Suosunamu mazas      Kontrkultūros ir nevalstybinės politikos zinas “Kauno Sp(i)auda” laukia straipsnių ir iliustracijų ketvirtajam savo numeriui. Šis numeris skirtas plačiai Erdvės temai: viešajai erdvei, miesto erdvei, užskvotintai erdvei, mus kuriančiai erdvei, mūsų kuriamai erdvei, saugiai ir nesaugiai erdvei, gentrifikuojamai erdvei, erdvei, kurią formuoja klasė, rasė, lytis ir seksualumas, erdvei, kuri formuoja mūsų troškimus, kuria leidimus ir draudimus.

     Straipsnių ir iliustracijų laukiame iki gegužės 13 d.

dharmos valkatos 0     Jacką Kerouacą atradau ne perskaitęs kultinę bitnikų ir hipių knygą „Kelyje”, ne aiškindamas šios knygos istoriją mokiniams, ne tyrinėdamas bitnikų paveldą. Keno Kesey „Merry Pranksters“ („Linksmieji išdaigininkai“), siekę tęsti Kerouako bastymosi tradiciją, pasirodė įdomesnė, turiningesnė idėja, o Kesey nuotykius aprašęs Tomas Wolfas knygoje „Rūgštimi įkrauto gėrimo testas“ galutinai atitolino Kerouaką nuo supratimo, pavertė jį paprasčiausiu tranzuotoju keliauninku. Bastymosi esmė ir turinys išnyko, ištirpo už eilinio pokalbio su dar vienu vairuotoju.

hipliandija 00     Smėlio dėžė
 

     Tą vasarą liaudis ėmė ieškoti naujos tūso vietos miesto centre. Mažyčiame Võidu Väljak tūse pyplas jau nevetilpo, be to, priešais jį buvo ir miesto vykdomasis, ir milicijos skyrius, ir tiesiog par daug viskas matėsi. Visiškai spontaniškai išsirinkom Smėlio dėžę. Tai buvo vaikų parkas Viru aikštėje, tiesiai priešais „gaisrinę“. Čia ir įsikūrėme.

DIRZYS 0     Kai pradėdama pokalbį užsiminiau, kad pirmą kartą imu interviu, pasakėte, jog tai gerai, nes galiu žiūrėti į šį pokalbį be išankstinės pozicijos, neapsiribodama žanru, ne tai vėliau, tapus profesionalu, dažnai persekioja ir trukdo. Ar galite plačiau papasakoti, kas yra profesionalas?

hipliandija 00      Kelionė į Hipliandijos šalį
      
      „Dabartinė visuomenė yra nužmogėjusi. Ji žaloja žmogų nuo vaikystės jau pačioje šeimoje. Skiepija jam godumo principus. Hipiai siūlo: žmogus turi pagaliau tapti pačiu savimi. Visuomenės ląstelė turi būti ne šeima, o komuna. Vaikus reikia auklėti bendrai.

pussy riot cerkveje 0     Nelegalius koncertus neįprastose vietose rengianti Maskvos feminisčių pankroko grupė „Pussy Riot“ vasario 21 d., antradienį, surengė antiklerikalinį koncertą Kristaus Gelbėtojo cerkvėje, priešais altorių. Spalvotomis megztomis kaukėmis vaidus dengiančios keturios grupės merginos atliko dainą „Dievo Motina, išvyk Putiną“.

 tapatybe     – Kaip save apibūdintum prisistatydamas žmonėms, kurie tavęs nepažįsta?

      – Prieš kokius trejus metus, be jokios abejonės, būčiau sakęs, kad esu socialinis aktyvistas, o dabar man ši etiketė skamba juokingai. Manau, kad nenorėčiau būti laikomas socialiniu aktyvistu – bent jau ne tokiu, koks ilgainiui tampa dar viena profesija (toks aktyvizmas dabar kritikuojamas visame pasaulyje). Tiesiog esu Kasparas.

LINKSMU KALEDU BURZUJAIKai apsilankau Lietuvos akropoliuose, visokio vardo tariamuose prekybos miestuose, pasijuntu terorizuojamas, žeminamas lėkštos ir per garsiai skambančios muzikos, pigių kičinių ir pirkti skatinančių vaizdų, žvilgsnį terorizuojančių eglučių ir butaforinių senių šalčių, elnių, avių, falsifikuotos meilės, draugystės jausmo, parduotų šypsenų ir išreikalauto tariamo artumo.

primyztos kelnes     Girtuoklio laimė graži, bet be alaus sunkiai suvokiama. Šlapios primyžtos kelnės tūlam padoriam piliečiui, katras taip įsijautė į savo padorumą, kad net miegodamas neprisipažįsta kada nors tokias turėjęs, kelia tik pasibjaurėjimą. Tiesą sakant, tokiu daiktu bjaurisi ir demokratinė žmonijos dauguma, jau nekalbant apie gražesnę jos dalį.

garsenybiu spektaklio visuomene 0      Garsenybių (angl. celebrities) atsiradimas Holivudo pramonėje XX amžiaus viduryje buvo inspiruotas ekonominių priežasčių. Garsenybė turėjo padėti „parduoti“ Holivudo kūrybinės industrijos prekes. Tačiau vėliau pati garsenybė (arba tiesiog – jos vardas) tapo preke (1), kitaip sakant, garsenybė nebėra tik priedas prie kokios nors produkcijos, ji yra visavertė kapitalistinės sistemos – spektaklio visuomenės – dalis.

kauspedas-burzujus     Praėjusios Vasario 16-osios proga pasirodė režisierės Giedrės Žičkytės dokumentinis filmas „Kaip mes žaidėme revoliuciją”. Patriotiškai nusiteikę ir šventiškai pasipuošę žiūrovai sugužėjo į filmo premjerą, dar kartą kviečiami pasididžiuoti neva atkovota laisve, valstybės nepriklausomybe ir per muzikinę prizmę nostalgiškai prisiminti romantiškas kovas dėl laisvės.

Normanas beprotnamisSocialiniame „Facebook“ tinkle vakar šmėstelėjo naujos Viliaus Normano knygos „Beprotnamis“ viršelis. Nutariau jį pakalbinti – kas, kaip ir kodėl.

 

Psichikos sutrikimai, psichiatrija, psichotropiniai vaistai… Kaip galėjo šauti į galvą rašyti apie tokius dalykus, apie kuriuos eilinis žmogus turi tik labai menką supratimą?