- Kategorija: žmogaus teises
- Kategorija: žmogaus teises
2001 m. Ženevoje susibūrusi grupė groja sunkiai apibrėžiamo stiliaus elektroninį popsą, įvardijamą kaip „electro/new wave/powerhouse/gothic/pop punk“. Patys muzikantai sakosi, kad jų grupė groja „retrofuturizmo“ stiliaus elektroninę muziką, kurioje jungiasi 1980-ųjų nostalgija ir XXI amžiaus garsai.
- Kategorija: žmogaus teises
- Kategorija: žmogaus teises
Šį laisvamanišką straipsnį 1939 m. žurnale „Kultūra“ parašė slapyvardžiu prisidengęs Vincas Ruzgas (1892-1972) – žymus pedagogas, muziejininkas, bibliotekininkas, nusipelnęs mokytojas. Jis atvirai pliekia smetoninės Lietuvos mokyklose bei visoje visuomenėje įsivyravusį tamsų klerikalizmą ir kviečia kuo skubesniems pertvarkymams „pagal tolerancijos ir sąžinės laisvės principą“. Skaitant šį straipsnį, atrodo, jog jis parašytas šiandien.
- Kategorija: žmogaus teises
Norvegijos bosai naujoviškai prižiūri, kad didėtų korporacijų pelnas. Norvegijos kompanija pareikalavo, kad joje dirbančios moterys menstruacijų dienomis nešiotų raudonas apyrankes ir taip galėtų pateisinti „papildomas“ keliones į tualetą. Įsakydama nešioti šias apyrankes, korporacija tikisi padidinti darbo našumą.
- Kategorija: žmogaus teises
Lietuviškoje žiniasklaidoje Kuba dažniausiai pristatoma kaip nedemokratiška autoritarinė valstybė, kurioje paminamos žmonių teisės. Dažnai kartojama, kad Kuba, nors ir stengiasi atsikratyti „komunistinio“ palikimo, tačiau tai daro pernelyg lėtai ir nenoriai. Dėl to „tikrosios demokratijos“ šalių propaganda Kubą šiandien rikiuojaį vieną gretą su Šiaurės Korėja ir Kinija. Bet ar tai nėra melas? Juk Kuba bent jau vienu aspektu – seksualinių mažumų klausimu – yra kur kas labiau pažengusi už visas Rytų Europos šalis, kurios nepelnytai giriasi „tikrosios demokratijos“ pasiekimais.
- Kategorija: žmogaus teises
Pastaruoju metu teko aptikti net keletą straipsnių, Lietuvos kontekste aptariančių nedarbo problemą, kurią ekonomistas Raimondas Kuodis apabūdino kaip nedarbo tragediją. Teko matyti ir nemažai rašinių apie nedarbą Vakarų pasaulio šalyse. Tenka daryti išvadą, kad nedarbas nėra specifinė Lietuvos, Rytų Europos ar Eurozonos neganda.
- Kategorija: žmogaus teises
Žmonių ir piliečių teisių sąvokos apima platų problemų ratą neišskiriant svarbesnių ir mažareikšmių. Tačiau besirutuliuojant vadinamajai krizei atsirado tai, ką galėtume pavadinti teisių išskaidymu. Aš sąmoningai nekalbu apie žmogaus ir atskirai apie piliečio teises, nes laikausi nuostatos, kad demokratinėje šalyje piliečiui suteikiamos teisės turėtų būti natūrali bendrųjų žmogaus teisių išdava.
- Kategorija: žmogaus teises
Skausminga frazė „Šįkart jis mane sumušė kiek labiau nei visada” šokiruoja. Šokiruoja, nes rodo, jog smurtas yra tokia įsigalėjusi norma, toks įprastas ir kasdienis reiškinys, kad ima skaudinti ne pats faktas, kad jis apskritai egzistuoja, o tik didelis jo pavartojimo mastas.
- Kategorija: žmogaus teises
Samdomų darbuotojų profesinės sąjungos (SAMPRO) gegužės 12 d. išplatino pareiškimą, kuriame pranešama, jog bendrovė „Maxima LT” nuo gegužės pradžios Vilniaus „Hyper Maximoje” pradėjo vykdyti „Šypsenėlės“ projektą – pirkėjai raudonos, geltonos ar žalios spalvos mygtukų paspaudimu gali įvertinti aptarnavimą ir taip nulemti darbuotojų atlyginimą. SAMPRO pirmininkės I. Judinos nuomone, šia sistema siekiama paversti darbuotojus robotais, kurie, gaudami minimalų atlyginimą ir dirbdami viršvalandžius, dar bus priversti šypsotis pro sukąstus dantis.
- Kategorija: žmogaus teises
„Aš mušiau ją ne kaip moterį, o kaip žmogų“, – taip bandomas pateisinti smurtas prisidengiant lyčių lygybės idėjomis. Šitoks iracionalus elgesys turi gilias šaknis totalitarizme. Jei grupė neonacių muš imigrantus ir sakys „Mes jį mušam ne kaip užsienietį, o kaip žmogų“, – kas pasikeis? Nejaugi reikš, kad naciai pripažino lygybę tarp žmonių?
- Kategorija: žmogaus teises
Džinas: Kodėl mes turėtume kovoti už homoseksualų teises? Bolševikų revoliucijos varomoji jėga buvo darbininkai, o mūsų bus žydai ir homoseksualai?
Mefisto: Šiuo metu homoseksualai yra viena iš engiamųjų socialinių grupių. Mes turime kovoti už jų teises, nes demokratija neįmanoma be lygybės, o anarchija (na, galų gale, apskritai gerovė) – be demokratijos.
Puslapis 2 iš 3