ personažai atrodo absurdiški, tačiau yra labai tikroviški – kiekvieną dieną juos galima sutikti Rusijos gatvėse. Štai kodėl internete iki šiol netyla diskusijos, ar ši grupė yra tikras neonacių projektas, ar „tolerastų“ pakištas „feikas“. Šiaip ar taip, klausytis šios grupės muzikos bei žiūrėti jos vaizdo klipus ir linksma, ir baisu.
Rusijos žurnalistai išsiaiškino, kad Senė Izergil yra Aleksandras Konstantinovas – Tverėje pagarsėjęs palaidūnas, turintis transvestito polinkių. Laisvu nuo kūrybos metu jis teikia sekso telefonu paslaugas. Jo manymu, grupės nariai gyvenime visiškai kitokie nei scenoje. Visi trys baigė Tverės universitetą. Ksenija Hitler – Gluchovo žmona – 25-erių metų filologijos mokslų kandidatė.
Aleksejus Gluchovas, kitų grupės narių vadinamas „meniniu grupės vadovu”, niekada nesišypso ir itin primena piktą skinhedą. Uždarbiauja vietiniame turguje pardavinėdamas piratinius filmus.
{youtube}zadhMLuWtjE{/youtube}
„Liberalizmas ir viskas, kas aplinkui vyksta, – yra velnio išmonė. Mūsų personažai iš visų jėgų to nekenčia ir tą keikia. Tačiau ir jie patys yra baisūs ir siaubingi, todėl vienareikšmio atsakymo nerasite. Viena mūsų eilutė dažnai visiškai prieštarauja kitai. Normali beprotybė“, – aiškino A. Gluchovas.
„Mūsų ideologija – kuo daugiau marazmo. Todėl mūsų personažai irgi marazmiški. Mano senė širsta ant visų iš eilės, jos galvoje baisūs prieštaravimai, ja labai lengva manipuliuoti. Mums norėjosi parodyti, iš kurs kyla visas tas bukumas, nacionalizmas, homofobija. Pasikalbėjęs su eiliniu sutiktu žmogumi, dar ne to sužinai...“ – sakė A. Konstantinovas (Senė Izergil).
{youtube}b6n8Vt9aTOs{/youtube}
Aleksandras žurnalistams skundėsi, kad filmuojant „Žudyk kosmonautus“ vaizdo klipą Gluchovas vertė jį valgyti kiaulės smegenis, ištaškytus ant nėščios Ksenijos pilvo. Troško natūralizmo kaip Fulci siaubo filmuose, tačiau į galutinį klipo variantą šios scenos neįmontavo. Užtat įdėjo filmuotą medžiagą, kurioje pusnuogis girtas vaikinas nuolat krinta į purvą, žegnojasi ir vapa: „Pas mus Tverėje nebeliko žydpalaikių. Mes su Miša Krugu ir Jėzumi juos patvarkėme, nachuj bliat“. Aleksejus paaiškino, kad šis vaikinas – jo kaimynas, tikras pravoslavas, su kuriuo kartais žaisdavo futbolą. Jo neįdėti jis negalėjo.
Pagal www.openspace.ru ir www.afisha.ru parengė N.K.
2011 10 20