Nebėk: Nesvarbu, už ką balsuosi, valdžia vis tiek laimės
teorija

        Nesvarbu, už ką balsuosi, valdžia vis tiek laimės... Ir verta tikėtis, kad nereikia aiškinti, dėl ko. Kai kuriuos vis dar stebina prastai atrodantis balsuojančiųjų procentas, tačiau kam stebėtis dalykais, kurie organiškai išauga iš tokį laiko tarpą brandintų sėklų. Taip, tai aliuzija į šią demokratinę nesėkmę, nusivylimo nuotaikas ir neįsivaizduojamą pasyvumą savo pačių tiesos triuškinime. Bet neleisk niekam aiškinti, kad niekada nieko nevyksta...

        Nors pilietiškumo retorika Lietuvoje prasidėjo gana seniai, ji išsiplėtė vos keliais žingsniais į Vakarus. Pilietiškumas – tai lyg indentifikacijos erdvė prieš rinkimus, nes daug kas lengvai sutiktų atsisakyti tokios ekonomiškai nenaudingos idėjos, tačiau tam, kad savivalė vyktų demokratiškai, vyrai ir moterys įtikinami, kad jie vis dar yra visuomenės dalis, kad jie gali visą savo energiją ir viltį sudėti į balsavimo biuletenį, o viskam pasibaigus ir valdžiai vėl laimėjus, apkaltinti savo tėvus ar senelius tuo, kad išrinko dar vieną populistų frontą.


        Būtent tai, kas vyksta Lietuvoje, ir yra mums pristatomas pilietiškumas – pasirinkimas tarp politinių reklamų, vilties ką nors pakeisti reprezentacijų, kurias privalome išsirinkti tam, kad įvykdytume savo pilietinę pareigą. Rinkimų tikslas nėra sukurti naują ateitį, o prijungti žmones prie naujos politinės jėgos, o tai padaryti šioje medijos kultūroje nėra itin sunku – nesvarbu, ar tai daroma alaus buteliais, ar sudėtingesnėmis F. Guattari ir G. Deleuze aprašomomis troškimų mašinomis. Jei tave nuvylė socialdemokratai, rinkoje yra likę konservatorių, o jei nuvylę ir šie, tiks liberalai. Vis vien privalai ką nors rasti... O kam žmonėms rūpintis bendruomeniškumu ir apskritai aktyvumu, jei šis su kasdienybe puikiai suderintas dalyvavimo visuomenėje būdas yra toks praktiškas ir patogus?

        Pilietiškumas, kokį šiuo metu suprantame, yra pasyviausia atsakomybės forma. Pilietis yra inkorporuotas į vaizdinių sistemą, lyg turėdamas galimybę laisvai spaudyti kanalų mygtukus nuotolinio valdymo pultelyje, tačiau kad ir ką bepasirinktų, vis dar būtų tarp vaizdinių, tarp kanalų, murmančių pažadų kakofoniją, karščiausiai žadančių jo paties dalyvavimą geresnės ateities konstravimo procese. Tai iliuzija, kad biuletenis keičia pasaulį, tačiau tiesa yra priešinga – pasaulis keičia biuletenį, o pasaulį keičia jėga, kurią išrenkame. Ir bet kokiu atveju ji niekada neatsiklausia mūsų... To įrodymas yra valstybės, kurioje gyvename, vidaus procesai.

        Tokiame kontekste aktyvumas skamba kaip svetimas žodis. Kuo jis galėtų skirtis nuo pilietiškumo? Nuo to, kas vyksta dabar? Kodėl būtent tai turėtų ką nors keisti? Pirmiausia – aktyvumas nuo pilietiškumo, kokį šiuo metu mes suprantame, skiriasi tuo, kad tai yra bandymas pakeisti esamą padėtį ne tos visuomenei nenaudingos padėties kūrėjų nustatytais metodais. Tokie metodai neturėtų būti vertinami kaip esmingai nelegalūs. Laimei, dar yra dalykų, kurie, nors ir išsiskiria iš centrinio diskurso tvarkos, vis dar yra legalūs. Taip pat aktyvumas neturėtų būti painiojamas su sektantiniu aktyvizmu, kuris savo nuožiūra dažnai pats save atskiria nuo sprendžiamos problemos. Aktyvumas – tai veikimas, grįstas solidarumu ir asmenine bei kolektyvine atsakomybe šiuo metu vykstantiems procesams.

        Tiesioginis veiksmas kaip asmens ar kolektyvo aktyvumas stovi kitoje barikadų pusėje nei įprastas pilietiškumas (tylių gyventojų slankiojimas apie centre esančią pilį?). Skirtingai nuo reprezentacinio (organizacijų, politinių partijų ar jėgų, klanų veiklos) veiksmo, nė viena tiesioginio veiksmo dalyvė nėra idėjos vartotoja. Ji idėją ne priima, o joje dalyvauja pati ją plėtodama, koreliuodama jos kryptį ir prasmę. Todėl toks veiksmas ne tik paskelbia apie savo egzistavimą per informacijos priemones, bet ir vysto kolektyvinį ir asmeninį sąmojingumą veiklos viduje.

        Tokio veiksmo pavyzdžiai liečia beveik bet kurį gerą dalyką, visuotinai egzistuojantį dabartinėje santvarkoje, nuo aštuonių valandų darbo dienos iki kontraceptinių priemonių įteisinimo. Metodai, kuriuos kiekviena turėtų pritaikyti savo veikloje, tepasilieka kiekvieno asmeninis reikalas. Tebunie tai pretenzingas reikalavimas darbovietėje, nepriklausomas informacijos dalijimosi klubas, plakatų kampanija ar tikrai ekspresyviai iššaukiantis meno projektas, kuris bent sutrikdytų reikalų kaip visad tėkmę...

        Revoliucijos vyksta kasdien, su kiekvienu širdies dūžiu. NEBĖK grupė suteikia teisę kiekvienai ir kiekvienam įvykdyti molekulinę revoliuciją lokaliu spinduliu. Neleisk niekam aiškinti, kad niekas nevyksta...

        nebek.hardcore.lt

 

Komentarai  

 
-1 # Bek_Bek_ Y-m-d H:i
Matyt visas anarchija kolektyvas kai visi eis balsuot rūkys žolytę ir austys klijus?
 
 
+1 # skriskkontrakultūrinis šamanas Y-m-d H:i
geriau žolę rūkyt nei tokius idiotiškus lakoniškus ir panašius vienas į kitą komentarus apie tą žolę ir klijus rašyti kiekvienam straipsniui
 
 
-1 # :)bitininkas.blogspot.com Y-m-d H:i
Kaip pasakė Samuelis Edvardas Konkinas III:
"Šiandien valstybė naudoja demokratiją (aukų dalyvavimas savo apvogime), liberalizmą (valstybės laikymas už vadžių, kad būtų galima ją pakęsti), konservatizmą (valstybės priešų ieškojimas, kova prieš komunistus, kapitalistus, perversijas ir normalumus, eretikus ir ortodoksus) ir kitas šamaniškas ir šarlataniškas praktikas tam, kad priversti žmones mokėti mokesčius, žudyti (karai ir egzekucijos) ir vergauti."

(Agoristinė klasių teorija)

http://bitininkas.blogspot.com/2008/08/mintys-artjant-rinkimams.html
 
 
-1 # rūkėt?Žolę rūkėt vėl? Y-m-d H:i
Rūkantys žolę anarchistai tiesiog niršta matyt kansaras pirštus pridegino
 
 
0 # Heil Paleckis unzer fazer uber aleinKasparata Pocewicza enarche libero veto Y-m-d H:i
Ir atleisk mum, Padleckiau, mūsų nuodėmes, parašinėsim mes čia šio bei to, bet vistiek už tamystą nubalsuosim prieš spalio šventes.
 
 
0 # to "ruket"Ilythiiri Y-m-d H:i
Kai priimi produkta, byranti ish kvadratines shiknaskyles ir laikrashtienos, uzh informacija - naturalu, kad bet kokia kita nuomone atrodo kaip nesamone. Juk kievienas produkto gamintojas nori ir stengiasi, kad vartotu tik jo produkta. O kaip tokie pavargeliai ishvarto sau, kad jie teisus, visados skiriasi priklausomai nuo asmeniniu shizu ir kompleksu.

p.s. Anoniminis teisuoli :D - turbut pac xz kodel svajoji apsirukyti, jei tik apie tai shneki. News flash for you - zhole nepades tau ishlipti ish to shudo, kuriame sedi :-)
 
 
0 # internetas ir pensionatasinternetas ir pensionatas Y-m-d H:i
kasparai jai rukysi zole tai atims interneta pensionate, buk budrus, laikyk loptopa po pagalve
 
 
0 # PasakechiaIlythiiri Y-m-d H:i
Tupi varna ant šakos ir, как водится, laiko surį snape. Pro šali bėga lapė ir klausia:
- Varna, ar dalyvausi rinkimuose?
Varna: Ne!
Sūris iškrenta, lapė jį suėda ir nubėga toliau.
Varna galvoja: o jei būčiau pasakiusi "Taip", ar būtų kas pasikeitę?
 
 
0 # .RB Y-m-d H:i
O, pasakėčia patiko. Tik dabar suku galvą ką galėjo varna nuveikti, kad kas nors pasikeistu. Nes jei lapei bėgant mišku aplink aidi šimtai "taip" ir "ne", o tik viena varna tupi ir tyli, tai irgi mažai kas keičiasi. Tiesa, sūris jai vis tik lieka. Įsivaizduoju kaip ji jausis kai šimtai tų, praradusių sūrį, po kiek laiko susipras, kad viena iš jų tarpo vis dar tebelaiko tą sūrį.
 
 
0 # apie pasakėčiąen arche Y-m-d H:i
Taaaip, pasakėčia graži. Tik visi užmiršta, kad lapės sūrio neėda, jis jai nereikalingas. Lygiai taip pat, kaip susipratusiam laisvam žmogui nereikalinga centralizuotos hierarchijos viršūnė. Atstovaujamosio s demokratijos principas jau seniai neveikia, todėl mums, lapėms, nėra jokio skirtumo tarp dviejų nevalgomų sūrių - pvz., tarp Pakso ir Paleckio.
 
 
0 # kodelto en arche Y-m-d H:i
o kodel nereikia jums atstovaujamos valdzios? kaip tai? ar tik ne sitam puslapyje skaiciau jusu dziaugsma del to, kad valdzia galiausiai susidomejo profasiu net puslapiu. tuo atveju jums reikia, situo jau nebereikia.
o kaip cia dabar dar ir del Paleckio? Ar tik Bernardinuose skaiciau Pociaus panegirikas sitam, kaip jis vadino, "kovotojui uz Kuba".
 
 
+1 # to kodelen arche Y-m-d H:i
Matau, kad mėgsti žodį „jums”. Deja, aš nesu „mes”. Manau, kad kiekvienas nuolatinis šio portalo skaitytojas, o juo labiau - redakcinės kolegijos narys, turi savo nuomonę vienais ar kitais klausimais.

Apie minimą straipsnį „Korporacinė žiniasklaida pagaliau sureagavo į neonacių veiklos apraiškas Lietuvoje”. Pirma, jame kalbama ne apie valdžią, o apie žiniasklaidą. Antra, šis pareiškimas buvo atsakas į patriotai.lt pasirodžiusį straipsnį, kuriame portalas anarchija.lt melagingai kaltinamas terorizmo propagavimu. Trečia, manau, kad su fašių veiklos apraiškomis galima susitvarkyti ir be valdžios, pasinaudojant tiesioginės demokratijos priemonėmis, t.y. sukeliant visuotinį nepakantumą ir blokuojant jų veiksmus. Deja, šiandieninė padėtis Lietuvoje greičiau priešinga: vyrauja ne nepakantumas neonaciams, o kitaminčiams ir laisvamaniams. Geriausias pavyzdys - patologinė tautos neapykanta gėjams. Tad šioje situacijoje sveikintini bet kokie prieš fašius nukreipti veiksmai - tiek valdžios, tiek žiniasklaidos, tiek įvairių judėjimų ir atskirų žmonių.

Apie K. Pociaus „meilę” Paleckiui ir Kubai. Tikrai nemanau, kad jis yra jų šalininkas, daugeliui tiesiog užstringa kai kurios iš konteksto paimtos frazės. Valstybininkai - Paleckis, Castro, Chavezas - bloga alternatyva klestinčiam neoliberalizmui , bet kitokios šiandien tiesiog nėra.

Ir dar - apie anarchistų ir valdžios santykius. Valdžia įkūnija atstovaujamąją demokratiją, kuri įvairių manipuliacijų dėka virsta paprasčiausia plutokratija. Tuo tarpu tiesioginės demokratijos apraiškų Lietuvoje paprasčiausiai nėra, todėl kartais, deja, esu priverstas palaikyti kai kuriuos valdžios sprendimus. Manau, kad anarchistų vienijimasis irgi prisidės prie tiesioginės demokratijos užgimimo mūsų šalyje, ir Lietuva kada nors bent šiek tiek priartės prie, pvz., Šveicarijos, kurioje per metus įvyksta keli tūkstančiai referendumų...
 
 
0 # Ką?M. Y-m-d H:i
Nebeturit ką rašyt, tai perpublikuojat? o gal į gatves?
 
 
0 # .. Y-m-d H:i
Jeigu neisi balsuot tavo balsas neegzistuoja, jei nueisi ir supisi lapuka balsavimo, balsas bus iskaitytas. Jeigu daxuja sugadintu lapuku, tai rinkimai kaip ir neivyke laikomi. Pimpalai jums i veidus
 
 
0 # en archeiandrius Y-m-d H:i
lapes suri eda.