Dvasios darbininkai        Šiuolaikinio meno centras (ŠMC) pakvietė Alytaus bienalės rengėjus į šį rudenį vyksiantį Lietuvos dailės gyvenimo dešimtmetį reprezentuojantį renginį dekadienalę „Lietuvos dailė“. Alytaus bienalės rengėjai, kuriems šiuo metu oficialiai atstovauja tarptautinė psicho[dvasios]darbininkų grupė „Data Miners & Travailleurs Psychique“, ATSISAKĖ dalyvauti šiame renginyje. Atsisakymo motyvus ši grupė išdėstė viešame laiške.

starsuckers        – Ką veikei anksčiau?

– 18 metų dirbau televizijoje, žinių pranešėju.

– O ką darai dabar?

– Esu Seimo narys ir Atominės energetikos komisijos pirmininkas.

globalizacijos benkartai        Aštrių politinių ir socialinių temų nevengiančios Ispanijos ska punk grupės SKA-P 2008 m. albume „Lacrimas y Gozos“ („Ašaros ir džiaugsmai“) radikaliai pasisakoma prieš pasaulio galinguosius, išnaudotojus ir žudikus – visus tuos, dėl kurių veiklos šiandienos pasaulyje viešpatauja korporacinė globalizacija.

Rusijos anarchistai juokiasi        Rusijos anarchistai bendrauja „Vieningajame anarchistų forume“ ir keliuose mažesniuose regioniniuose. Juokiasi jie kaip ir visi – iš sovietinės Rusijos praeities, dabartinės valdžios, mentų, buržujiško gyvenimo būdo, na, ir patys iš savęs. Dažniausiai  šypseną kažkodėl jiems kelia anarchoprimityvistai ir anarchofeministai. Štai keletas vaizdelių iš anarchistų forumo.

serhij-zadan-anarchy-in-the-ukr        Šios knygos pavadinimas („Anarchy in the UKR“) – tai aliuzija į vieną garsiausių pankroko diskų – „Sex pistols“ „Anarchy in the UK“. Knygos esė žymi jaunimo gyvenimo ir mąstysenos trajektorijas, besidriekiančias per Rytų Ukrainos miestus ir miestelius, prasitęsiančias iš vinilų, nešiojamų grotuvų ausinukų skambančiose kultinėse dainose. Šiek tiek šokiruojantis, šiurkštus ir atviras rašymo stilius, poetiškai, bet tiksliai perteikia šiuolaikinio jaunimo gyvenimo tikrovę ir empiriką. Autentiški gyvenimų ir išgyvenimų fragmentai supinti iš nostalgijos, socialinio nerimo, klajonių ir alkoholio svaigulio, meilės nuotykių ir tapatybės paieškų.

fluxus        Kaip dažnai mes dejuojame, kad valstybė meluoja, visokios korporacijos užsiima negerais dalykais ir šiaip su pasauliu dedasi negeri dalykai. Protestuojam – rimtais veidais, su vėliavom, ginklais (šiokiais tokiais), plakatais ir dar visokiais kitokiais biesais? Pasaulis pripratęs prie smurto ir verkšlenimo... Ar ne per daug rimtai į viską žiūrime? Globalizacija, kapitalizmas ir dar visoks kitoks -izmas... Susirauk ir spjauk! Eilinį kartą. O gal geriau... bliamba, pažaiskime!

Naujasis literaturinis herojus        Ko nėra autoriuje, to negali būti ir jo kūrinyje. Tačiau tai, ko dar nėra visuomenėje, jau galima rasti literatūroje. Siekis patvirtinti šį teiginį mane vėl privertė griebtis plunksnos ir parašyti naują romaną, kurio įvykiai perkelti tolimon praeitin. Tačiau apie šią knygą nekalbėsiu. Kur kas svarbiau išryškinti bendrus šiuolaikinės literatūros bruožus, juos išnagrinėti ir suvokti: kur link verta judėti?

squat        „Viniaus basiliskas iš savo irštvos tebesiurbia iš žmonių smegenų pačias geriausias, pačias gražiausias mintis...“ (Ričardas Gavelis, 2000).

 

„Tai, ką graikai vadino „poei", galima išversti „veikti“. Kur trūksta kokybiškos veiklos, poezija miršta; įsivyravusioje tuštumoje randasi jos antipodai: informacija, programavimas, specializacija todėl poeziją galima laikyti radikalia veiksmu išreikšta teorija, revoliucinės strategijos ir taktikos viršūne, didžiojo kasdienybės žaidimo apogėjum“ (Raoulis Vaneigemas. Menas gyventi. Kasdienybės revoliucija).

kopijavimas ne vagyste        Kopijavimas nėra vagystė. Vogdamas daiktą, tu jį iš ko nors atimi. Kopijuodamas tu nieko neatimi, o pagamini daiktų daugiau. Jais galima pasidalinti – viena kopija tau, kita kopija man. Jei aš pavogsiu iš tavęs dviratį, tau teks keliauti autobusu. Bet jeigu aš jį nukopijuosiu – kiekvienas turėsim po dviratį. Kopijuoti reiškia dauginti daiktus ir dalintis idėjomis su visais. Štai kodėl kopijuoti yra šaunu!